Bezpieczne wakacje
W wakacje wiele osób korzysta z rowerów lub hulajnóg elektrycznych.
Na trasach pojawia się sporo użytkowników, którzy niestety nie znają lub zapominają o przepisach o ruchu drogowym.
Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa dla pieszych, rowerzystów i użytkowników hulajnóg.
wszczyscy powinniśmy o nich pamiętać i to nie tylko podczas wakacji.
Hulanogi elektryczne w przepisach
- dzieci do 10 lat mogą korzystać z hulajnóg elektrycznych wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.
- zakazane jest przewożenia na hulajnodze innych osób.
- hulajnogę elektryczną trzeba pozostawiać jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika, najbardziej oddalonej od jezdni.
- hulajnogą elektryczną ani rowerem nie można przejeżdżać przez przejście dla pieszych (z wyjątkiem przejazdów rowerowych zaznaczonych na czerwono).
- kierujący hulajnogą elektryczną musi korzystać z drogi dla rowerów – z prędkością do 20 km/h.
- hulajnogą elektryczną można wyjątkowo poruszać się też chodnikiem, gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów. Trzeba jednak pamiętać, że w takim przypadku jazda musi odbywa się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, który na chodniku ma zawsze pierwszeństwo.
Rowerem po mieście
- dziecko do 10 lat poruszające się na rowerze jest uznawane jako pieszy. Może więc poruszać się po chodniku ale nie może poruszać się po jezdni ani po ścieżce rowerowej !
- dzieci poniżej 10 roku życia mogą jeździć rowerem tylko pod opieką dorosłych.
Wszyscy jesteśmy Pieszymi
- pieszy wchodzący na jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność oraz korzystać z przejścia dla pieszych.
- w trakcie przekraczania jezdni nie wolno korzystać z telefonu komórkowego czy innych urządzeń elektronicznych.
- pieszy wchodząc na przejście dla pieszych nie ma pierwszeństwa przed tramwajem !
Chociaż nie jest to zapisane w przepisach, to jadąc rowerem czy hulajnogą elektryczną, warto używać kasku.
Zostań kierowcą autobusu
Po Bydgoszczy i okoliicznych gminach kursuje blisko 50 linii autobusowych. Są to zarówno linie dzienne, nocne, miejskie i podmiejskie.
Obsługują je Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) oraz spółka Mobiliis.
Obie firmy poszukują teraz nowych kierowców. Oferują atrakcyjną pracę, stabilne zatrudnienie i rozbudowany pakiet socjalny.
Zgłoś się i zostań kierowcą autobusu.
Bydgoszcz inwestuje w komunikację.
Kupowane są nowe autobusy i tramwaje. Uruchamiane są też nowe połączenia oraz realizowane są kolejne inwestycje usprawniające transport w mieście.
Dla uczniów nadal obowiązują atrakcyjne ceny biletów miesięcznych. Bilet uczniowski to wydatek zaledwie 10 zł miesięcznie.
Chcąc nadal rozwijać ofertę przewozową, potrzebna jest jednak odpowiednia liczba kierowców.
Obecnie spółka MZK i Moibillis mają stabilną sytuację kadrową, chociaż przygotowują się już do realizacji kolejnych zadań.
Zachęcamy więc osoby posiadające prawo jazdy kategorii D do składania swoich aplikacji u Przewoźników.
Również osoby nieposiadające takiego prawa jazdy, mają szanse na tę atrakcyjną pracę.
Przewoźnicy pokrywą koszty uzyskania wymaganych uprawnień osobom, które ukończyły 21 lat, posiadają prawo jazdy kat B lub C i chcą świadczyć pracę na rzecz spółki.
Szereg korzyści
Nowozatrudnione osoby mogą liczyć na szereg korzyści. Oprócz stabilnej pracy z wynagrodzeniem, pracowników spółki czeka wiele innych korzyści, które warto skalkulować, m.in.:
- Sfinansowanie kursu prawa jazdy kat D.
- Zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę;
- Pakiet socjalny dla pracownika i rodziny (m.in: wczasy „pod gruszą", dodatki w okresie świąt);
- Elastyczny grafik. Możliwość pracy na część etatu;
- Praca na terenie Metropolii Bydgoszcz. Brak wyjazdów/delegacji.
Osoby zainteresowane pracą kierowcy mogą wysłać podanie:
tradycyjną pocztą na adres: Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy; ul. Inowrocławska 11; 85-153 Bydgoszcz
poprzez stronę internetową Mobilis: https://mobilis.pl/oferty-pracy/
na adres mailowy MZK: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
na adres mailowy Mobilis: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W tytule warto wpisać: REKRUTACJA - KIEROWCA AUTOBUSOWY. Masz więcej pytań? Chcesz porozmawiać o szczegółach? Zadzwoń!
Numer kontaktowy MZK: 52-324-94-40
Numer kontaktowy Mobilis: 606 261 469
Komunikacja autobusowa w liczbach:
W Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 operatorów:
• MZK Bydgoszcz – 19 linii dziennych; 6 linii nocnych oraz 13 międzygminnych (dodatkowo obsługuje wszystkie linie tramwajowe)
• firma Mobilis - obsługuje 11 linii autobusowych
A może tramwaj ?
Wszystkie linie tramwajowe w Bydgoszcz obsługują Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK).
Tu również poszukiwani są chętni to prowadzenia bydgoskich tramwajów.
Przyszli motorniczowie mogą składać podanie w MZK Bydgoszcz.
Przystanki wiedeńskie - dokumentacja na ukończeniu
Dobiegają końca prace projektowe dla budowy przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej.
Cztery wyniesione perony mają poprawić bezpieczeństwo i ułatwią podróże osobom z niepełnosprawnościami.
W wakacje ruszą pierwsze prace budowlane.
Zadanie polega na przebudowie 2 par przystanków tramwajowych na ul. Gdańskiej przy Placu Praw Kobiet oraz Placu Wolności.
Przy pierwszym zadaniu, w związku z niewielką ilością miejsca pomiędzy kamienicami, chodnik zostanie podniesiony do poziomu drzwi tramwajowych.
Przy placu Wolności podniesiona zostanie dodatkowo jezdnia. W ramach inwestycji ustawione zostaną też nowe wiaty przystankowe.
Prace projektowe dla przystanku Praw Kobiet dobiegają końca.
Trwają ostatnie uzgodnienia i pozyskiwanie wymaganych pozwoleń. Zakończenie tego etapu pozwoli przystąpić do robót budowlanych, co nastąpi na przełomie lipca i sierpnia.
Przygotowanie dokumentacji dla przystanków na placu Wolności jest bardziej złożone, dlatego tam wykonawca planuje zakończyć prace nad dokumentacją i rozpocząć roboty pod koniec wakacji.
Wykonawca: firma Affabre
Koszt przystanku Praw Kobiet to ponad 961 tysięcy złotych a perony przy placu Wolności na prawie 1,3 mln zł.
Wszystkie prace zakończą się jesienią bieżącego roku.
Będzie bezpieczniej
Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni.
Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwi wsiadanie do pojazdów i poprawiają bezpieczeństwo.
Wyniesiony peron wymusza bowiem zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.
Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha.
Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości. Jeden taki przystanek planujemy też na ul. Jagiellońskiej przy skrzyżowaniu z ul. 19 marca.
Wakacyjne porządki na przystankach
Rozpoczynamy kolejną akcję kompleksowego mycia i sprzątania przystanków autobusowych i tramwajowych w Bydgoszczy. Sprzątanie obejmie mycie ponad 600 wiat przystankowych. Czyszczone będą też elektroniczne tablice informacji pasażerskiej na przystankach.
Prace potrwają około tygodnia.
To już kolejna tego rodzaju akcja w tym roku.
Wcześniejszą przeprowadziliśmy w kwietniu bieżącego roku. Prace czyszczenia wiat polegąć będą na dokładnym wyczyszczeniu wodą pod ciśnieniem: szyb, siedzisk, oparć, gablot rozkładowych i reklamowych oraz zadaszeń. Myte będą również ławki wolnostojące na przystankach, które nie posiadają wiat.
Oprócz typowych zabrudzeń, z przystanków usuwane będą także graffiti, nielegalne ogłoszenia i naklejki.
Prace porządkowe obejmą także obszar peronów przystankowych.
Tym razem wyczyszczone zostaną też z zewnątrz i wewnątrz elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.
Nowe wiaty przystankowe
Zadaszenia chroniące pasażerów przed deszczem i wiatrem, co roku dostawiamy na bydgoskich przystankach.
W ostatnim miesiącach wiaty dostawiliśmy nowe zadaszenie na przystanku Nakielska/Wrzesińska oraz wymieniliśmy wiatę na pętli Przemysłowa.
W ramach BBO nowe wiaty pojawiły się natomiast na przystanku Kamienna/Gajowa oraz 7 nowych wiat powstanie w ciągu ul. Inwalidów.
8 zadaszeń dla Pasażerów dostawiliśmy w ubiegłym miesiącu na terenie osiedla Łęgnowo Wieś (zadanie również z BBO).
W Bydgoszczy mamy w sumie ponad 630 wiat przystankowych.
Ustawiane są zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku.
Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości dla wiat ze ścianami bocznymi oraz ok. 2,2 m dla wiat bez ścian bocznych ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.
Obecnie na terenie miasta już blisko 95 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych.