W zeszłym roku uruchomiony został nowy kanał kontaktu z mieszkańcami. Dzięki bezpłatnej aplikacji, którą można zainstalować w telefonie, przyjętych zostało już ponad 10 tys. zgłoszeń. Obecnie prowadzimy naprawy chodników zgłaszane przez aplikację, która nadal będzie rozwijana.
Aplikacja Dbamy o Bydgoszcz służy zgłaszaniu miejskich usterek w kilku prostych krokach. Można je zgłaszać 24 godziny na dobę za pośrednictwem aplikacji ściągniętej na telefon lub na stronie internetowej www.dbamy.bydgoszcz.pl.
Nieprawidłowo zaparkowany pojazd, awarie oświetlenie ulicznego, uszkodzenia jezdni, chodników i ścieżek rowerowych oraz nieporządek – to najczęściej zgłaszane usterki. Dzięki bezpłatnej aplikacji w telefonie „Dbamy o Bydgoszcz" możemy w kilka minut zadbać o nasze najbliższe otoczenie.
Aplikacja funkcjonuje w Bydgoszczy od 8 czerwca 2020 roku w formie pilotażu i odnotowała już ponad 10 tys. zgłoszeń.
Zdecydowana większość zgłoszeń trafia do nas (ZDMiKP) oraz Strażników Miejskich.
Mieszkańcy za pośrednictwem DOB zgłaszają także nieprawidłowości związane z utrzymaniem zieleni i odbiorem śmieci. Codziennie do aplikacji wpływa ok 30-40 zgłoszeń, które są weryfikowane, a następnie przekazywane do poszczególnych wykonawców zgłoszeń.
Obecnie prowadzimy prace naprawcze bydgoskich chodników, zgłaszanych przez aplikację Dbamy o Bydgoszcz.
Na realizację tego zadania zamierzamy przeznaczyć ponad 350 tysięcy złotych.
Na tegorocznej liście znalazło się ponad 70 miejsc zaplanowanych do naprawy.
Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