Aktualności komunikacyjne
Zmiany w komunikacji od stycznia 2015
Uprzejmie informujemy, że w miesiącu styczniu 2015 r. wprowadzone zostaną stałe zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych nr 57, 76, 80, 83 i 94.
Od dnia 01.01.2015 r. wprowadzone zostaną minutowe korekty rozkładów jazdy linii nr 57 i 80. Operatorem linii nr 80 będą Miejskie Zakłady Komunikacyjne Sp. z o.o. Wszystkie zasady korzystania z tej linii pozostają niezmienione, za organizację przewozów i sprawy taryfowo - biletowe nadal odpowiada Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Ponadto od dnia 07.01.2015 r. wprowadzone zostaną następujące zmiany rozkładów jazdy:
- do obsługi linii nr 83 w godzinach szczytu popołudniowego w dni nauki szkolnej zostanie zadysponowany dodatkowy autobus przegubowy umożliwiający zwiększenie częstotliwości kursów z 12 do ok. 10,5 min.,
- do obsługi linii nr 94 w godzinach szczytu rannego w dni nauki szkolnej zostanie zadysponowany dodatkowy autobus krótki umożliwiający zwiększenie częstotliwości kursów na odcinku Żołędowo / Szkoła - Leśne,
- na wniosek pasażerów wprowadzone zostaną minutowe korekty rozkładu jazdy linii autobusowej nr 76.
Przypominamy, że w dniach 02 i 05.01.2015 r. komunikacja miejska będzie kursować według rozkładów jazdy na dni powszednie - wakacyjne. Od dnia 07.01.2015 r. wracamy do szkolnych rozkładów jazdy.
Przywrócenie ruchu do Wyścigowej po uzyskaniu pozwoleń
W nawiązaniu do informacji przekazanych przez spółkę Tramwaj Fordon, nt. trwających procedur związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie pętli przy ulicy Wyścigowej, informujemy, że bez ich zakończenia, nie możemy podjąć decyzji o przywróceniu ruchu tramwajowego i autobusowego do pętli.
Termin udostępnienia pętli dla pasażerów zostanie ustalony i opublikowany niezwłocznie po uzyskaniu stosownego pozwolenia na użytkowanie.
Zakup rozjazdów nakładkowych
Uprzejmie informujemy, że rozstrzygnęliśmy przetarg na dostawę rozjazdów nakładkowych dla Bydgoszczy. Firma Vossloh Cogifer Polska dostarczy rozjazdy, które będą mogły być wielokrotnie wykorzystywane przy remontach torowisk tam gdzie będzie to tylko możliwe. Dzięki temu pasażerowie unikną uciążliwej przesiadki do autobusowej komunikacji zastępczej.