Rusza budowa wiaduktu na Armii Krajowej. Umowa podpisana.
7 lipca podpisaliśmy umowę z wykonawcą, który przebuduje zachodni wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej. Obiekt nadal będzie posiadał 2 pasy ruchu, ale dostosujemy go też do potrzeb pieszych i rowerzystów.
To już kolejne prace budowlane w tym miejscu. Ponad rok temu przebudowaliśmy obiekt znajdujący się po stronie wschodniej tej ważnej drogi wylotowej z miasta.
W pierwszej kolejności wykonane zostanie optymalizacja dokumentacji, co pozwoli przystąpić do robót budowlanych. W zakres zadania wchodzi rozbiórka obiektu i budowa nowego oraz doprojektowanie dodatkowych elementów, takich jak drogi rowerowe.
Koszt inwestycji to prawie 29 mln.
Wykonawcą jest firma Mostostal Kielce, która obecnie kończy budowę wiaduktu WOŚP na ul. Wojska Polskiego
Bliźniacze wiadukty
Nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe.
Pożądana długość gwarancji to 15 lat.
Jeśli w trakcie prac nie wystąpi konieczność dodatkowych robót prace budowlane potrwają około roku.
Zachowane zostaną dwa pasy ruchu dla samochodów, natomiast zlikwidowany zostanie nieużywany pas awaryjny, a odzyskane w ten sposób miejsce przeznaczone zostanie na drogę rowerową. Funkcjonalnie należy się spodziewać „lustrzanego" układu w porównaniu do tego, który wybudowano razem z wiaduktem wschodnim.
Będą więc schody po obu stronach torów kolejowych, chodnik i droga rowerowa od strony ul. Czerkaskiej oraz pochylnia pieszo-rowerowa do Lasu Gdańskiego.
Historia obiektów
Wiadukty wraz z dwujezdniową ul. Armii Krajowej zaprojektowało już nieistniejące bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, a wybudowało intensywnie działające na terenie Bydgoszczy Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych – oddano je do użytku 40 lat temu. Nowa trasa zdecydowanie odciążyła ulicę Gdańską. Wiadukty przerzucono nad torami dwóch linii kolejowych.
Z biegiem lat obiekty były już w nie najlepszym stanie technicznym. Nie spełniały też współczesnych norm technicznych stawianym obiektom na drogach o tak dużym natężeniu ruchu.
Obiekt wschodni, został przebudowany więc w latach 2019-2020. Teraz przyszła pora na wiadukt zlokalizowany od strony osiedla Leśnego.
Znakomity patron
Decyzją radnych wiaduktom od tego roku patronuje Jan Nowak-Jeziorański, legendarny Kurier z Warszawy.
W ten symboliczny sposób Rada Miasta upamiętniła też 70. rocznicę uruchomienia pierwszej audycji Radia Wolna Europa, oddając cześć jej dyrektorowi.
Rusza budowa dwóch sygnalizacji świetlnych.
Podpisaliśmy umowę na budowę sygnalizacji świetlnych na ulicy Nad Torem oraz ulicy Powstańców Wielkopolskich.
Zrobi się bezpieczniej w miejscach gdzie kierowcy do tej pory przekraczali dopuszczalną prędkość.
Prace potrwają do jesieni.
Budowa sygnalizacji świetlnej na ulicy Nad Torem
Pierwsze zadanie będzie polegało na zaprojektowaniu i budowie sygnalizacji świetlnej na istniejącym przejściu dla pieszych u zbiegu ulic Nad Torem / Żnińska. Sygnalizacja będzie wzbudzana przyciskami.
W ramach prac zdemontowana zostanie też istniejące doświetlenie wertykalne tego przejścia i zamontowane ponownie na przejściu dla pieszych po wschodniej stronie skrzyżowania Nakielska / Wiśniowa oraz po zachodniej stronie w lokalizacji Nakielska / Notecka (przy Tańskich). Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo pieszych aż w trzech lokalizacjach.
Koszt całego zadania to: prawie 370 tys. zł
Budowa sygnalizacji świetlnej na ulicy Powstańców Wielkopolskich
W ramach tego zadania zostanie zaprojektowane i powstanie sygnalizacja świetlna wzbudzana przyciskami na istniejącym przejściu dla pieszych na ul. Powstańców Wielkopolskich przy ogrodzie botanicznym.
Zdemontowane zostaną też istniejące lampy doświetlenia wertykalnego tego przejścia i zostaną zamontowane po północnej stronie skrzyżowania Pelplińska / Witkiewicza / Taterników, w celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg.
