Aktualności

Czytaj więcej...Rozpoczęliśmy budowę nowej ścieżki pieszo-rowerowej na Wyżynach.
Jar Czynu Społecznego zyska nową nawierzchnię i oświetlenie.

Inwestycję do realizacji wybrali mieszkańcy w trakcie głosowania w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim.

To już kolejna inwestycja rowerowa w tej części miasta.


Jar Czynu Społecznego to popularna trasa piesza łącząca osiedle Wyżyny z okolicami ronda Toruńskiego. Dopuszczony na niej jest też ruch rowerowy.
Stanowi ona alternatywny szlak dla ścieżki pieszo-rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Zdobywców Wału Pomorskiego.
Czytaj więcej...Odcinek o długości około 300 metrów biegnący pomiędzy ulicami Grzymały-Siedleckiego i Ogrody był remontowany w poprzednich latach.

Teraz rozpoczęliśmy modernizację odcinka pomiędzy ulicą A. Grzymały-Siedleckiego i W. Bełzy.


Czytaj więcej...Rozpoczęliśmy pierwsze prace rozbiórkowe.
Połowa liczącej ponad 400 metrów trasy ze względu na stan techniczny wymagać będzie wymiany podbudowy. Pozostała część zostanie przykryta nowym asfaltem  Budowane będzie też nowe oświetlenie tej ulicy.
W połowie trasy powstanie miejsce do odpoczynku z mineralną nawierzchnią i ławkami.
Przy okazji robót wyremontowane zostaną też schody do bloku przy ul. Ogrody 17.

Czytaj więcej...Prace zakończą się jesienią. W ich trakcie zalecamy pieszym korzystanie z sąsiednich ścieżek i schodów np. schodami przy ul. F. Ceynowy.
Inwestycja pochłonie ponad 800 tysięcy złotych.
Zadanie do realizacji wskazali mieszkańcy w trakcie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.

Dużo rowerowych inwestycji
Nowa ścieżka w Jarze Czynu Społecznego będzie kolejną ważną rowerową inwestycją na Wyżynach. W poprzednich latach powstały m.in. drogi rowerowe wzdłuż ul. Glinki, części ul. Magnuszewskiej i Wojska Polskiego. Do potrzeb rowerzystów przystosowaliśmy też kładkę nad al. Jana Pawła II.
W ostatnich dniach oddaliśmy do użytku ścieżkę rowerową na przebudowanym wiadukcie WOŚP.

Jeszcze w tym roku planujemy również wymienić część nawierzchni na odcinku ul. W. Bełzy pomiędzy Spokojną i Jarem Czynu Społecznego.
Pozwoli to utworzyć kontrapas, dzięki któremu rowerzyści bezpieczniej przejadą jednokierunkową ulicą do ronda Toruńskiego.


Czytaj więcej...Nowy 6-kondygnacyjny obiekt pomieści docelowo 570 samochodów. Powstały też 2 stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych. Miejsca parkingowe znajdą także motocykliści i rowerzyści.

Od czwartku 14 lipca uruchamiamy cześć parkingu wchodzącą w skład Strefy Płatnego Parkowania.

Po wakacjach natomiast otwarta zostanie część parkingu należąca do systemu Park & Ride, dzięki której jeszcze bardziej ograniczamy parkowanie i ruch w kolejnych punktach Starego Miasta.

Czytaj więcej...Zakończyliśmy prace odbiorowe na części parkingu wchodzącego w skład SPP.
Zamontowane zostały już parkometry, kamery i szlabany.
Wykonane zostały też wszystkie prace na drogach dojazdowych, przystanku i chodnikach.

W ramach budowy 6-kondygnacyjnego obiektu powstał także brakujący fragment ul. W. Teskowej. W przyszły tygodniu rozpoczniemy prace nad oznakowaniem gruntowego parkingu przy tej ulicy, w celu włączenia go strefy płatnego parkowania. W trakcie prowadzonych robót ulica będzie zamknięta.

Część ścian parkingu ma charakter zielonych, na których rosnąć będą docelowo pnącza. Dopóki jednak rośliny nie oplotą stelaży, zamocowany został tymczasowo sztuczny bluszcz.
W ramach prac powstała też zatoka autobusowa i sygnalizacja świetlna przy wyjeździe z obiektu.

Czytaj więcej...W pierwszej kolejności udostępniamy kierowcom 270 miejsc parkingowych, które funkcjonować będą na zasadach ogólnych obowiązujących w Strefie Płatnego Parkowania (strefa C).

Co ważne klienci Urzędu Miasta będą mogli parkować do 30 minut bez żadnych opłat.

Czytaj więcej...Przy wjeździe na obiekt warto jednak zwrócić uwagę na znaki, gdyż część obiektu nadal będzie niedostępna dla ruchu pojazdów.

Dalsza część obiektu, funkcjonująca w systemie Park and Ride, zostanie udostępniona po wakacjach wraz z uruchomieniem całego systemu P&R w mieście.

W jego skład wchodzą także parkingi: przy rondzie Kujawskim, przy ul. Rekreacyjnej w Myślęcinku, parking przy węźle Zachodnim i pętli Przylesie w Fordonie. Prawie wszystkie te obiekty zostały wybudowane. Ostatnie prace trwają już tylko przy parkingu w Fordonie.

