Aktualności

Czytaj więcej...Ogłosiliśmy przetarg na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy ważnego bydgoskiego skrzyżowania ulic Fordońskiej, Kamiennej i Spornej.
Chcemy też przygotować dokumentację dla budowy nowych Wiaduktów Warszawskich.
Powstaną ronda, nowe jezdnie, chodniki i drogi rowerowe.

Ważne skrzyżowanie po nowemu
Zlecona w przetargu dokumentacja ma wskazać dwa warianty budowy wiaduktów warszawskich i dostosowany do tego wariant przebudowy węzła Wschodniego.

Węzeł Wschodni
Zależy nam, aby docelowo upłynnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Fordońskiej, Spornej i Kamiennej.
W ramach opracowania miałoby powstać 5 rond, przejazd (wiadukt) pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, chodniki i drogi rowerowe.

Projekt pozwoli na:
- bezkolizyjne połącznie ulic Spornej i Przemysłowej z Fordońską.
- bezkolizyjne połączenie ul. Kaplicznej z Fordońską. Zlikwidowanie skrzyżowania w tym miejscu poprawią bezpieczeństwo i ułatwią dojazd do pobliskiego cmentarza i szkoły.
- budowa wiaduktu pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, usprawni przejazd wzdłuż ulic Fordońskiej i Kamiennej oraz poprawi połączenia z ulicami bocznymi, a także wyeliminuje część punktów kolizyjnych na przecięciu tych dwóch ulic

Czytaj więcej...Przyszłość Wiaduktów Warszawskich
W ramach ogłoszonego przetargu chcemy również przygotować dokumentację projektową zupełnie nowych Wiaduktów Warszawskich, które zostaną wreszcie dostosowane do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu.

Zaproponowane przez projektantów warianty mają zawierać po 3 pasy ruchu w obu kierunkach (w tym buspas), a także nowe chodniki, pełnowymiarowe drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz odwodnienie i oświetlenie.
Prace projektowe będą musiały uwzględniać też zlokalizowaną w tym miejscu infrastrukturę kolejową i dalsze inwestycje kolejowe na tym odcinku.

Przypominamy, że dwa obiekty o długości ponad 430 metrów wykonano 50 lat temu.
Zarówno czasy jaki i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i technologii.
Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi, ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji.
Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.

Czytaj więcej...Dlatego też, w ubiegłym roku wykonaliśmy dalsze prace naprawcze, a na wiaduktach wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu.
Wykonane prace miały charakter zachowania funkcji przeprawy i - zgodnie z otrzymaną ekspertyzą - pozwolą użytkować obiekt jeszcze przez około 10 lat.
Zgodnie z planami zakładamy, że w najbliższych latach rozpoczną się rzeczywiste prace związane z realizacją w tym obszarze Miasta nowej i w pełni nowoczesnej przeprawy.

Czytaj więcej...Na moście drogowym trwa zbrojenie całego obiektu i przygotowanie go pod betonowanie.
Obiekt jest zaprojektowano jako konstrukcję zespoloną stalowo-żelbetową.
Na stalowych dźwigarach wykonywana jest żelbetowa płyta pomostu o szerokości ponad 14 metrów.
Wykonywany jest też najazd na mosty od strony południowej.

Czytaj więcej...Wcześniej wykonawca wybudował konstrukcję most tramwajowego.
Zostały na nim ułożone i połączone szyny. Teraz trwa ich zabezpieczanie.
Następnie zostaną wmontowane w docelowe miejsce (wyżłobienia w betonowych płytach).
Płyty betonowe układane są obecnie na dojeździe na obiekt od strony ul. Fordońskiej.

Czytaj więcej...Wzdłuż ul. Toruńskiej na wysokości Perłowej trwa układanie ostatniego odcinka szyn tramwajowych, które są od razu łączone . Ustawione zostały słupy trakcyjne i zabetonowano rozjazdy. Obecnie na słupach montowana jest sieć trakcyjna.
Po odebraniu tych robót, ruch tramwajowy zostanie przełożony a roboty będą kontynuowane na torowisku północnym (w stronę centrum).

Czytaj więcej...Wykonywane są nadal chodniki i podbudowa pobliskich uliczek dojazdowych (ul. Spokojna, ul. Łuczniczki. ul. Koralowa) a także przyszła zatoka autobusowa na ul. Toruńskiej.


Wykonawca przygotowuje się do ułożenia nawierzchni na jezdni i dojazdach do posesji.


Czytaj więcej...  Czytaj więcej...

Czytaj więcej...Kontynuowane są roboty przy budowie nowego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Nowy obiekt został już nasunięty nad tory kolejowe. Zamontowane i zespawane zostały łuki ogromnej konstrukcji.

Obiekt za pomocą siłowników został opuszczany na wykonane przyczółki. Teraz trwa jego precyzyjne posadowienie w miejscu docelowym.
Obecnie demontowane są tymczasowe podpory, którymi podtrzymywane były łuki konstrukcji.

Czytaj więcej...Po wykonaniu tych robót, wykonawca rozpocznie wtedy prace przy izolacji obiektu, odwodnieniu i układaniu nawierzchni oraz kap chodnikowych.

