• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ
  4. Ogólne (Jak załatwić sprawę)

Ogólne (Jak załatwić sprawę)

Prowadzenie robót (rozkopy)

ZDMiKP Wydział Zarządzania Pasem Drogowym

PROWADZENIE ROBÓT (ROZKOPY) – wydawanie zezwoleń na prowadzanie robót rozkopowych w pasie drogowym i naliczenie za powyższe opłat.

Podstawa Prawna Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 470), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r., Nr 140, poz 1481), §1 ust. 1 pkt. 2 i ust. 2  uchwały XVII/318/11 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 23 listopada 2011r.  publikowana w Dz. Urzędowym Wojewody Kujawsko Pomorskiego Nr 281  poz 2885.

Wymagane dokumenty

  1. wniosek z sprawie wydania zezwolenia na lokalizację o urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami winien zawierać :
    • Imię Nazwisko (Nazwa firmy), adres, NIP, PESEL
    • Termin zajęcia pasa drogowego
    • Powierzchnię zajęcia pasa drogowego, rodzaj zajętego elementu pasa drogowego według załącznika (zajęcie pasa)
    • Osobę odpowiedzialną za prowadzanie robót rozkopowych w pasie drogowym
    • Osobą odpowiedzialną za prawidłowe oznakowanie


Do wniosku należy załączyć:

  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 przewidzianego do zajęcia
  • kserokopię decyzji lokalizacyjnej (uzgodnienia projektu)
  • kserokopie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia
  • kserokopię projektu organizacji ruchu (numer Projektu Organizacji Ruchu)
  • harmonogram robót w przypadku etapowego prowadzanie robót
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym oraz projekt budowlany obiektu umieszczanego w pasie drogowym (w przypadku budowy zjazdu)


Opłaty

  • wniosek w sprawie wolny od opłaty skarbowej, opłacie skarbowej podlega pełnomocnictwo


Termin załatwienia sprawy

  • do 30 dni od daty złożenia wniosku


Jednostka odpowiedzialna

  • Wydział Zarządzania Pasem Drogowym ZDMIKP, ul. Toruńska 174a, Bydgoszcz tel. (52) 582 27 78 lub 73


Tryb odwoławczy

  • Od decyzji administracyjnej strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje: zakończanie robót należy zgłosić pisemnie. Do odbioru pasa drogowego po robotach rozkopowych przedłożyć deklaracje zgodności wykonania z warunkami wydanymi na etapie uzgodnienia dokumentacji (oświadczenie kierownika robót).

Załączniki:
PlikOpisRozmiar pliku
 Oświdczenie kierownika robót drogowych dotyczące odtworzenia pasa drogowego_.pdf 26 kB
 Procentowa wielkość zajmowania drogi.pdf 66 kB
 Zał. nr 5 do Pz. 1.3.1. - wniosek na zajęcie pasa drogowego - prowadzenie robót.pdf 522 kB

Uzgodnienie organizacji ruchu

Podstawa Prawna:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury  z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (DZ.U. z 2017r poz.784)

Wymagane dokumenty:
  1. Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:
    1. Plan orientacyjny w skali od 1:10.000 do 1:25.000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
    2. Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali) zawierający:
      • Lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
      • Parametry geometrii drogi;
    3. Program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
    4. Zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w  przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
    5. Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres  planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
    6. Przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
    7. Nazwisko i podpis projektanta.


Termin załatwienia sprawy:
  • Do 30 dni od daty założenia projektu z możliwością przedłużenia terminu z uwagi na złożoność tematu w porozumieniu z projektantem

Jednostka odpowiedzialna:
  • Wydział Inżynierii Ruchu Drogowego ZDMiKP ul Toruńska 174a Bydgoszcz tel. (52) 582 27 35 lub 84.

Tryb odwoławczy:
  • Tryb załatwienia sprawy nie przewiduje środka odwoławczego.

Dodatkowe informacje:
  1. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach.
  2. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie: 
    1. komendanta miejskiego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej;
  3. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać: 
    1. dołączenia do projektu:   
      • profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
      • danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
    2. złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
      • dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
      • dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.
         

Rozpatrywanie
 projektów organizacji ruchu

Krok po kroku:
1. Należy pobrać Druk nr 1 i Druk nr 1a i po czytelnym ich wypełnieniu podpisać wnioski.
2. Do wniosków należy dołączyć projekt organizacji ruchu sporządzony zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz.U. z 2017r poz.784)  (w liczbie co najmniej dwóch egzemplarzy) wraz z wymaganymi opiniami, przy czym wszystkie załączniki winny być oryginalne.
3. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu należy dołączyć opinię komendanta Policji w przypadku projektów obejmujących drogi o kategorii powiatowej, wojewódzkiej, krajowej; (opinia Komendanta Policji nie jest wymagana
w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne
oraz w przypadku projektu uproszczonego).
4. Należy udać się do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
w Bydgoszczy (ul. Toruńska 174a 85-844 Bydgoszcz) w celu złożenia kompletnych wniosków wraz z załącznikami. Wnioski mogą być wysłane na w/w adres pocztą.
5. Przy składaniu wniosków w siedzibie ZDMiKP wydane zostanie potwierdzenie złożenia dokumentów.
6. W sprawie rozpatrywanego złożonego projektu organizacji ruchu, należy kontaktować się telefonicznie z Wydziałem Inżynierii Ruchu ZDMiKP
tel. 52 582 27 35.
7. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu wraz z opinią należy odebrać w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy (ul. Toruńska 174a 85-844 Bydgoszcz)
8.Jednostka wdrażająca projekt organizacji ruchu przed jej wprowadzeniem zobligowana jest z, co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem zawiadomić
o powyższym organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz Komendanta Policji.
W tym celu należy wybrać odpowiedni druk zawiadomienia (Druk nr 2, Druk nr 3, Druk nr 4)
9.  W przypadku planowanego wprowadzenia zmian w organizacji ruchu
na podstawie projektu uproszczonego, o terminie wprowadzenia organizacji ruchu jednostka wdrażająca musi zawiadomić organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz Komendanta Policji, co najmniej na 24 h przed ich rozpoczęciem. Taka organizacja ruchu może być wprowadzona pod warunkiem braku sprzeciwu ze strony organu zarządzającego ruchem. W tym celu należy wybrać odpowiedni druk zawiadomienia.
Druki:
    1. Druk nr 1 – wniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu
    2. Druk nr 1a – wniosek o zaopiniowanie projektu organizacji ruchu
    3. Druk nr 2 – zawiadomienie o wprowadzeniu stałej organizacji ruchu
    4. Druk nr 3 – zawiadomienie o wprowadzeniu czasowej organizacji ruchu
    5. Druk nr 4 – zawiadomienie o przywróceniu /wprowadzeniu stałej organizacji   
                    ruchu po likwidacji czasowej organizacji ruchu

Załączniki:
PlikOpisRozmiar pliku
 DRUK NR 1a_wniosek o zaopiniowanie projektu organziacji ruchu.pdf 238 kB
 DRUK NR 1_wniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu.pdf 272 kB
 DRUK NR 2_zawiadomienie o wprowadzeniu stałej organziacji ruchu.pdf 219 kB
 DRUK NR 3_zawiadomienie o wprowadzeniu czasowej organziacji ruchu.pdf 221 kB
 DRUK NR 4_zawiadomienie o przywróceniu,wprowadzeniu stałej organziacji ruchu.pdf 280 kB
 Wymagania techniczne dla projektów branży inżynierii ruchu drogowego.pdf 1387 kB

Reklama

 ZDMiKP Wydział Zarządzania Pasem Drogowym

REKLAMY – wydawanie zezwoleń na lokalizację reklam w pasie drogowym i naliczenie opłat za umieszczenie reklamy w pasie drogowym.

Podstawa Prawna
Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 470), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r., Nr 140, poz. 1481), Uchwała Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie stawek opłat za zajęcie pasa drogowego z dnia 23 listopada 2011r. Nr XVII/318/11 publikowana w Dz. Urzędowym Wojewody Kujawsko Pomorskiego Nr 281 poz. 2885.

Wymagane dokumenty

  1. wniosek z sprawie wydania zezwolenia na lokalizację reklamy i naliczenie opłat winien zawierać :
    • Imię Nazwisko (Nazwa firmy), adres, NIP, PESEL
    • termin zajęcia pasa drogowego
    • powierzchnią reklamy
    • kontakt telefoniczny z osobą odpowiedzialną za reklamę


Do wniosku należy załączyć:

  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji reklamy
  • opinię Plastyka Miejskiego w sprawie grafiki reklamy
  • opinię konserwatora zabytków (dla obszaru objetego ochroną zabytków


Opłaty

  • wniosek w sprawie wolny od opłaty skarbowej


Termin załatwienia sprawy

  • do 30 dni od daty złożenia wniosku


Jednostka odpowiedzialna Wydział Zarządzania Pasem Drogowym ZDMIKP, ul. Toruńska 174a, Bydgoszcz tel. (52) 582 27 24 lub 73

Tryb odwoławczy

  • Od decyzji administracyjnej strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje

  • 14 dni przed upływem ważności zezwolenia strona winna złożyć nowy wniosek i uzyskać zezwolenie na wnioskowany okres.
Załączniki:
PlikOpisRozmiar pliku
 Zał. nr 3 do Pz. 1.3.1. - wniosek na lokalizację - reklamy.pdf 333 kB
 Zał. nr 4 do Pz. 1.3.1. - wniosek na zajęcie pasa drogowego - reklamy.pdf 422 kB

Handel

ZDMiKP Wydział Zarządzania Pasem Drogowym

HANDEL – wydawanie zezwoleń na lokalizację obiektów budowlanych (kiosków), stoisk handlowych, w pasie drogowym i naliczenie opłat za umieszczenie w pasie drogowym obiektów budowlanych (kiosków), stoisk handlowych .

Podstawa Prawna
Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 470), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r, Nr 140, poz. 1481), Uchwała Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie stawek opłat za zajęcie pasa drogowego z dnia 23 listopada 2011r. Nr XVII/318/11 publikowana w Dz. Urzędowym Wojewody Kujawsko Pomorskiego Nr 281 poz. 2885.

Wymagane dokumenty

  1. wniosek z sprawie wydania zezwolenia na lokalizację obiektów budowlanych (kiosków), stoisk handlowych i naliczenie opłat winien zawierać :
    • Imię Nazwisko (Nazwa firmy), adres, NIP, PESEL
    • termin zajęcia pasa drogowego
    • powierzchnią obiektu budowlanego (kiosku), stoiska handlowego
    • kontakt telefoniczny z osobą odpowiedzialną za obiekt budowlany (kiosk), stoisko handlowe


Do wniosku należy załączyć:

  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji obiektu budowlanego (kiosku), stoiska handlowego
  • opinię Plastyka Miejskiego w sprawie estetyki
  • opinię konserwatora zabytków (dla obszaru objetego ochroną zabytków)


Opłaty

  • wniosek w sprawie wolny od opłaty skarbowej


Termin załatwienia sprawy

  • do 30 dni od daty złożenia wniosku


Jednostka odpowiedzialna
Wydział Zarządzania Pasem Drogowym ZDMIKP, ul. Toruńska 174a, Bydgoszcz tel. (52) 582 27 24 lub 73.

Tryb odwoławczy

  • Od decyzji administracyjnej strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za po pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje

  • 14 dni przed upływem ważności zezwolenia strona winna złożyć nowy wniosek i uzyskać zezwolenie na wnioskowany okres.
Załączniki:
PlikOpisRozmiar pliku
 Zał. nr 1 do Pz. 1.3.1. - wniosek na lokalizację - obiekty handlowe, stoiska handlowe.pdf 392 kB
 Zał. nr 2 do Pz. 1.3.1. - wniosek na zajęcie pasa drogowego - obiekty handlowe, stoisko handlowe.pdf 333 kB

Strona 5 z 5

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025