Remont 4 kładek dla pieszych dobiega końca.
Wyremontowane kładki dla pieszych jeszcze lepiej połączą brzegi Brdy i Kanału Bydgoskiego.
Część z nich dostosowaliśmy do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi czy rowerzystów.
Większość robót zakończymy jeszcze przed świętami.
Dobiegają końca prace na moście Kiepury.
Zabezpieczyliśmy stalową konstrukcję i wzmocniliśmy jego poszczególne elementy.
Musiały one zostać dostosowane do nowego deskowania. Belki są teraz ułożone w poprzek, a nie jak dotychczas wzdłuż kładki.
Dzięki temu konstrukcja będzie trwała i szybciej będzie z niej spływać woda.
Przebudowa kładki przez Stary Kanał Bydgoski w ciągu ul. Czarna Droga przy śluzie nr V.
W ramach zadania wykonaliśmy już zabezpieczenia antykorozyjne obiektu, stylowe balustrady oraz nową nawierzchnię.
Remont kapitalny mostu Esperanto przez Brdę w rejonie Torbydu.
To największe z wszystkich zadań i mocno uzależnione od warunków pogodowych. W ramach zadania przebudowany zostanie drewniany pomost, dokonana zostanie korekta want oraz remont konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu. Wykonane zostaną też nowe schody i oświetlenie. Dodatkowo schody wyposażone zostaną w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane specjalną farbą dla osób słabowidzących.
Większość prac została już wykonana. W związku jednak z ograniczeniami Wód Polskich co do zachowania żeglowności pod obiektem, prace mogły być prowadzone tylko na części obiektu. Dodatkowo też listopadowe opady śniegu uniemożliwiły prowadzenie części robót uzależnionych od pogody.
W związku z powyższym termin zakończenia robót został przesunięty na koniec stycznia przyszłego roku.
Usunięcie schodów z kładki przez Brdę w rejonie ul. Opławiec.
Wykonany został już nasyp. Obecnie kończą się prace brukarskie.
Obiekt poprowadzeni ruchu dla użytkowników wózków oraz rowerów pomiędzy ulicami Baranowskiego i Opławiec przez rzekę Brdę z pominięciem schodów na północnej skarpie doliny Brdy.
Kładka na Wyżynach do rozbiórki.
Zakończyliśmy wstępne prace projektowe niezbędne do wybudowania nowego przejścia dla pieszych na Wyżynach i likwidacji kładki nad ul. Wojska Polskiego.
Nowe rozwiązanie pozwoli korzystać osobom starszym i z niepełnosprawnościami z przystanków tramwajowych. Zyskają też rowerzyści – nowy przejazd połączy drogi rowerowe wybudowane po obu stronach ulicy Wojska Polskiego. W przyszłym roku planujemy ogłosić przetarg na prace projektowe i rozbiórkowe.
Ostatni moment na głosowanie
Na Bielawach zakończyliśmy rozbudowę infrastruktury rowerowej przy ul. Powstańców Wielkopolskich.
Inwestycję do realizacji wybrali mieszkańcy w głosowaniu na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Przypominamy, że do 15 grudnia macie jeszcze czas aby oddać głos na projekty, które będą realizowane w przyszłym roku.
Nowy chodnik i wydzielona, asfaltowa droga rowerowa powstały na wysokości stadionu „Polonii" od ronda Wielkopolskiego w kierunku ul. Jastrzębiej.
Na Bielawach planowana jest także budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. M. Curie Składowskiej. Przygotowana koncepcja zakłada wyposażenie tych ulic odcinku od M. Ogińskiego–S. Wyszyńskiego w pasy rowerowe dla obu kierunków. Przetarg na prace projektowo-budowlane ma zostać ogłoszony w przyszłym roku.
Więcej zadań w przyszły roku
Mieszkańcy decydują, które z projektów trafią do realizacji w 2023 roku. Na zadania z BBO przeznaczonych zostało 16 mln zł.