W tygodniu rozpoczęły się prace przy nasypach.
Wykonana została też podbudowa ciągu pieszo-rowerowego, która zlokalizowana będzie po zachodniej stronie wiaduktu.


Czytaj więcej...           Czytaj więcej...


Czytaj więcej...W ramach rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania, kolejne ulice przekształcamy w drogi jednokierunkowe a na wielu trasach wprowadzimy ograniczenia do 30 km/h.

Zmiany poprawiają nie tylko bezpieczeństwo ale umożliwiły stworzenie kolejnych tras dla rowerzystów.


W kilkunastu miejscach Bydgoszczy wprowadziliśmy już pasy, kontrapasy oraz kontraruch rowerowy.
Niestety wielu rowerzystów nie wie jeszcze jak korzystać z nowych rozwiązań, szczególnie dotyczy to zmian na placu Weyssenhoffa.

Czytaj więcej...Przypominamy, że KONTRARUCH ROWEROWY to dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na jezdniach ulic jednokierunkowych.
Ruch rowerów w kierunku przeciwnym do innych pojazdów poprawia ciągłość i spójność sieci tras rowerowych, pozwala użytkownikom rowerów na korzystanie z krótszych tras przejazdu i  sprzyja poprawie bezpieczeństwa, 

Kontraruch łatwo rozpoznać po znakach „zakaz wjazdu – nie dotyczy rowerów" oraz czerwonych krótkich pasach na wlotach w daną ulicę. Rowerem można jechać więc w obu kierunkach. Przypominamy, że rowerzyści poruszać powinni się po prawej stronie jezdni, patrząc w kierunku swojego ruchu.

Czytaj więcej...KONTRAPAS ROWEROWY jest to pas ruchu dla rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów na drogach jednokierunkowych. Kontrapas jest zawsze jednokierunkowy. Rowerzysta jadąc więc zgodnie z kierunkiem aut, MUSI poruszać się po jezdni, po prawej stronie zgodnie z zasadami ogólnymi.
Ruch w przeciwną stronę odbywa się po kontarpasie rowerowym.

Takie rozwiązanie zastosowaliśmy już na ul. Wiatrakowej i ul. Bełzy [ przykład na zdjęciu - jadąc w dół ul. Bełzy korzystamy z kontrapasu. Jadąc "pod górę", rowerzyści poruszają się po stronie samochodów ]

Czytaj więcej...PAS ROWEROWY to część jezdni przeznaczona do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczona odpowiednimi znakami rowerowymi (np. czerwonym pasem na jezdni).
Takie rozwiązanie rowerzyści można napotkać już od dawna na al. Ossolińskich, ul. Gdańskiej. W ostatnim czasie pasy rowerowe domalowaliśmy na Alejach Adama Mickiewicza, Powstańców Wielkopolskich oraz Plac Józefa Weyssenhoffa.

Na tym ostatnim wielu rowerzystach nie wie jak korzystać z nowych rozwiązań i zjeżdza z pasa rowerowego bezpośrednio pod rozpędzone auta.

Czytaj więcej...Przypominamy więc, że rowerzysta dojeżdża do placu Weyssenhoffa głównymi ulicami (ul. Powstańców Wielkopolskich – od strony ul. Ogińskiego, Al. Mickiewicza – od strony ul. Gdańskiej czy Al. Ossolińskich – od strony ul. Sieńki) wyznaczonymi pasami rowerowymi:

- aby skręcić rowerem w prawo (z ul. Powstańców Wielkopolskich w Al. Mickiewicza, z Al. Mickiewicza w Al. Ossolińskich lub z Al. Ossolińskich w ul. Powstańców Wielkopolskich) pozostajemy na prawym czerwonym pasie. 

- chcąc rowerem skręcić w lewo (z Powstańców Wielkopolskich w Al. Ossolińskich, z Al. Mickiewicza w Powstańców Wielkopolskich, czy z Al. Ossolińskich w Al. Mickiewicza) zmieniamy rowerem pas ruchu na ogólny - "po jezdni" (za znakiem F-19 i na wysokości symbolu poziomego typu „sierżant", a po skręcie w lewo wjeżdżamy na pas rowerowy (pomiędzy jezdniami).

Czytaj więcej...Dodatkowo pragniemy poinformować, że w związku z planowanymi pracami miejskich wodociągów, przesunęliśmy termin malowania oznakowania poziomego na al. Mickiewicza w kierunku  placu Weyssenhoffa..

Więcej o różnicach między kontrapasem a kontraruchem rowerowym pisaliśmy TUTAJ

Pamiętaj:
Kontraruch rowerowy – ruch rowerów na jezdni ulicy jednokierunkowej, w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów, bez wydzielonego pasa ruchu dla rowerów.

Kontrapas ruchu dla rowerów – wydzielony pas jezdni na ulicy jednokierunkowej przeznaczony do ruchu rowerów w kierunku przeciwnym do obowiązującego pozostałe pojazdy.

Pas ruchu dla rowerów – część jezdni przeznaczona do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi.



 

Strona 43 z 431