Koszt inwestycji: ponad 280 tys. zł
Oba zadania zostaną zakończone w listopadzie bieżącego roku.
Więcej autobusów na bydgoskich ulicach
Informujemy, że od poniedziałku (04.07.2022) planowane jest wzmocnienie (więcej autobusów) awaryjnej siatki połączeń, funkcjonującej w związku nielegalnym strajkiem części pracowników MZK.
W najbliższych dniach opublikowane zostaną nowe rozkłady jazdy na naszej stronie oraz będą one sukcesywnie umieszczane na przystankach w wersji papierowej.
Prosimy zwracać uwagę na daty ich obowiązywania.
Dodatkowo informujemy, że związku ze wzmocnieniem istniejących linii autobusowych dodatkowym taborem, od 04 lipca możliwość płacenia kartą za przejazd i zakup biletów u kierowców, będzie możliwy TYLKO w autobusach w barwach Bydgoszczy.
W pozostałych autobusach usługi te będą czasowo niedostępne.
Prosimy o ograniczanie zakupu biletów u kierowców oraz wcześniejsze zaopatrywanie się w bilety papierowe.
TYMCZASOWY SCHEMAT OBSŁUGI MIASTA - TUTAJ
ROZKŁADY JAZDY LINII TYMCZASOWYCH - TUTAJ
Awaryjny układ komunikacji został szczegółowo opisany w poniższym artykule:
https://zdmikp.bydgoszcz.pl/pl/transport/7244-strajk-w-mzk-od-25-czerwca-zmiany-w-bydgoskiej-komunikacji
Nielegalny strajk w MZK - zmiany w bydgoskiej komunikacji
W związku ze strajkiem pracowników Miejskich Zakładów Komunikacyjnych (MZK) od soboty 25 czerwca 2022 roku wszystkie standardowo kursujące linie autobusowe i tramwajowe zostają zawieszone.
Od 25 czerwca wprowadzony zostaje awaryjny układ komunikacji dla całego miasta oparty o dostępne zasoby taborowe.
Na czas awaryjnej organizacji nie przewiduje się obsługi komunikacyjnej następujących rejonów:
- Myślęcinka i Podkowy,
- Portu Lotniczego;
- os. Zawisza,
- wszystkich linii międzygminnych;
- ul. Cmentarnej,
- ul. Kamiennej;
- osiedla Eskulapa.
Uruchomione zostaną tymczasowe linie autobusowej komunikacji zastępczej:
Þ linia Z-1: Rekinowa – Kolbego – Grunwaldzka – Rondo Grunwaldzkie – Focha – Rondo Jagiellonów – Jagiellońska – Rondo Fordońskie – Fordońska – Kaliskiego – Akademicka – Andersa – Łoskoń,
Þ linia Z-2: Błonie – Szubińska – Piękna – Solskiego – Rondo Kujawskie – Wojska Polskiego – Rondo Toruńskie – Rondo Fordońskie – Fordońska – Rejewskiego - Akademicka – Korfantego – Twardzickiego – Pelplińska – Tatrzańskie,
TRASA PRZEBIEGU Z-1 i Z-2
Þ linia Z-3: Las Gdański – Gdańska – Rondo Jagiellonów – Jagiellońska – Rondo Fordońskie – Rondo Toruńskie – Bełzy (powrót Bełzy, Spokojną, Toruńską) – Szpitalna – Glinki BFM,
TRASA PRZEBIEGU Z-3
Þ linia Z-4: Kapuściska – Wojska Polskiego – Rondo Kujawskie – Kujawska – Rondo Bernardyńskie – Bernardyńska – Rondo Jagiellonów – Jagiellońska - Focha – Rondo Grunwaldzkie,
TRASA PRZEBIEGU Z-4
Þ linia Z-5: Błonie – Szubińska – Plac Poznański – Kruszwicka – Rondo Grunwaldzkie – Focha - Królowej Jadwigi – Mazowiecka – Pomorska – Śniadeckich – Gdańska – (powrót jak ul.: Świętojańska – Hetmańska – Warszawska – Dw. Główny – Dworcowa) – Mickiewicza – Pl. Weyssenhoffa – Powstańców Wielkopolskich – Gajowa – Głowackiego – Bałtycka – Fordońska – Bydgoska – Nad Wisłą
