W tym roku nowe wiaty przystankowe pojawiły się już przy kilkunastu bydgoskich ulicach. Postawiliśmy je między innymi na ulicach: Glinki, Grunwaldzkiej, Królowej Jadwigi, Gdańskiej, moście Kazimierza Wielkiego czy ul. Witebskiej. We wrześniu wprowadzamy kolejne udogodnienia dla pasażerów bydgoskiej komunikacji:
- na przystanku tramwajowym Fordońska – Fabryczna w kierunku Fordonu (wsiada tam codziennie ponad 1200 pasażerów), na początku września zainstalowana została sześciometrowa szklana wiata zamiast dotychczasowej czterometrowej.
Po wielu latach eksploatacji, zdemontowaliśmy ostatnie dwie wiaty typu ,,Kalisz". W Bydgoszczy montowane były w latach siedemdziesiątych. W ich miejsce na przystanku Toruńska – Równa w kierunku ronda Toruńskiego, do końca września zostanie zainstalowana szklana wiata sześciometrowa.
- Na koniec września, na prośbę Domu Dziennego Pobytu dla Seniorów oraz innych starszych pasażerów osiedla Leśnego, zamontowana zostanie szklana czterometrowa wiata na przystanku Modrzewiowa – Gdańska w kierunku osiedla Leśnego.
- Na prośbę Rady Osiedla Czyżkówko oraz okolicznych mieszkańców przesunięty (o około 150 metrów) zostanie przystanek Krajeńska – Koronowska w kierunku Czyżkówka. Zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu, nowy przystanek zostanie ulokowany w zatoce autobusowej i zmieni swoją nazwę na Orlicza – Nad Torem. Planowana zmiana nastąpi najpóźniej do końca października br.
W Bydgoszczy mamy 570 wiat przystankowych a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta.
Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości dla wiat ze ścianami bocznymi oraz ok. 2,2 m dla wiat bez ścian bocznych ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.
Obecnie na terenie miasta już ponad 93,3 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych. Na utrzymanie wiat składają się: mycie (poza okresem zimowym), naprawy, wymiana uszkodzeń i malowanie. Wszystkie wymagane prace utrzymaniowe w tym zakresie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy realizuje na bieżąco.