Rozbudowa ul. Smukalskiej.
Trwają prace związane z rozbudową ul. Smukalskiej. Wykonawca przystąpił do układania nawierzchni na drogach rowerowych i chodnikach. Kontynuowane są roboty ziemne. Duży zakres prac realizowany jest jeszcze w obrębie przebudowywanej pętli autobusowej w Smukale.
Ruch na całym odcinku odbywa się bez większych zakłóceń.
W ostatnich tygodniach wykonawcy udało się zakończyć przebudową warstw konstrukcyjnych na odcinku przebiegającym przez osiedle Piaski. Pozwoliło to zlikwidować tymczasowy ruch wahadłowy. Na jezdni ułożone są już pierwsze warstwy nawierzchni na całej szerokości.
Na odcinku pomiędzy Piaskami i Smukałą rozpoczęło się układanie nawierzchni na drodze rowerowej.
Na Piaskach w pobliżu pętli budowane są kolejne odcinki chodników i brakujący fragment drogi rowerowej.
Kontynuowane są prace przy umacnianiu skarp w wąwozie na wysokości ul. Kaktusowej.
Wykonawca kontynuuje też prace brukarskie przy peronach, przejściach dla pieszych i zjazdach.
Montowane są pierwsze słupy oświetleniowe.
Kolejne prace związane z budową kanalizacji realizowane są jeszcze na odcinku pomiędzy ul. Agrestową oraz pętlą w Smukale.
Przebudowa ulicy Smukalskiej obejmuje 3-kilometrowy odcinek od ul. Błądzimskiej na Piaskach aż do ul. Rajskiej w Smukałę.
W ramach inwestycji modernizowane są też pętle autobusowe oraz oświetlenie.
Cała trasa będzie zdecydowanie lepiej przystosowana do ruchu autobusowego.
Na całym odcinku ul. Smukalska zyska nową drogę rowerową biegnącą przez malowniczą część Bydgoszczy położona na lewym brzegu Brdy, graniczącą z lasem.
Tę część inwestycji realizujemy z unijnym wsparciem.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest wiosną przyszłego roku.
Odpowiada za nie firma Strabag.
W poprzednich latach na całym 7-kilometrowym ciągu łączącym Jachcice, Piaski i Smukałe zrealizowaliśmy kilka innych inwestycji:
• Zmodernizowaliśmy ulicę Saperów
• Przebudowaliśmy odcinek ul. Smukalskiej w wąwozie na Piaskach
• Odnowiliśmy nawierzchnię ul. Smukalskiej pomiędzy ul. Szamarzewskiego i wąwozem
• Doświetliliśmy część przejść dla pieszych na ul. Saperów
Inwestycja w liczbach:
• Koszt prac budowlanych na ul. Smukalskiej - 25,5 mln zł.
• Długość nowej drogi rowerowej – 2,8 km
Kolejne przystanki wiedeńskie w Bydgoszczy
Ogłosiliśmy przetarg na przebudowę trzech przystanków tramwajowych. Chcemy by poprawiły bezpieczeństwo, ułatwiały podróże osobom z niepełnosprawnościami i jeszcze lepiej skomunikowały centrum z wykorzystaniem tramwajów. Takie rozwiązanie już wcześniej zastosowaliśmy na ul. Focha.
Teraz przystanki wiedeńskie chcemy wybudować na ul. Gdańskiej i na Jagiellońskiej.
Przetarg dotyczy realizacji trzech przystanków – nowego przy Klaryskach oraz dwóch w rejonie Chodkiewicza.
Te dwa ostatnie miałyby zostać przesunięte bliżej ul. Zamojskiego ( zarówno kierunek Las Gdański, jak i kierunek Jagiellońska).
Nowe przystanki wiedeńskie mają być gotowe w 10 miesięcy od podpisania umowy.
W ramach obecnego przetargu możemy też wykorzystać prawo opcji, które pozwoliłoby na prace budowlane, w przypadku pozyskania dodatkowych środków finansowych, przy kolejnych dwóch przystankach (para przystanków w rejonie Gdańskiej 5 / 10).
Kryteriami oceny ofert w przetargu są cena i długość gwarancji.