TRASA PRZEBIEGU Z-5
Þ linia Z-6: Bielawy (pętla) – Chodkiewicza – Gdańska – Rondo Jagiellonów – Bernardyńska – Rondo Bernardyńskie – Toruńska – Rondo Toruńskie – Toruńska – Stomil – Hutnicza – Łęgnowo,
TRASA PRZEBIEGU Z-6
Þ linia Z-7: Piaski – Smukalska – Saperów – Żeglarska - Dworzec PKP (powrót Z. Augusta-Pileckiego)– Śniadeckich (powrót: Pl. Weyssenhoffa – Mickiewicza – Świętojańska – Hetmańska) – 3 Maja – Rondo Jagiellonów,
TRASA PRZEBIEGU Z-7
Þ linia Z-8: Dworzec Główny – Królowej Jadwigi – Rondo Grunwaldzkie – Grunwaldzka – Flisacka – Mińska – Kruszyńska – Podmiejska – Srebrna – Niklowa,
TRASA PRZEBIEGU Z-8
Þ linia Z-9: Rondo Jagiellonów – Rondo Bernardyńskie – Wały Jagiellońskie – Plac Poznański – Kruszwicka – Rondo Grunwaldzkie – Nakielska – Belma,
TRASA PRZEBIEGU Z-9
Þ linia Z-10: Wyścigowa - Fordońska – Sporna – Toruńska - Stomil – Toruńska – Plątnowska – Nowotoruńska – Spółdzielcza (powrót Świetlicowa) – Łęgnowo – Hutnicza – Nowotoruńska - Szczerby – Kapuściska,
Þ linia Z-11: Rondo Toruńskie – Toruńska – Nowotoruńska – Kielecka – Smoleńska – Objazdowa – Nowotoruńska – Hutnicza – Łęgnowo – teren byłego Zachemu (po trasie 59) - Kapuściska,
TRASA PRZEBIEGU Z-10 i Z-11
Þ linia Z-52 (po trasie linii nr 52): Błonie – Szubińska – Pl. Poznański – Wały Jagiellońskie – Rondo Bernardyńskie – Bernardyńska – Rondo Jagiellonów – 3 Maja – Markwarta – Al. Ossolińskich (powrót ul. Paderewskiego – Staszica) – Pl. Weyssenhoffa – Rondo Wielkopolskie – Ogińskiego – Sułkowskiego – Leśne,
TRASA PRZEBIEGU Z-52
Þ linia Z-58 (po trasie linii nr 58): Plac Kościeleckich – Rondo Bernardyńskie – Wały Jagiellońskie – Plac Poznański – Kruszwicka – Rondo Grunwaldzkie – Grunwaldzka – Nad Torem – Siedlecka - Koronowska – Opławiec – Smukała,
TRASA PRZEBIEGU Z-58
Þ linia Z-64 (po trasie linii nr 64): Barwna – Władysława IV – Szubińska – Żwirki i Wigury – Inowrocławska – Brzozowa – Kujawska – Rondo Kujawskie – Kujawska – Rondo Bernardyńskie – Bernardyńska – Rondo Jagiellonów – 3 Maja – Markwarta (powrót Al. Ossolińskich – Pl. Weyssenhoffa – Paderewskiego – Staszica) – Rondo Ossolińskich – pl. Weysenhoffa – Powstańców Wlkp. - Wyszyńskiego – Skłodowskiej-Curie – Bałtycka - Fordońska - Przemysłowa,
TRASA PRZEBIEGU Z-64
Þ linia Z-68 (po trasie linii nr 68) w relacji: Leśne – Sułkowskiego – Ogińskiego – Powstańców Wielkopolskich – Wyszyńskiego – Rondo Fordońskie – Rondo Toruńskie – Ujejskiego (zjazd Zdobywców Wału Pomorskiego) – Wojska Polskiego – Magnuszewska – Glinki – Exploseum.
TRASA PRZEBIEGU Z-68
Þ linia Z-74: Wyścigowa – Fordońska – IKEA - Łowicka – Witebska – Wyszogrodzka – Fordońska – Brzechwy – Skarżyńskiego – Pelplińska – Tatrzańskie.
TRASA PRZEBIEGU Z-74
TYMCZASOWY SCHEMAT OBSŁUGI MIASTA - TUTAJ
ROZKŁADY JAZDY LINII TYMCZASOWYCH na stronie głównej w zakładce ROZKŁADY JAZDY - TUTAJ
Prosimy na bieżąco śledzić komunikaty o dalszych zmianach.