Metropolitalna taryfa dla Sicienka
Tańsze bilety okresowe przysługują uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz maluchom w wieku 4-7 lat z terenu Bydgoszczy oraz kilku gmin tworzących Metropolię Bydgoszcz.
Już wkrótce z tych rozwiązań skorzystają też najmłodsi pasażerowie z terenu gminy Sicienko.
Dzieci w wieku od 4 roku życia do 30 września roku, w którym kończą 7 lat oraz uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych do 30 września roku, w którym kończą 20 lat, zamieszkali na ternie Gmin Nowa Wieś Wielka, Dobrcz, Osielsko, Białe Błota, Dąbrowa Chełmińska mogą tak jak Bydgoszczanie korzystać z biletów „malucha" i „uczniowskich" – w atrakcyjnych cenach (10 zł -miesięczne i 30-dniowe bądź 100 zł -roczne).
Do grona uprawnionych wkrótce dołączą dzieci i młodzież zamieszkała w gminie Sicienko.
Uchwałę umożliwiającą zawarcie porozumienia, podjęła bydgoska Rada Miasta.
Dwie karty przy kontroli
Bydgoską Kartę Miejską można wyrobić w naszych Centrum Obsługi Klienta na ul. Toruńskiej 174 a sam wniosek można też złożyć w kasach biletowych na ul. Zygmunta Augusta 10 i ul. Modrzewiowej 19 (stacja Bydgoszcz Leśna).
Metropolitalne Karty Uczniowskie oraz Malucha są wydawane natomiast przez gminy.
Więcej szczegółowych informacji : TUTAJ
Bilet uczniowski i malucha przysługuje w okresie ważności porozumienia międzygminnego bądź umowy zawartej z właściwą gminą.
Uprawnieni uczniowie przy kontroli okazują: kartę BKM z zakodowanym biletem, ważną legitymację szkolną i ważną Metropolitalną Kartę Uczniowską.
Uprawnione dzieci „maluchy" przy kontroli biletowej okazują kartę BKM z zakodowanym biletem i ważną Metropolitalną Kartę Malucha.
Duże zainteresowanie
W tym roku mamy specyficzną sytuację związaną z pandemią i zamknięciem szkół, co przełożyło się na liczbę sprzedanych biletów.
We wrześniu tego roku (gdy szkoły były jeszcze otwarte), zostało sprzedanych łącznie biletów malucha i uczniowskich (za 10 zł) – 8 664 sztuk
Skutki finansowe udzielonych ulg, zostają pokryte dotacjami pochodzącymi z danej Gminy.
GłosujeMY !
W dniach 1-30 grudnia odbywa się głosowanie w tegorocznej edycji Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy wybiorą projekty za kwotę 16 mln zł, które zrealizujemy w przyszłym roku.
Karta do głosowania znajduje się na stronie: www.bydgoszcz.pl/bbo.
Co roku realizujemy wiele inwestycji drogowych w ramach Bydgoskiego Budżetu Obwatelskiego. Dzięki Waszym głosom powstają nowe poarkingi, choniki, drogi rowerowe, utwardzane są ulice osiedlowe.
W tym roku czeka kolejnych kadziesiąt nowych projektów o charakterze rekreacyjnym i wypoczynkowym, kolejne pół setki dla aktywnych. Ciekawe propozycje dla seniorów i projekty związane z ekologią. A to nie wszystko. W sumie do wyboru mamy 352 różnorodne projekty. Każdy bydgoszczanin, który ukończył 16 lat może wytypować coś dla siebie. I to nie jeden pomysł, a trzy! W ramach tegorocznej edycji BBO wybieramy projekty w 3 kategoriach: 1 projekt osiedlowy, 1 projekt ponadosiedlowy i 1 mały projekt społeczny. Każdy głos jest niezależny od siebie.
Głosowanie jest wyjątkowo proste, wejdź na www.bydgoszcz.pl/bbo podaj swoje dane i wybieraj najciekawsze propozycje.
Harmonogram:
- głosowanie mieszkańców: 1 - 30 grudnia 2020 r.
- ogłoszenie listy projektów do realizacji: do 20 stycznia 2021 r.
Wybrane zadania ujęte zostaną w budżecie Miasta Bydgoszczy na 2021 rok.
W tej edycji BBO na realizację zwycięskich zadań zabezpieczonych została 16 mln zł.
Kilkanaście ulic osiedlowych z twardą nawierzchnią
Zakończyliśmy III edycję utwardzania ulic gruntowych płytami ażurowymi.
Na podstawie własnych doświadczeń, opinii użytkowników oraz spotkań z przedstawicielami Rad Osiedli, również w tym roku płytami ażurowymi utwardziliśmy kolejne bydgoskie ulice gruntowe.
W tym roku wydaliśmy na ten cel prawie 3 mln zł.
Tego typu zadania realizujemy głównie na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nie narażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych.
Zależy nam też na utrzymaniu ciągłości utwardzanych ulic z innymi istniejącymi drogami twardymi oraz poprawie tą technologią dojazdu do osiedlowych obiektów użyteczności publicznej.
Lista ulic:
• ul. Turystyczna dł. 98 m od ul. Opławiec do ul. Letniskowej
• ul. Letniskowa dł. 80 m od ul. Turystycznej do wjazdu Zespołu Szkół nr 22
• ul. Partyzantów dł. 550 m (cała), Jachcice
• ul. Rozłogi dł. 360 m (cały odcinek gruntowy od ul. Cmentarnej do ul. Emilianowskiej ), Glinki
• ul. Siemaszkowej dł. 324 m (cała - od ul. Altanowej do ul. Cechowej), Stary Fordon
• ul. Jordanowska dł. 170 m (cała), Szwederowo
• ul. Agatowa dł. 180 m (od ul. Nakielskiej do ul. Malachitowej), Prądy
• ul. Biedronkowa od ul. Kormoranów do ul. Dzięciołowej (Osowa Góra)
• ul. Lubuska (Myślęcinek) odcinek od nr 16 do ul. Bielskiej
• ul. Dorodna (Stary Fordon) od ul. Swobodnej do ul. Generała Bortnowskiego
• ul. Głuszcowa od ul. Grunwaldzkiej do ul. Kolibrowej (Osowa Góra)
• ul. Jarząbkowa od Grunwaldzkiej do Kolibrowej (Osowa Góra)
• ul. Pod Reglami – dobudowany został parking dla samochodów osobowych (Tatrzańskie)
• skrzyżowanie ulic Szczytowej i Paprociej (Miedzyń) zostało utwardzone kostką betonową
Utwardzanie ulic gruntowych, z uwagi na pozytywny odbiór społeczny, realizowane jest również w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego oraz Wieloletniego Programu Utwardzenia Ulic Gruntowych czy Programu Inicjatyw Lokalnych 25/75.
W tym roku prace prowadzone były między innymi na osiedlu Łęgnowo i obejmowały stabilizację pytami ażurowymi odcinka łączącego ul. Okólną z ulicą Żółwińską. Utwardzony został także sięgacz ul. Księcia Witolda
W ciągu ostatnich pięciu lat w ramach kilku realizowanych w Bydgoszczy programów, powstało w sumie 35 kilometrów ulic osiedlowych z twardą nawierzchnią.
Wydaliśmy na ten cel ponad 94 mln. zł.
Więcej pisaliśmy na ten temat TUTAJ
Poprawiamy bezpieczeństwo na bydgoskich ulicach
Na bydgoskich ulicach stosujemy coraz więcej elementów poprawiających bezpieczeństwo, przede wszystkim z myślą o pieszych. W miejscach, gdzie nie ma możliwości budowy chodników lub kierowcy nie przestrzegają ograniczeń prędkości, sięgamy po rozwiązania sprawdzone w wielu innych krajach. Jeszcze do końca roku poprawimy bezpieczeństwo na kolejnych bydgoskich ulicach.
Od kilku lat wprowadzamy coraz więcej elementów mających na celu poprawę bezpieczeństwa szczególnie pieszych i rowerzystów, Podstawą jest separacja tego rodzaju ruchu, a więc budowa wydzielonych chodników i dróg rowerowych.
W centrum naszej uwagi znajdują się szczególnie miejsca, gdzie spotykają się piesi, rowerzyści i kierowcy – między innymi przejścia dla pieszych, przejazdy dla rowerzystów czy odcinkach dróg, gdzie nie ma możliwości dobudowania chodników.
Wiele rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo stosujemy przy okazji dużych inwestycji drogowych np. rozbudowa ul. Grunwaldzkiej, Kujawskiej, Wojska Polskiego. Realizujemy też budowę licznych dróg rowerowych i chodników ( ul.Kruszwicka, ul. Focha). Wiele działań poprawiających bezpieczeństwo realizujemy też w konkretnych punktach miasta.
Bezpieczniej dla pieszych
Od wielu lat stosujemy progi zwalniające i wyniesione skrzyżowania. Coraz częściej korzystamy jednak z tak zwanych progów wyspowych. Umożliwiają one swobodny przejazd autobusom natomiast kierowcy samochodów osobowych chcąc bezpiecznie go przejechać powinni znacznie zwolnić. W tym roku progi wyspowe zainstalowaliśmy m.in. na ulicy Jesionowej (Szwederowo); Dworcowej, Ujejskiego, Gdańskiej przy Chodkiewicza, ul. Zimorodkowej (Osowa Góra) ul. Trybowskiego, ul. Siedleckiej (Czyżkówko) oraz przy szkole podstawowej na ul. Żeglarskiej.
W tym roku planujemy jeszcze lokalizacje progów wyspowych na ul. Toruńskiej na wysokości posesji nr 199 i 259
Na znacznie większą skalę przy budowie dróg nie posiadających statusu głównych, stosujemy skrzyżowania wyniesione lub progi zwalniające na całej szerokości jezdni. W ten sposób uspokoiliśmy już ruch na kilku ulicach m.in. skrzyżowanie ul. Lawinowej i Zbójnickiej (os. Tatrzańskie), ul. Lelewela, Grabowej (os. Leśne); Stawowej oraz na drogach serwisowych przy ul. Grunwaldzkiej.
Doświetlone zebry
W tym roku kontynuujemy też program doświetlania przejść dla pieszych. Dodatkowe systemy lamp i opraw pozwalają kierowcom znacznie szybciej dostrzec pieszych, którzy znajdują się w strefie przejścia. Takie oświetlenie pojawiło się w 15 lokalizacjach. Tym samym w Bydgoszczy mamy doświetlonych już ponad 50 przejść. Pisaliśmy o tym TUTAJ
Znaki jeszcze bardziej widoczne
Wdrażamy także znaki na fluoroscencyjnym podkładzie, które są jeszcze lepiej widoczne po zmroku. W ten sposób oznakujemy między innymi przejścia na ul. Chrobrego oraz na skrzyżowaniu ul. Gajowej z ul. Głowackiego.
Jeszcze do końca roku planujemy montaż znaków z podkładem fluorescencyjnym oraz tzw. kocich oczek na przejściach dla pieszych przy ulicy Sielskiej oraz ul. Powstańców Wielkopolskich na wysokości Komendy Wojewódzkiej Policji.
To dodatkowa informacja dla kierowców o zbliżaniu się do miejsc, gdzie należy zachować jeszcze większą ostrożność.