13 przystanków
Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Wykonana już przez nas koncepcja zakłada budowę aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej. Dodatkowo projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary)
Dużym wyzwaniem w trakcie prac koncepcyjnych było wskazywanie lokalizacji przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej.
Wyniesione jezdnie mogą być budowane wyłącznie w miejscach, gdzie nie występują zjazdy na teren posesji.
Przez dwa przystanki przebiegać ma też kontrapas rowerowy (pomiędzy placem Wolności i Świętojańską).
Na etapie opracowania, dokumentacja była szeroko konsultowana z mieszkańcami i społecznikami.
Warto wiedzieć:
Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy został oddany na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów. Przebudowany został południowy pas ruchu, który pełni funkcję wygodnego peronu. Poziom podłogi w tramwaju jest na wysokości chodnika. Poprawia to bezpieczeństwo i ułatwia wsiadanie do pojazdu.
Wymusza też zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez wyniesiony obszar przystanku.
Nowe latarnie na kolejnych bydgoskich ulicach
Ustawimy nowe oświetlenie na trzech kolejnych bydgoskich ulicach.
Umowa z Wykonawcą podpisana.
Miejskie oświetlenie pojawi się w kilku punktach, które do tej pory nie były oświetlone. Ulice wzbogacą się o zupełnie nowe, energooszczędne latarnie.
Zadanie realizowane jest w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Zakres zadania obejmuje następujące ulice:
ul. Mochelska (Piaski) – dwie dodatkowe lampy doświetlające boisko MOKS
ul. Inwalidów na odcinku 200 m – droga pomiędzy ogródkami działkowymi
ul. Toruńska 388 (Łęgnowo) na odcinku 220 m – kontynuacja dotychczasowych robót na tym odcinku.
Umowa została podpisana.
Prace zajmą niespełna 3 miesiące.
W pierwszej kolejności wykonywana będzie dokumentacja projektowa, a następnie prace elektroinstalacyjne.
Kolejne ulice gruntowe z twardą nawierzchnią.
Ulice Wejherowska na Miedzyniu i Platynowa (Osowa Góra) to kolejne ulice, które zyskają twardą nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych.
Wykonawcy weszli właśnie na teren budowy.
Rozpoczynają się prace budowlane.
Koszt inwestycji to blisko 4 mln zł.
Nowe ulice powstaną w oparciu o II edycję wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych.
Zadania są finansowane w oparciu o środki miasta.
W programie realizowane są zadania, które zdobyły najwięcej punktów w takich kryteriach jak:
- gęstość zaludnienia
- ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
- wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu
Ul. Wejherowska dla pieszych i samochodów
Ulica Wejherowska łącząca Nakielską ze Spacerową zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym około 280 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową powstanie parking, wyznaczonych zostanie również kilka miejsc parkingowych wzdłuż ulicy. Ulica będzie wyposażona w progi zwalniające, nowe oświetlenie oraz wpusty do kanalizacji deszczowej
Ul. Platynowa z wyniesionymi skrzyżowaniami
Na Osowej Górze planowane jest utwardzenie ul. Platynowej pomiędzy ulicami Kruszyńską i Ptasią, która została zbudowana w poprzedniej edycji wieloletniego programu utwardzania ulic. Pieszojezdnia powstanie na długości 210 metrów. Skrzyżowania z ul. Kanarkową oraz łącznikiem w kierunku ul. Złotej będą miały formę wyniesioną, co poprawi bezpieczeństwo. Chodnik pomiędzy posesjami 19 i 21 zyska nawierzchnię mineralną. Ulica zyska nowe energooszczędne oświetlenie oraz odwodnienie.
Wykonawca obu zadań: firma Betpol
Koszt budowy:
ulica Wejherowska to prawie 2 mln zł
ul. Platynowa - ponad 1,8 mln zł.
Przy sprzyajjących warunkach pogodwych prace potrwają do końca bieżącego roku.
W tym roku twardą nawierzchnię zyskają jeszcze ulice Odrzańska w Brdyujściu oraz Wycieczkowa w Opławcu a także ulice Strusia, Sowia i Rajdowa.
Przypominamy, że w ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic. Na ten cel miasto wydało już blisko 100 mln zł.