• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Tu stacja Czyżkówko-Las. Tablica na pamiątkę bydgoskiej wąskotorówki

  • Drukuj

Czytaj więcej...Niemal rok temu na Czyżkówku stanęła tablica z nazwą przystanku kolei wąskotorowej, która niegdyś zatrzymywała się na terenie dzielnicy. Teraz czas kolejną.

Marek K. Jeleleniewski pomysłodawca przedsięwzięcia, idzie za ciosem i ustawia kolejną tablicę by upamiętnić przystanek wąskotorówki – Czyżkówko-Las, przy zbiegu ulic Chmurnej i Koronowskiej. Tablica jest już gotowa.
Właśnie ją ustawiliśmy.


- Rok temu ustawiliśmy tablicę przypominającą o przystanku kolei wąskotorowej na Czyżkówku. Na osiedlu na którym się urodziłem i wychowałem były jednak dwa takie przystanki, drugi to Czyżkówko-Las. Postarałem się, by i na jego miejscu stanęła tablica – mówi prof. Marek K. Jeleniewski.

Wielu starszych bydgoszczan pamięta jeszcze wąskotórowkę jeżdżącą z Koronowa na bydgoskie Okole, gdzie kończyła bieg.
Teraz trudno wyobrazić sobie, że ulicą Grunwaldzką jeździła ciuchcia.
- W Bydgoszczy kolejka swoje przystanki miała również na Opławcu i w Smukale. Wiem, że społecznicy z Koronowa również chcą postawić podobne tablice. Będzie im łatwiej o tyle, że w Koronowie dworzec się zachował, w Bydgoszczy – nie. Inna z tablic stanie w podbydgoskim Morzewcu, tam też są osoby, którym spodobał się mój pomysł – cieszy się Marek K. Jeleniewski.

Czytaj więcej...Bydgoskie Koleje Powiatowe oblegane przez pasażerów
Kolejka została uruchomiona jako element transportu towarowego, później postanowiono dołączyć do niej jeden, dwa wagony osobowe, a wąskotorówka zyskała wiele rozgałęzień. Była na tyle popularna, że zaczęła jeździć już wyłącznie w składach pasażerskich.

Rozkład jazdy Bydgoskich Kolei Powiatowych z 1935 roku wskazuje, że wąskotorówka stację początkową/końcowa miała w Wierzchucinie Królewskim i przejeżdżała między innymi przez Murucin, Trzemiętowo, Sicienko, Wojnowo, Mochle, Tryszczyn, Smukałę, Opławiec, Czyżkówko-Las, Czyżkówko. Na stacji Czyżkówko-Las zatrzymywała się również kolejka na jeżdżąca na trasie Bydgoszcz-Koronowo (przez Okole, Gościeradz, Wtelno, Smukałę, Opławiec).

2 kładki do remontu. Umowa podpisana

  • Drukuj

Czytaj więcej...Wyremontowane kładki dla pieszych jeszcze lepiej połączą brzegi Brdy i Kanału Bydgoskiego.
Podpisaliśmy umowę z wykonawcą, który po uzupełnieniu dokumentacji rozpocznie prace remontowe w Opławcu oraz przy V śluzie.
Kładki dostosujemy do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi czy rowerzystów.


Wykonawcą obu zadań jest firma Kormost
Wartość całej inwestycji to prawie 237 tys zł.
Po uzupełnieniu dokumentacji, jeszcze w październiku planujemy rozpocząć roboty budowlane.
Ich zakończenie to koniec bieżącego roku.

Czytaj więcej...Przebudowa kładki przez Stary Kanał Bydgoski w ciągu ul. Czarna Droga przy śluzie nr V
W ramach zadania zostanie zaprojektowana i wykonana przebudowa wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym obiektu. Rozebrane zostaną dotychczasowe balustrady, nawierzchnia i izolacja przęsła. Po przebudowie płyty nałożona zostanie nowa izolacja i nawierzchnia bitumiczna. Wykonane zostaną też nowe stylowe balustrady.

Prace uzgadniane są z Miejskim Konserwatorem Zabytków, bowiem Stary Kanał Bydgoski figuruje w rejestrze jako zabytek. Co ważne, ruch pieszy zostanie poprowadzony tymczasowym pomostem. Po zakończeniu robót Wykonawca będzie musiał doprowadzić cały teren budowy do stanu poprzedniego.

