Właśnie trwają prace polegające na doposażeniu tramwajów w system VETRA.
Od czasu do czasy, zatem sporadycznie bydgoszczanie są świadkami przekładania zwrotnicy w torowisku tramwajowym przez motorniczego. Obrazek rzadki, ale wpisujący się komunikację tramwajową naszego miasta, szczególnie na rozjedzie ulic Jagiellońska, Gdańska Focha. Motorniczy widząc, że zwrotnica jest ustawiona w kierunku niezgodnym z kursem tramwaju, wysiada z wagonu i ręcznie przekłada zwrotnicę. Od jakiegoś czasu systematycznie usprawniamy system przełączania zwrotnic. Dzisiaj w większości pojazdów przełączanie odbywa się z pulpitu motorniczego i właśnie ostatnie sztuki tramwajów doposażmy w urządzenia do sterowania zwrotnicami. Prace będą również prowadzone poza pojazdami przy samych zwrotnicach. W żaden sposób roboty instalacyjne nie wpłyną na poprawność połączeń tramwajowych. Jeżeli zajdzie konieczność wyłączenia tramwajów z ruchu, prace instalacyjne będą prowadzone w nocy w czasie przerwy w kursowaniu komunikacji.