Wyremontowane kładki dla pieszych jeszcze lepiej połączą brzegi Brdy i Kanału Bydgoskiego.
Część z nich dostosowaliśmy do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi czy rowerzystów.
Większość robót zakończymy jeszcze przed świętami.
Dobiegają końca prace na moście Kiepury.
Zabezpieczyliśmy stalową konstrukcję i wzmocniliśmy jego poszczególne elementy.
Musiały one zostać dostosowane do nowego deskowania. Belki są teraz ułożone w poprzek, a nie jak dotychczas wzdłuż kładki.
Dzięki temu konstrukcja będzie trwała i szybciej będzie z niej spływać woda.
Przebudowa kładki przez Stary Kanał Bydgoski w ciągu ul. Czarna Droga przy śluzie nr V.
W ramach zadania wykonaliśmy już zabezpieczenia antykorozyjne obiektu, stylowe balustrady oraz nową nawierzchnię.
Remont kapitalny mostu Esperanto przez Brdę w rejonie Torbydu.
To największe z wszystkich zadań i mocno uzależnione od warunków pogodowych. W ramach zadania przebudowany zostanie drewniany pomost, dokonana zostanie korekta want oraz remont konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu. Wykonane zostaną też nowe schody i oświetlenie. Dodatkowo schody wyposażone zostaną w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane specjalną farbą dla osób słabowidzących.
Większość prac została już wykonana. W związku jednak z ograniczeniami Wód Polskich co do zachowania żeglowności pod obiektem, prace mogły być prowadzone tylko na części obiektu. Dodatkowo też listopadowe opady śniegu uniemożliwiły prowadzenie części robót uzależnionych od pogody.
W związku z powyższym termin zakończenia robót został przesunięty na koniec stycznia przyszłego roku.
Usunięcie schodów z kładki przez Brdę w rejonie ul. Opławiec.
Wykonany został już nasyp. Obecnie kończą się prace brukarskie.
Obiekt poprowadzeni ruchu dla użytkowników wózków oraz rowerów pomiędzy ulicami Baranowskiego i Opławiec przez rzekę Brdę z pominięciem schodów na północnej skarpie doliny Brdy.
Kładka na Wyżynach do rozbiórki.
Zakończyliśmy wstępne prace projektowe niezbędne do wybudowania nowego przejścia dla pieszych na Wyżynach i likwidacji kładki nad ul. Wojska Polskiego.
Nowe rozwiązanie pozwoli korzystać osobom starszym i z niepełnosprawnościami z przystanków tramwajowych. Zyskają też rowerzyści – nowy przejazd połączy drogi rowerowe wybudowane po obu stronach ulicy Wojska Polskiego. W przyszłym roku planujemy ogłosić przetarg na prace projektowe i rozbiórkowe.