Prowadząc rozbudowę ulicę Grunwaldzkiej, pamiętaliśmy też o miejscu do ważenia pojazdów. Pozwoli to inspektorom transportu drogowego skutecznie kontrolować ciężar tirów. To sposób, by nasze drogi utrzymywać w bardzo dobrym stanie technicznym jeszcze przez wiele lat. Zatoka do ważenia pojazdów powstała przy jezdni ul. Grunwaldzkiej w kierunku miasta, przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową.
Konstrukcja o betonowej nawierzchni jest przystosowana do ustawiania wag, którymi posługują się inspektorzy transportu drogowego. Dodatkowo na Osowej Górze instalowany jest tak zwany system preselekcji wagowej. Dzięki kamerom zamontowanym nad jezdnią oraz specjalnym listwom pomiarowym rejestrowane i wstępnie ważone są wszystkie pojazdy. Dostęp do danych posiadają pracownicy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego, dzięki czemu mogą łatwiej typować pojazdy do szczegółowych kontroli w takich miejscach jak zatoka przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową.
Dla Miasta budowa takich zatok to dodatkowy koszt, ale w dłuższej perspektywie przynosi znacznie większe oszczędności. Za degradację nawierzchni w największym stopniu odpowiadają przede wszystkim przeciążone pojazdy ciężarowe.
Warto podkreślić, że w poprzednich latach zbudowaliśmy kilka innych zatok przystosowanych do ważenia pojazdów. Takie konstrukcje powstały na ul. Szubińskiej, Nowotoruńskiej, Jana Pawła II oraz Armii Krajowej (punkty preselekcji).
Plan transportowy miasta zakłada, że po wybudowaniu kompletnej obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S5, ruch ciężarówek poruszających się tranzytem, zostanie wyprowadzony z miasta.