Czytaj więcej...Do uruchomienia systemu niezbędny jest jednak nowoczesny system informatyczny do zarządzania, konfigurowania i obsługi tego rodzaju parkingów w mieście. Obecnie trwają testy i ich konfiguracja. Zakładamy, że cały system P&R w Bydgoszczy (w tym druga cześć parkingu przy ul. Grudziądzkiej) zostanie uruchomiony po wakacjach.
Cała inwestycja kosztowała ponad 40 mln zł i została dofinansowana ze środków unijnych (ZIT). Na to zadanie Miasto pozyskało 11,2 mln zł wsparcia zewnętrznego.

Czytaj więcej...Otwarta została rowerowa droga na wiadukcie WOŚP wzdłuż ulicy Wojska Polskiego.
W ubiegłym roku oddane zostały do użytku drogi rowerowe wokół ronda Kujawskiego.
Oznacza to, że rowerem można bezpiecznie poruszać się wydzieloną trasą od Kapuścisk aż do Górzyskowa. Planowane są kolejne inwestycje.

Czytaj więcej...Ważną częścią przebudowy wiaduktów WOŚP pomiędzy Wzgórzem Wolności i Wyżynami było zabezpieczenie miejsca dla rowerzystów.
W ten sposób udało się połączyć wybudowane kilka lat wcześniej drogi rowerowe prowadzące wzdłuż ul. Wojska Polskiego.

Nowa ścieżka rowerowa na wiadukcie oznacza, że cała 4,5-kilometrowa trasa rowerowa pomiędzy Kapuściskami i Górzyskowem wzdłuż ulic Wojska Polskiego i L. Solskiego (od węzła Szarych Szeregów do ul. Leszczyńskiego) stała się kompletna i gwarantuje bezpieczny przejazd.

Czytaj więcej...W ubiegłym roku rowerowe drogi dobudowane zostały też wokół ronda Kujawskiego. Planowane są kolejne inwestycje związane z rozbudową najważniejszej arterii na tzw. Górnym Tarasie.
W budżecie na ten rok zabezpieczyliśmy środki na zaprojektowanie drogi rowerowej od węzła Szarych Szeregów do ul. Chemicznej.


Czytaj więcej...Koncepcja budowy linii tramwajowej wzdłuż ulic Solskiego i Pięknej również obejmuje rozbudowę i budowę nowych dróg rowerowych. Jeszcze w tym roku planujemy zlecić pierwszy etap prac projektowych.

Czytaj więcej...W rankingu miast przyjaznych kierowcom, Bydgoszcz znalazła się na wysokim 5. miejscu. Po bydgoskich ulicach kierowcy poruszają się bardzo płynnie i bezpiecznie.
Sprzyja temu zakończenie największych inwestycji drogowych i korzystanie z wielu nowoczesnych rozwiązań.

Mała liczba kolizji w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, płynność i dynamika jazdy po mieście czy też niskie koszty eksploatacyjne samochodu - to tylko część wymagań, które należało spełnić, aby móc znaleźć się na szczycie lub w czołówce rankingu na miasta najbardziej przyjazne dla zmotoryzowanych.

Sprawdzane były też inne, ważne aspekty dla kierujących, takie jak infrastruktura dla samochodów elektrycznych, system carsharingu czy abonamenty i ulgi parkingowe. W poszczególnych kategoriach przyznawane były punkty, które finalnie składały się na końcową ocenę miasta.
Został on opracowany przez Oponeo i aplikację Yanosik.
Bydgoszcz zajęła w nim piątą lokatę.

Czytaj więcej...Nasze miasto wypadło wyjątkowo korzystnie pod kątem szybkości poruszania się samochodem (około 42 km/h) poza centrum i 28km/h w centrum. Na taki wynik wpływa między innymi sprawne funkcjonowanie systemu ITS. W tej kategorii znajdujemy się na podium za Lublinem i Warszawą.

W Bydgoszczy notowany jest również jeden z najniższych współczynników kolizji na 1000 mieszkańców. Tu również Bydgoszcz znajduje się na 3 miejscu.

Taki wynik pomagają osiągać między innymi inwestycje związane z rozbudową infrastruktury drogowej. Tylko dzięki rozbudowie ul. Kujawskiej liczba wypadków na ważnych rondach Bernardyńskim i Kujawskim spadła do zera. Jednocześnie cała inwestycja znacznie usprawniła podróże komunikacją miejską.

W ostatnich latach rozbudowane zostały także ul. Grunwaldzka. Trasa Uniwersytecka i ul. Gdańska.
Trwają prace związane z budową nowych mostów na Brdzie oraz rozbudową ul. Smukalskiej.

Czytaj więcej...Oprócz tych dużych inwestycji drogowcy realizują wiele mniejszych zadań poprawiających bezpieczeństwo:
• doświetlanie przejść
• budowa chodników, dróg rowerowych, kontrapasów
• budowa wyniesionych skrzyżowań, przejść, przystanków wiedeńskich i progów zwalniających
• budowa rond, sygnalizacji i przebudowa skrzyżowań
• nowoczesne oznakowanie ulic

Strona 80 z 427