Nowe oświetlenie już prawie gotowe
Trwa modernizacja oświetlenia wzdłuż al. Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Ustawione są nowe latarnie z energooszczędnymi oprawami, które zastępują wysłużone oświetlenie instalowane na betonowych słupach.
To jedna z największych modernizacji oświetlenia w Bydgoszczy realizowana w tym roku.
Wzdłuż ulicy Wyszyńskiego od ronda Fordońskiego do siedziby Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego ułożonych zostało już blisko 3 kilometry kabla.
Ustawiona została już większość nowych aluminiowych słupów oświetleniowych z nowymi energooszczędnymi oprawami LED.
Docelowo na tym odcinku będzie ich aż 85.
W ramach zamówienia wymienione są też oprawy na istniejących już słupach metalowych oraz szafy sterowania oświetleniem przy rondzie Skrzetuskim, do której podłączone są latarnie między innymi z ulicy S. Wyszyńskiego.
Większość zaplanowanych robót została już wykonana.
Obecnie wykonawca demontuje stare, betonowe i zniszczone słupy oświetleniowe.
Wszystkie prace zakończą się w przyszłym miesiącu (wrzesień).
Dzięki tej inwestycji cała oświetleniowa infrastruktura przy ul. Wyszyńskiego będzie zarządzana przez miasto.
Nowoczesne oprawy pozwolą ograniczyć też zużycie energii o około 60%, a także koszty serwisowania urządzeń (o około 75%).
Aluminiowe słupy zamiast betonowych poprawiają też estetykę miejskiej przestrzeni.
Wykonawca : (ATELBUD Sp. z o.o.)
Kwota: 1mln. 623 tys. zł.
Długość ułożonego kabla - 2843 m
Ograniczenie zużycia energii - ok. 60%
Zakończenie prac - wrzesień 2023
Koniec tranzytu przez Bydgoszcz
Obwodnica Bydgoszczy pozwala wyprowadzić tranzyt TIR-ów z ulic naszego miasta.
Wprowadzamy więc ograniczenia dla ruchu tranzytowego pojazdów ciężkich.
Mniej TIR-ów to zdrowsze powietrze, mniejsze utrudnienia w ruchu, drogi w lepszym stanie i większe bezpieczeństwo.
Prace związane z nowym oznakowaniem zakończymy jeszcze w tym tygodniu.
Pierwszym etapem zmian, wprowadzonych wraz z otwarciem obwodnicy (S5), były korekty w przebiegu dróg krajowych i wojewódzkich na terenie miasta. Nowe drogowskazy zalecały pojazdom poruszającym się tranzytem, korzystanie z drogi ekspresowej.
Teraz realizujemy kolejny etap, który jeszcze bardziej ograniczy możliwość przejazdu przez Bydgoszcz.
Wprowadzamy zmiany na lepsze
Znaki zakazujące wjazdu do miasta pojazdów tranzytowych powyżej 18 ton będą ustawiane na drogach wlotowych do miasta.
Istniejące znaki zakazujące wjazdu do miasta pojazdów tranzytowych powyżej 10t zostały natomiast podtrzymane.
Zaplanowane zmiany powinny wpłynąć zdecydowanie na poprawę bezpieczeństwa ruchu i przepustowość dróg.
Usprawnią funkcjonowanie miejskiej komunikacji, ograniczą drgania i poziomu hałasu na głównych ulicach Bydgoszczy.
Nowe oznakowanie na drogach wjazdowych do miasta będzie ustawiane 10 i 11 sierpnia.
Zmiany będą od razu obowiązywały, dlatego apelujemy do kierowców o ostrożność i uważne spoglądanie na znaki.
Zmiany będą dotyczyły:
- zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 18t z tabliczką „Dotyczy tranzytu przez Bydgoszcz"
- tranzyt tak dużych pojazdów będzie możliwy tylko na kierunku Al. Armii Krajowej - Al. ks. kard S. Wyszyńskiego – ul. Kamienna – ul. Fordońska – Flotylli Wiślanej - Most Fordoński i w kierunku przeciwnym.