Czytaj więcej...Historia:
Obiekt jest płytowy jednoprzęsłowy o konstrukcji przęsła żelbetowej i długości całkowitej 7,40 m.
Przęsło o szerokości 2,75 m oparte jest na ścianach ceglanych Śluzy nr V Starego Kanału Bydgoskiego, wpisanego do rejestru zabytków (sama kładka wybudowana została w 1991 r.
Pierwsza kładka powstała w tym miejscu już w 1774 r. i stanowiła wąskie przejście techniczne dla obsługi wówczas jeszcze drewnianej śluzy.

Nowsza, szersza pojawiła się na początku XIX wieku przy okazji przebudowy śluzy na ceglaną i zaopatrzona była w siedziska dla spacerowiczów.
W 1948 r. została zastąpiona konstrukcją na stalowych dźwigarach, które jednak z czasem przekorodowały i ostatecznie obiekt został zastąpiony współczesnym.

Czytaj więcej...Usunięcie schodów z kładki przez Brdę w rejonie ul. Opławiec
Obiekt poprowadzeni ruchu dla użytkowników wózków oraz rowerów pomiędzy ulicami Baranowskiego i Opławiec przez rzekę Brdę z pominięciem schodów na północnej skarpie doliny Brdy. Dotychczasowe schody zostaną rozebrane wraz z płytami betonowymi, następnie nadbudowany zostanie nasyp po którym zostanie poprowadzony nowy chodnik.

Wykonane zostaną też zabezpieczenia antykorozyjne w miejscach usunięcia schodów.

Czytaj więcej...Historia:
Obiekt jest pięcioprzęsłowy o długości całkowitej ok. 55 m.
Schody od strony ul. Opławiec wykonane są w postaci dwóch belek stalowych połączonych przegubowo z przęsłem, a z drugiej strony opartych na żelbetowym fundamencie.
Kładka powstała w roku 1989.



Czytaj więcej...Kolejna kładka do remontu już niebawem
Nadal trwa procedura przetargowa na remont kapitalny kładki przez Brdę w rejonie hali Łuczniczka
To największe z wszystkich zadań.
Związane będzie z przebudową drewnianego pomostu oraz remontem konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu.
Wykonane zostaną nowe schody i oświetlenie.


O szczegółach procedury przetargowej informować będziemy na bieżąco.

[FILM] Rusza rozbiórka wiaduktu na Armii Krajowej

  • Drukuj

Czytaj więcej...Wykonawca przygotował już zaplecze budowy i nową organizację ruchu w obrębie inwestycji.
Nowy obiekt nadal będzie posiadał 2 pasy ruchu, ale dostosujemy go do potrzeb pieszych i rowerzystów.
Ruszają prace rozbiórkowe.
Uwaga kierowcy będą zmiany w organizacji ruchu.

W poniedziałek wieczorem (19 września) Wykonawca rozpocznie wprowadzać nową organizację ruchu przy wiadukcie i w jego obrębie.
Podczas budowy ruch prowadzony będzie dwukierunkowo sąsiednim wiaduktem.
Przejazd pod samym obiektem, czyli dojazd do ul. Modrzewiowej będzie jeszcze zachowany. Dopiero w późniejszym etapie ulica zostanie zamknięta.

Powyższe zmiany pozwolą Wykonawcy przystąpić do rozbiórki istniejącego wiaduktu nad torami kolejowymi.
Prace te będą prowadzone w terminach zaakceptowanych przez zarządcę infrastruktury kolejowej.

Czytaj więcej...Bliźniacze wiadukty
Nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe.
Obiekt nadal będzie posiadał 2 pasy ruchu, ale dostosujemy go też do potrzeb pieszych i rowerzystów.
To już kolejne prace budowlane w tym miejscu.
Ponad rok temu przebudowaliśmy obiekt znajdujący się po stronie wschodniej tej ważnej drogi wylotowej z miasta.

Długość gwarancji to 15 lat.
Wartość zadania to prawie 30 mln zł.
Jeśli w trakcie prac nie wystąpi konieczność dodatkowych robót prace budowlane potrwają około roku.
Wykonawcą jest firma Mostostal Kielce, która niedawno wykonywała wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego.

Czytaj więcej...Historia obiektów
Wiadukty wraz z dwujezdniową ul. Armii Krajowej zaprojektowało już nieistniejące bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, a wybudowało intensywnie działające na terenie Bydgoszczy Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych – oddano je do użytku 40 lat temu. Nowa trasa zdecydowanie odciążyła ulicę Gdańską. Wiadukty przerzucono nad torami dwóch linii kolejowych.

Z biegiem lat obiekty były już w nie najlepszym stanie technicznym. Nie spełniały też współczesnych norm technicznych stawianym obiektom na drogach o tak dużym natężeniu ruchu.
Obiekt wschodni, został przebudowany więc w latach 2019-2020. Teraz przyszła pora na wiadukt zlokalizowany od strony osiedla Leśnego.

Znakomity patron
Decyzją radnych wiaduktom od tego roku patronuje Jan Nowak-Jeziorański, legendarny Kurier z Warszawy.
W ten symboliczny sposób Rada Miasta upamiętniła też 70. rocznicę uruchomienia pierwszej audycji Radia Wolna Europa, oddając cześć jej dyrektorowi.

Kolejna trasa dla rowerzystów

  • Drukuj

Czytaj więcej...Zakończyliśmy budowę kontrapasu rowerowego na ul. Bełzy.
Trasa pozwala dojechać rowerem „pod prąd" w kierunku ul. Jar Czynu Społecznego, gdzie obecnie trwa budowa kolejnej trasy rowerowej.
Na bydgoskich ulicach coraz częściej stosujemy kontrapasy i kontraruch rowerowy.
Takie rozwiązania napotkacie już w ponad 50 miejscach Bydgoszczy.

Czytaj więcej...Kontraruch rowerowy
to wprowadzenie ruchu rowerów „pod prąd" i dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych.
Ulicę, na której wprowadzono kontraruch rowerowy najłatwiej rozpoznać po znakach drogowych.

Odcinki dróg z ruchem rowerowym „pod prąd" wyposażone są w znaki pionowe D-3 „droga jednokierunkowa" (i B-2 „zakaz wjazdu" ze strony przeciwnej) z tabliczką „Nie dotyczy rowerów". Ruch rowerzystów w obu kierunkach odbywa się po jezdni.

Takie rozwiązania zastosowaliśmy już na ponad 50 ulicach w mieście min. na ul. Dworcowej, Gimazjalnej, Pomorskiej, Konarskiego.

Czytaj więcej...Kontrapas rowerowy stosujemy natomiast na drogach o dopuszczalnej prędkości od 30 do 50 km/h. Po kontrapasach rowerowych cykliści mogą poruszać się TYLKO w jednym kierunku. Ruch rowerzystów w przeciwną stronę, odbywa się po prawej stronie jezdni i zgodnie z zasadami ogólnymi. (przykład ul. Wiatrakowej na Szwederowie - jadąc w dół korzystamy z kontrapasu. Jadąc "pod górę", rowerzyści poruszają się po stronie samochodów).

Kontrapas rowerowy wyznacza się na jezdni, jako jej część oddzieloną od części przeznaczonej dla ruchu pojazdów w kierunku wskazanym znakiem D-3 „droga jednokierunkowa", oznakowaniem poziomym (linia ciągła lub linia przerywana) i ewentualnie separatorami ruchu na wlocie i wylocie odcinka jednokierunkowego.

Kontrapas rowerowy napotkamy na ul. Wiatrakowej oraz na ul. Bełzy.

Czytaj więcej...Często na takich ulicach stosuje się znaki poziome w postaci „sierżantów rowerowych" stosowanych dla kierunku zgodnego z kierunkiem zasadniczym na drodze.
Spełniają one rolę podpowiedzi dla rowerzysty, w jakim kierunku można poruszać się rowerem. 
Takie rozwiązanie można napotkać między innymi na ul. Gdańskiej i ul. Bełzy.



Czytaj więcej...Pas rowerowy to rozwiązanie które zastosowaliśmy na ul. Gdańskiej od Świętojańskiej do Placu Wolności i al. Ossolińskich.
Jest to wyróżniony pas dla rowerzysty umiejscowiony tuż obok pasa dla pojazdów.
Tu również zastosowaliśmy sierżantów rowerowych (na zdjęciu)


Czytaj więcej...Infrastruktura rowerowa w Bydgoszczy.
Długość dróg rowerowych na terenie Bydgoszczy wynosi ok. 120 km.
Obecnie trwa budowa kolejnych tras.
Ciąg pieszo-rowerowy powstaje właśnie na: ul. Magnuszewskiej, ul. Andersa w Fordonie, ul. Chemicznej, ul. Jar Czynu Społecznego i ul. Jeździeckiej.

 

  1. Ruszają prace na ul. Rajdowej.
  2. Kolejny parking na Kapuściskach
  3. Coraz piękniej nad brzegiem Wisły w Fordonie
  4. [FILM] Budowa nowych przystanków tramwajowych - otwarcie ofert

Strona 115 z 445

  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • ...
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP