Nowe oświetlenie na ul. Wyszyńskiego.
Rusza modernizacja oświetlenia wzdłuż ul. S. Wyszyńskiego. Ustawione zostaną nowe latarnie z energooszczędnymi oprawami. Zastąpią one wysłużone oświetlenie instalowane na betonowych słupach.
To jedna z największych modernizacji oświetlenia w Bydgoszczy w tym roku. Właśnie podpisaliśmy umowę z wykonawcą.
Zgodnie z umową wzdłuż ulicy na odcinku od ronda Fordońskiego do siedziby Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego ułożonych zostanie blisko 3 kilometry kabla.
Ustawionych zostanie 85 aluminiowych, anodowanych słupów oświetleniowych z nowymi energooszczędnymi oprawami LED.
Zakres zamówienia obejmuje także wymianę opraw na istniejących już słupach metalowych oraz wymiana szafy sterowania oświetleniem przy rondzie Skrzetuskim, do której podłączone są latarnie między innymi z ulicy S. Wyszyńskiego.
Dzięki tej inwestycji cała oświetleniowa infrastruktura przy ul. Wyszyńskiego będzie zarządzana przez miasto.
Nowoczesne oprawy pozwolą również ograniczyć zużycie energii o około 60%, a także koszty serwisowania urządzeń (o około 75%).
Aluminiowe słupy zamiast betonowych poprawiają też estetykę miejskiej przestrzeni.
Umowa z wykonawcą na roboty została podpisana (ATELBUD Sp. z o.o.)
Kwota: 1mln. 623 tys. zł.
Zakończenie prac jeszcze w tym roku.
Warto podkreślić, że w ramach modernizacji wiaduktów nad magistralą węglową także wymieniane jest oświetlenie. Nowoczesne oświetlenie zostało przed dwoma laty zainstalowane wzdłuż dojazdu po stronie Bartodziejów. W tym roku energooszczędne latarnie staną także po stronie osiedla Leśnego.
Zadanie w liczbach:
• Liczba nowych słupów – 85 szt.
• Długość kabla do ułożenia -2843 m
Ograniczenie zużycia energii - ok. 60%
Drogi rowerowe w budowie – idziemy na rekord
W tym roku długość rowerowych tras dla rowerzystów w Bydgoszczy znacznie wzrośnie.
Pomogą nie tylko nowe inwestycje, ale także zmiany w organizacji ruchu wprowadzane na terenie Śródmieścia.
Już teraz mamy 124 kilometry rowerowych dróg.
Wiele nowy rowerowych inwestycji jest już na finiszu.
Kilometry ścieżek w budowie
Obecnie długość wszystkich oznakowanych dróg rowerowych dróg wynosi 124 kilometry.
Na koniec roku ta liczba wzrośnie o około 13 kilometrów. To będzie rekordowy wynik w ciągu ostatnich lat.
Dodatkowo na prawie 8 kilometrach ulic zostanie też dopuszczony kontraruch rowerowy.
• Bulwary nad Brdą – długość 0,3 km
• ul. gen. W. Andersa (w ramach BBO) – długość 0,6km
• ul. Smukalska – długość 3,0km
• ul. Jeździecka - długość 2,4 km
• ul. Chemiczna – długość 0,9 km
• ul. Hutnicza i dojazd do „Zalando" – 0,6 km
• Promenada w Starym Fordonie i dojazdy do nabrzeża – długość 0,6km
• Kontrapasy rowerowe w Śródmieściu - długość 1,5km
• Pasy rowerowe w Śródmieściu – długość 0,9 km
• Ścieżka rowerowa nad Kanałem Bydgoskim Flisy-Osowa Góra (ramach BBO) – długość 0,5 km
• Zachodni wiadukt J. Nowaka-Jeziorańskiego – długość 0,3 km
• Infrastruktura wokół mostu Kazimierza Wielkiego i ul. Perłowej - długość 1,8km
W tym roku w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego zaplanowano również remont ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Pelplińskiej o długości 1,5 km.
Warto podkreślić, że wraz ze zmianami w Strefie Płatnego Parkowania na ponad 20 kolejnych ulicach dopuszczony zostanie kontraruch rowerowy.
Oznacza to w praktyce, że rowerzyści będą mogli bezpiecznie poruszać się na kolejnych prawie 8 kilometrach bydgoskich ulic, które zostaną odpowiednio oznakowane.
Zadania rowerowe na etapie przetargu lub przygotowań do przetargu:
• Ul. Curie-Skłodowskiej-Łęczycka - długość 3 km
• Bulwar nad Brdą (Krakowska-Żabia) – długość 1,2 km
Ważniejsze zadania planowane do realizacji:
• ul. Fordońska wraz z kładką nad magistralą węglową oraz ul. Kasztelańska
• Wielka Pętla Fordonu (odcinki wybrane w BBO )
• Ul. Wojska Polskiego (Szarych Szeregów – Chemiczna)
• ul. J. Sułkowskiego (Kozietulskiego – Modrzewiowa)
• ul. Glinki (Dąbrowa – Bydgoskich Przemysłowców)
• ul. Kielecka(Nowotoruńska – Toruńska)
• ul. Sudecka / Wyzwolenia / Pelplińska (pętla Tatrzańskie - granica miasta,
• ul. Nakielska (wraz z przebudową ulicy)
• ul. Solskiego-Piękna (wraz z budową torowiska)
• ul. M. Dziatkiewicza (na terenie BPPT)
[ZDJĘCIA] Budowa mostów nad Brdą - raport z budowy
Zakończyły się roboty przy torowisku na ul. Fordońskiej.
Kontynuowane są prace przy moście tramwajowym i drogowym nad Brdą.
W najbliższych dniach wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu na ul. Fordońskiej.
Prezentujemy raport z budowy.
- W kierunku mostu wykonane zostały warstwy konstrukcji przy najazdach na obiekt oraz zabetonowane zostały rozjazdy tramwajowe.
- Na moście tramwajowym wykonawca zakończył układanie płyt betonowych, w których będą osadzone szyny. Są one obecnie zwożone na plac budowy.
- Dobiegają końca prace związane z montażem prefabrykowanych elementów mostu drogowego. Poszczególne sekcje są łączone i nasuwane w kierunku rzeki. Trwa zbrojenie, które docelowo pozwoli betonować płytę pomostu.
- Przy istniejącym obiekcie drogowym trwa betonowanie podwodne komory kanalizacji deszczowej.
- Po drugiej stronie rzeki, wykonano większość prac przy infrastrukturze podziemnej, przede wszystkim przebudowie wodociągów i kanalizacji.
- Trwa układanie nowego torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej. Powstały też pierwsze warstwy konstrukcyjne pod nowe jezdnie skrzyżowania ulic Toruńskiej i Kazimierza Wielkiego.
- W najbliższych dniach wykonawca rozpocznie prace na ul. Fordońskiej. Roboty będą związane ze zmianami w dotychczasowej organizacji ruchu w obrębie ul. Łęczyckiej. O szczegółach zmian poinformujemy w odrębnym komunikacie.
- Kontynuowane są roboty przy przebudowie torowiska na wysokości ul. Perłowej.
Wykonywana jest podbudowa przyszłego torowiska ul. Toruńskiej.
Do betonowania przygotowywany został też teren, na którym będą znajdowały się rozjazdy.
Na plac budowy zwiezione zostały słupy trakcyjne.
- Wykonane zostały chodniki i podbudowa pobliskich uliczek dojazdowych (ul. Spokojna, ul. Łuczniczki. ul. Koralowa). Do wykonania pozostało tam ułożenie nawierzchni na jezdni i dojazdach do posesji.
Budowa wiaduktu nad torami - raport z postępu prac
Postępują prace przy budowie nowego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Nowy obiekt został już nasunięty nad tory kolejowe. Konstrukcja nadal jednak jest uniesiona na tymczasowych podporach.
W ostatnim czasie wykonane zostały końcówki przęseł, które pozwoliły przystąpić wykonawcy do montażu łuków ogromnej konstrukcji.
Obecnie są one zwożone na teren budowy, montowane na rusztowaniach i od razu spawane.
Po zakończeniu robót, obiekt zostanie opuszczony i osadzony na przyczółkach.
Wykonawca rozpocznie wtedy prace przy izolacji obiektu, odwodnieniu i układaniu nawierzchni oraz kap chodnikowych.