Ponadto podtrzymamy istniejące ograniczenie przejazdu tranzytem pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10t przez Miasto Bydgoszcz na Węźle Bydgoszcz Błonie oraz zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 10 ton dla ulicy Toruńskiej.
Nowe znaki pojawią się na wszystkich drogach wlotowych do miasta.
Trasa WZ. Zlecamy projekt, walczymy o pieniądze
Usprawnimy ruch na ul. Kamiennej.
Na podstawie przygotowanej wcześniej koncepcji i kilkuetapowych konsultacji społecznych, zlecamy opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka przebiegającego m.in. przez osiedle Bartodzieje. Rozpoczęcie inwestycji będzie możliwe po uzyskaniu zewnętrznego dofinansowania.
Rozbudowa trasy WZ obok modernizacji ul. Nakielskiej została uznana przez bydgoszczan za jedną z priorytetowych inwestycji drogowych.
W ostatnich latach dla tego zadania opracowana została koncepcja, którą poddawaliśmy kilkuetapowym konsultacjom.
Ostatecznie wybrany wariant zakłada rozbudowę trasy do przekroju dwujezdniowego z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami z ulicą Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego. Częścią trasy będzie też nowy wiadukt łączący ulicę Kamienną z Lewińskiego.
Jak się zmieni ul. Kamienna?
Teraz zamawiamy dokumentację projektową rozbudowy I odcinka trasy WZ od ul. J. Lelewela do Łęczyckiej. Wykonawca na przygotowanie kompletu materiałów wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) będzie miał około 2 lat.
Koncepcja zakłada rozbudowę newralgicznego odcinka trasy, gdzie występują największe natężenia ruchu do dwóch jezdni. Nad al. S. Wyszyńskiego planowana jest natomiast estakada pozwalająca na bezkolizyjny przejazd na kierunku wschód-zachód. Koncepcja zakłada ponadto m.in. wybudowanie tuneli dla pieszych na wysokości ul. Lelewela oraz Gajowej, przebudowę kładki w rejonie ul. Morskiej umożliwiającej przejście także nad torami kolejowymi i trasą W-Z oraz ronda turbinowego na połączeniu z ul. Łęczycką.
Zmodernizowana trasa ma spełniać funkcję ulicy głównej ruchu przyspieszonego. Rozbudowana zostanie niezbędna infrastruktura towarzysząca w tym m.in.: oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa z systemem odwodnienia, elementy związane z transportem publicznym, ruchem rowerowym i pieszym, rozbudową systemu ITS oraz ustawienie ekranów chroniących przed hałasem. Dla przygotowanej koncepcji rozbudowy trasy WZ przed 3 laty Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową.
Trasa WZ w Bydgoszczy to ciąg ulic W. Pileckiego, Artyleryjska i Kamienna od węzła zachodniego do planowanego węzła wschodniego na styku z ulica Fordońską.
Cała trasa docelowo będzie miała długość 8,6 km.
Budowana będzie etapami.
Miasto zabezpieczyło środki finansowe na dokumentację.
Równocześnie z pracami nad projektem będą składane wnioski o zewnętrzne środki na realizację prac budowlanych.
Prace wodociągowe - zmiany w ruchu na ul. Jagiellońskiej
Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy kontynuują budowę kolejnych zbiorników retencyjnych.
W celu minimalizowania utrudnień, cześć prac realizowana jest w okresie wakacyjnym.
Obecnie roboty prowadzone są już w ponad 50 miejscach Bydgoszczy.
W nocy z 7 na 8 sierpnia (poniedziałek/wtorek) zamknięta zostanie ul. Jagiellońskiej na wysokości ul. Chopina.
Spółka MWiK realizuje budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej w całym mieście.
Zadanie jest jednym z pierwszych tego typu inwestycji proekologicznych w kraju oraz jest wspierane środkami unijnymi.
Prace przy budowie podziemnych zbiorników retencyjnych prowadzone są już w kilkudziesięciu miejscach naszego miasta.
Z uwagi na przedmiotowe roboty, wprowadzonych zostało dużo zmian w komunikacji samochodowe oraz funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Obecnie najwięcej zmian mamy w związku z zamknięciem ul. Gdańskiej przy Placu Wolności.
Prace w pozostałych lokalizacjach, wymusiły natomiast zmiany w komunikacji na liniach nr 51, 55, 71, 77, 83, 33N
W nocy 7 na 8 sierpnia całkowicie dla ruchu pojazdów, zamknięta zostanie ul. Jagiellońska (w kierunku miasta) przy ul. Chopina.
Główny objazd zostanie poprowadzony ul. M. Skłodowskiej Curie.
W związku z powyższym, na przedmiotowym odcinku ul. Jagiellońskiej, zmieni się też trasa linii nocnej nr 32N
Linia nr 32N w nocy z poniedziałku na wtorek (7/8 sierpnia br.) w kierunku Dworca Błonie od przystanku Fordońska / Bałtycka zostanie czasowo skierowana ulicami: Fordońska, St. Wyszyńskiego, Skłodowskiej-Curie, St. Moniuszki, M. Ogińskiego.
Przystanki wyłączone z obsługi pasażerskiej:
- Rondo Fordońskie (przy ulicy Jagiellońskiej),
- Jagiellońska / Łużycka.
Przystanki na trasie objazdowej:
- Rondo Fordońskie (przy alejach St. Wyszyńskiego)
- Skłodowskiej-Curie/ Jurasza.
Projekty wodociągowe przewidziane do realizacji w 2023 roku:
REALIZOWANE:
ul. Mikołaja Reja
ul. Polanki / ul. Swarzewska
ul. Pomorska
ul. Kościuszki
ul. Bałtycka / ul. Połczyńska
ul. Skorupki ul. Żwirki i Wigury
ul. Kcyńska
ul. Grobla
ul. Dwernickiego/ ul. Kamienna (Sułkowskiego)
ul. Wyszogrodzka
ul. Rekinowa / ul. Jeziorna
ul. Wyszyńskiego
ul. Kormoranów
ul. Wyszogrodzka
ul. Solskiego / ul. Lenartowicza
ul. Wały Jagiellońskie
ul. Przodowników Pracy / Śliwińskiego
ul. Grudziądzka / ul. Poznańska
ul. Kordeckiego / PI. Poznański
Plac Weyssenhoffa
ul. Powstańców Wielkopolskich / ul. Gajowa
ul. Wyszyńskiego
ul. Żwirki i Wigury
ul. Bernardyńska / ul. Stary Port
PI. Kościeleckich
ul. Gdańska / PI. Wolności
ul. Gimnazjalna ul. Piotra Skargi
ul. Mickiewicza
ul. Stawowa / ul. Na Wzgórzu
ul. Podgórna
ul. Wiatrakowa
ul. Gołębia / ul. Gnieźnieńska
ul. Mickiewicza
ul. Słowackiego
ul. Odrzańska
ul. Stary Port
ul. Rekinowa / ul. Tuńczykowa
ul. Krakowska
ul. Krakowska
ul. Krakowska
ul. Wyszyńskiego
ul. Szamarzewskiego
ul. Przyrzecze
ul. Muszlowa / ul. Wielorybia
ul. Kutrowa / ul. Wielorybia
ul. Waleniowa / ul. Kolbego
PLANOWANE w najbliższym czasie:
ul. Hetmańska
ul. Szubińska
Rybi Rynek
ul. Mazowiecka
Skwer Noakowskiego / ul. Sportowa
ul. Grunwaldzka / ul. Zalew
ul. Grunwaldzka / ul. Skośna
ul. Grunwaldzka / ul. Wróblowa
ul. Grunwaldzka / ul. Łowiskowa
PLANOWANE w późniejszym terminie:
ul. Stawowa / ul. Orłowity
ul. Stawowa / ul. Lotników
ul. Staszica
ul. Bocianowo
ul. Kasztanowa / ul. Kamienna
ul. Solskiego ul. Piękna
ul. Strzelecka
ul. Filarecka
ul. Babia Wieś
ul. Gdańska / ul. 11 Listopada
Al. Ossolińskich
ul. Ugory
ul. Nakielska
Skwer Podporucznika Leszka Białego
ul. Skłodowskiej Curie / ul. Kurpińskiego
ul. Fordońska / ul. Bałtycka
ul. Piękna / ul. Gołębia
ul. Szubińska