Co roku w ramach projektu realizujemy wiele zadań drogowych.
Powstają nowe parkingi, utwardzamy ażurami ulice osiedlowe, powstają drogi rowerowe, doświetlamy przejścia dla pieszych i remontujem chodniki.
Głosowanie elektroniczne na stronie www.bydgoszcz.pl/BBO zajmuje tylko kilka minut i potrwa do 15 grudnia.
Głosując wybieramy, aż 4 pomysły w różnych kategoriach: projekty osiedlowe, ponadosiedlowe, mikroprojekty osiedlowe i projekty społeczne.
Rewitalizacja Starego Fordonu. Nabrzeże gotowe.
Zakończyła się budowa nabrzeża w Starym Fordonie.
Inwestycja jest jednym z elementów kompleksowej rewitalizacji tej części Bydgoszczy.
Zaawansowane prace nadal są jeszcze prowadzone przy przebudowie pobliskich ulic i przy zagospodarowaniu terenów rekreacyjnych.
Umocnione nabrzeże jest zlokalizowane na przedłużeniu ul. A. Frycza-Modrzewskiego.
Będzie to miejsce wypoczynku, rekreacji oraz doskonały punkt widokowy na Wisłę.
Wyposażono je między innymi w ławki i siedziska połączone z donicami dla ozdobnych traw.
Pochylnia pozwala również na wodowanie jednostek pływających.
Nabrzeże umożliwi poza tym cumowania oraz korzystania z transportu wodnego.
Umocnione nabrzeże pełni dodatkowo funkcję ochronną (ostrogi) i wzmacnia drogę dojazdową do planowanego w przyszłości portu. Dlatego do budowy niezbędne były trwałe materiały oraz osadzenie konstrukcji na żelbetowych palach.
Konstrukcja została oświetlona i wyposażona w kanalizację deszczową. Nabrzeże wyposażono w stylowe kosze na śmieci oraz stojaki na rowery.
Po zmroku przestrzenny napis „FORDON" jest podświetlany.
Obiekt został wyposażony w kamery obrotowe, które zostały połączone z monitoringiem miejskim
Wykonano też punkty ratownictwa wodnego.
Obiekt jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami dla których zostały wykonane pochylnie umożliwiające dotarcie na każdy poziom tarasów nabrzeża.
Budowa nabrzeża kosztowała ponad 8 mln zł.
Zrealizowano jej wykorzystując przede wszystkim pozyskane przez miasto środki unijne na Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT).
Nabrzeże zostanie otwarte z udziałem prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego w sobotę (10 grudnia),
Będzie to jeden z elementów „Starofordońskiej Wigilii pod gołym niebem" organizowanej przez Stowarzyszenie Miłośników Starego Fordonu. Partnerem wydarzenia jest Miasto Bydgoszcz.
Nabrzeże to już kolejna inwestycja w Starym Fordonie.
Najważniejsze projekty zrealizowane w ramach rewitalizacji Starego Fordonu kosztowały ponad 60 mln zł:
Przebudowa ul. Bydgoskiej – 6 mln zł (zakończona)
Modernizacja 7 miejskich kamienic – 9 mln zł (zakończona)
Budowa nabrzeża – 8 mln zł (zakończona)
Przebudowa uliczek i urządzenie terenów rekreacyjnych – 32 mln zł (większość prac wykonana - zakończenie w przyszłym roku)
Rewitalizacja Rynku – 7 mln zł (zakończona)
Wzmocnienie na linii nr 68
Od 9 grudnia (piątek) zmianie ulegnie rozkład jazdy linii nr 68 we wszystkie dni powszednie.
W związku z dużą liczbą Pasażerów zmierzających do pracy, linia 68 po godzinie 5 rano będzie dublowana.
O godzinie 5:05 z Dworca Leśne jeden autobus odjedzie w kierunku pętli Prądocińska a drugi do pętli Park Przemysłowy / Exploseum.