Coraz więcej Gmin, bliżej Bydgoszczy
Z roku na rok wzrasta zainteresowanie programem współpracy w zakresie komunikacji międzygminnej. Funkcjonuje już 9 linii podmiejskich a dziennie korzysta z nich blisko 7 tysięcy pasażerów ! Najczęściej dojeżdżają do Bydgoszczy mieszkańcy Białych Błot, Osielska, Niemcza i Nowej Wsi Wielkiej.
Pierwsza linia podmiejska nr 92 została uruchomiona w 2010 roku i obsługiwała Murowaniec oraz Białe Błota. Dziennie korzystało z niej ponad 2300 pasażerów.
Cztery lata później odnotowujemy już intensywny rozwój połączeń podmiejskich.
W 2014 roku uruchomione został 3 kolejne linie autobusowe: nr 91 do Przyłęk, nr 93 do Osielska i Niw oraz nr 94 do Niemcza i Maksymilianowa.
W kolejnych latach autobusy podmiejskie zyskiwały na popularności.
W 2016 roku uruchomiona została linia nr 95 obsługująca Jarużyn, Strzelce Górne i Strzelce Dolne.
W 2017 zadebiutowała linia międzygminna nr 96 z Błonia przez Trzciniec do Przyłęk.
Kolejne nowe połączenia uruchomione zostały w 2018 roku. Wydłużono wówczas m.in. kursy linii nr 94 do Nekli. Zaczęła też kursować linia nr 97 obsługująca miejscowości położone we wschodniej części gminy Dobrcz. Autobusy kursują od pętli w Łoskoniu przez Strzelce Dolne, Strzelce Górne, Gądecz, Włóki, Trzęsacz aż do Kozielca. Nowopowstała linia nr 98 umożliwiła natomiast dojazd z pętli Przylesie w Nowym Fordonie przez osiedle Eskulapa, Czarnówczyn, Osielsko do Maksymilianowa. Część kursów dojeżdża również do Bożenkowa. W ubiegłym roku udało się natomiast, dzięki porozumieniu z gminą, uruchomić już całoroczną linię nr 99 przez Brzozę i Chmielniki do Nowej Wsi Wielkiej. Wcześniej była to linia sezonowa.
Obecnie są prowadzone rozmowy z Gminą Białe Błota w sprawie uruchomienia kolejnego połączenia tym razem do Łochowic. Trwają szacunkowe wyliczenie dotacji a także wskazany został zakres prac, który pozostał wspólnie z gminą do wykonania. Po zakończeniu tego etapu, możliwe będzie już marcu bieżącego roku, uruchomienie linii nr 90. W ciągu ostatniego roku, dzięki dobrej współpracy z władzami gminy Białe Błota, wzmocniono funkcjonujące linie nr 91, 96 i 92, wdrożono też dla mieszkańców gminy bilety malucha oraz uczniowskie.
Siatka podmiejskich połączeń, z roku na rok się rozwija i cieszy coraz większym zainteresowaniem mieszkańców regionu. Każdego dnia z wszystkich 9 linii podmiejskich korzysta prawie 7000 pasażerów.
Linie autobusowe kursują już do 4 Gmin: Białe Błota (91, 92, 96), Osielsko (linie 93,94,95,98) Nowa Wieś Wielka (linia 99) i Dobrcz (97,94,93, 95) co przekłada się na obsługę ponad 30 podbydgoskich sołectw.
Obecnie trwają również zaawansowane rozmowy na temat międzygminnego porozumienia z Gminą Dąbrowa Chełmińska.
Płatność mobilna za parkowanie coraz popularniejsza
W Bydgoszczy w ubiegłym roku płacono telefonem za Strefę Płatnego Parkowania już ponad 313 tysięcy razy. To prawie trzy razy więcej niż jeszcze w 2017 roku.
Aplikacje mobilne to prosty i szybki sposób płacenia za parkowanie.
W Strefie Płatnego Parkowania w Bydgoszczy jako alternatywa dla kierowców zainteresowanych płatnością bezgotówkową, istnieje możliwość uiszczenia opłaty poprzez aplikację w telefonie. System płatności mobilnych pozwala na uniknięcie pewnych niedogodności (brak drobnych, przekroczenie czasu parkowania), jak również daje możliwość zapłaty za rzeczywisty czas postoju.
Lista aplikacji, które pozwalają płacić telefonem za parkowanie TUTAJ
Parkowanie w Bydgoszczy
Przypominamy, że obszar na którym parkowanie pojazdów samochodowych objęte jest obowiązkiem ponoszenia opłat jest oznakowane:
◾ przy wjazdach znakami D-44 „strefa parkowania" z dodatkową informacją o właściwej Podstrefie,
◾ przy wyjazdach znakami D- 45 „koniec strefy parkowania".
Strefa Płatnego Parkowania w Bydgoszczy podzielona jest na dwie podstrefy cenowe:
◾ Podstrefa A – oznakowana pionowym znakiem drogowym D-44 z umieszczoną dodatkową informacją na czerwonym tle „Podstrefa A",
◾ Podstrefa B – oznakowana pionowym znakiem drogowym D-44 z umieszczoną dodatkową informacją na zielonym tle „Podstrefa B".
Opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych w SPP obowiązują
• od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 17.00,
• w soboty oraz niedziele i święta opłaty nie obowiązują.
Szczegółowe informacje dotyczące Strefy Płatnego Parkowania w Bydgoszczy TUTAJ
Postępują prace na ul. Grunwaldzkiej.
Kontynuowane są roboty przy chodnikach, ścieżkach rowerowych oraz trwają dalsze prace na ulicach dojazdowych.
Modernizacja ul. Grunwaldzkiej to jedna z największych inwestycji drogowych w mieście. Na budowie tej prawie 5 km trasy, trwa obecnie montaż barier drogowych oraz oznakowania pionowego. Montowane jest oświetlenie oraz wypełniane są ekrany akustyczne. Wykonawcy pozostało jeszcze w niektórych miejscach układanie nawierzchni, krawężników oraz dalsze prace na ulicach dojazdowych. W obrębie realizowanej inwestycji rozpoczęto nasadzenia drzew i krzewów oraz przygotowanie terenu pod nowe trawniki. Prowadzone są też dalsze roboty przy ciągach pieszo-rowerowych.
Przypominamy, że nowa trasa na granicy miasta połączy się z rondem turbinowym, co pozwoli skomunikować miasto z przyszłą drogą ekspresową na węźle Bydgoszcz Zachód (Pawłówek),
Dzięki przebudowie ul. Grunwaldzkiej szybciej dojedziemy do trasy S5, zminimalizujemy korki w tej części miasta a autobusy korzystając z buspasa, szybciej dojadą do centrum. Dodatkowo rowerzyści zyskają nową i bezpieczną drogę rowerową, która umnożliwi im wygodny i bezpośredni dojazd z Osowej Góry do centrum i na Stare Miasto. Na trasie zastosowanych zostanie też wiele elementów poprawiających bezpieczeństwo pieszych.
Inwestycja dofinansowania jest ze środków Unii Europejskiej.