Serwis i naprawa tablic pasażerskich na przystankach.
Rozpoczęliśmy prace związane z konserwacją dynamicznych tablic informacji pasażerskiej (DIP) na przystankach autobusowych i tramwajowych,
W ramach tych prac, które potrwają około miesiąca, serwisanci wymienią uszkodzone częsci, ustawią jasność i kontrast wyświetlaczy.
Obudowy tablic zostaną też dokładnie wyczyszczone a niektóre z nich pomalujemy na nowo.
Serwisanci wykonują wymiany filtrów powietrza oraz niesprawnych wentylatorów chłodzących wnętrze tablic, w celu ich dalszego sprawnego działania.
Jest to szczególnie ważne w okresie letnim.
Wykonywane jest również czyszczenie ekranów wyświetlaczy, sprawdzona zostaje ich czytelność oraz dokonywana jest regulacja jakości obrazu.
Myte są także wewnętrzna i zewnętrzna powierzchnia szyby chroniącej wyświetlacz co znacząco poprawi ich czytelność.
W kolejnym etapie zaplanowaliśmy także odświeżenie powłoki malarskiej (konstrukcji wsporczych i obudowy wyświetlaczy) dla 20 tablic DIP.
Obecnie na terenie miasta Bydgoszczy zainstalowanych jest już ponad 230 dynamicznych tablic informacji pasażerskiej (jednostronnych i dwustronnych) co daje ponad 440 punktów wyświetlających informacje o odjazdach komunikacji publicznej w czasie rzeczywistym.
Bydgoskie tablice DIP prezentują także informacje o wprowadzanych zmianach w transporcie zbiorowym, odbywających się wydarzeniach kulturalnych w mieście oraz na bieżąco informują o czasowych utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.
Prace projektowe dla Węzła Wschodniego i Wiaduktów Warszawskich.
Ogłosiliśmy przetarg na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy ważnego bydgoskiego skrzyżowania ulic Fordońskiej, Kamiennej i Spornej.
Chcemy też przygotować dokumentację dla budowy nowych Wiaduktów Warszawskich.
Powstaną ronda, nowe jezdnie, chodniki i drogi rowerowe.
Ważne skrzyżowanie po nowemu
Zlecona w przetargu dokumentacja ma wskazać dwa warianty budowy wiaduktów warszawskich i dostosowany do tego wariant przebudowy węzła Wschodniego.
Węzeł Wschodni
Zależy nam, aby docelowo upłynnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Fordońskiej, Spornej i Kamiennej.
W ramach opracowania miałoby powstać 5 rond, przejazd (wiadukt) pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, chodniki i drogi rowerowe.
Projekt pozwoli na:
- bezkolizyjne połącznie ulic Spornej i Przemysłowej z Fordońską.
- bezkolizyjne połączenie ul. Kaplicznej z Fordońską. Zlikwidowanie skrzyżowania w tym miejscu poprawią bezpieczeństwo i ułatwią dojazd do pobliskiego cmentarza i szkoły.
- budowa wiaduktu pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, usprawni przejazd wzdłuż ulic Fordońskiej i Kamiennej oraz poprawi połączenia z ulicami bocznymi, a także wyeliminuje część punktów kolizyjnych na przecięciu tych dwóch ulic
Przyszłość Wiaduktów Warszawskich
W ramach ogłoszonego przetargu chcemy również przygotować dokumentację projektową zupełnie nowych Wiaduktów Warszawskich, które zostaną wreszcie dostosowane do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu.
Zaproponowane przez projektantów warianty mają zawierać po 3 pasy ruchu w obu kierunkach (w tym buspas), a także nowe chodniki, pełnowymiarowe drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz odwodnienie i oświetlenie.
Prace projektowe będą musiały uwzględniać też zlokalizowaną w tym miejscu infrastrukturę kolejową i dalsze inwestycje kolejowe na tym odcinku.
Przypominamy, że dwa obiekty o długości ponad 430 metrów wykonano 50 lat temu.
Zarówno czasy jaki i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i technologii.
Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi, ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji.
Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.
Dlatego też, w ubiegłym roku wykonaliśmy dalsze prace naprawcze, a na wiaduktach wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu.
Wykonane prace miały charakter zachowania funkcji przeprawy i - zgodnie z otrzymaną ekspertyzą - pozwolą użytkować obiekt jeszcze przez około 10 lat.
Zgodnie z planami zakładamy, że w najbliższych latach rozpoczną się rzeczywiste prace związane z realizacją w tym obszarze Miasta nowej i w pełni nowoczesnej przeprawy.
Raport z budowy mostów nad Brdą - czerwiec
Na moście drogowym trwa zbrojenie całego obiektu i przygotowanie go pod betonowanie.
Obiekt jest zaprojektowano jako konstrukcję zespoloną stalowo-żelbetową.
Na stalowych dźwigarach wykonywana jest żelbetowa płyta pomostu o szerokości ponad 14 metrów.
Wykonywany jest też najazd na mosty od strony południowej.
Wcześniej wykonawca wybudował konstrukcję most tramwajowego.
Zostały na nim ułożone i połączone szyny. Teraz trwa ich zabezpieczanie.
Następnie zostaną wmontowane w docelowe miejsce (wyżłobienia w betonowych płytach).
Płyty betonowe układane są obecnie na dojeździe na obiekt od strony ul. Fordońskiej.
Wzdłuż ul. Toruńskiej na wysokości Perłowej trwa układanie ostatniego odcinka szyn tramwajowych, które są od razu łączone . Ustawione zostały słupy trakcyjne i zabetonowano rozjazdy. Obecnie na słupach montowana jest sieć trakcyjna.
Po odebraniu tych robót, ruch tramwajowy zostanie przełożony a roboty będą kontynuowane na torowisku północnym (w stronę centrum).
Wykonywane są nadal chodniki i podbudowa pobliskich uliczek dojazdowych (ul. Spokojna, ul. Łuczniczki. ul. Koralowa) a także przyszła zatoka autobusowa na ul. Toruńskiej.
Wykonawca przygotowuje się do ułożenia nawierzchni na jezdni i dojazdach do posesji.
Wiadukt osadzony na przyczółkach
Kontynuowane są roboty przy budowie nowego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Nowy obiekt został już nasunięty nad tory kolejowe. Zamontowane i zespawane zostały łuki ogromnej konstrukcji.
Obiekt za pomocą siłowników został opuszczany na wykonane przyczółki. Teraz trwa jego precyzyjne posadowienie w miejscu docelowym.
Obecnie demontowane są tymczasowe podpory, którymi podtrzymywane były łuki konstrukcji.
Po wykonaniu tych robót, wykonawca rozpocznie wtedy prace przy izolacji obiektu, odwodnieniu i układaniu nawierzchni oraz kap chodnikowych.
W tygodniu rozpoczęły się prace przy nasypach.
Wykonana została też podbudowa ciągu pieszo-rowerowego, która zlokalizowana będzie po zachodniej stronie wiaduktu.