Zakończyliśmy adaptację kładki pieszo-rowerowej nad Al. Jana Pawła II do potrzeb rowerzystów. Nowe rozwiązania mają zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom tym samym dostosować obiekt do wymagań określonych w tzw. standardach rowerowych obowiązujących na terenie miasta Bydgoszczy od 2014 roku.
Specyficzna lokalizacja obiektu pomiędzy skarpami jaru Niziny pozwoliła na dodanie specjalnych odbojnic, dzięki którym tracący równowagę rowerzysta ma szansę odbić się ramieniem i wrócić na pierwotny tor jazdy. W innym przypadku zahaczenie kierownicą o szczeble balustrady, mogłoby się skończyć groźnym w skutkach upadkiem.
To trzeci obiekt po wschodnim wiadukcie w ciągu ul. Armii Krajowej oraz wiadukcie w ciągu ulic Ogińskiego – Glinki, który jest dostosowany do przedmiotowych wymagań.
Kolejne, których budowa rozpocznie się w najbliższych latach, to wschodni Most Kazimierza Wielkiego, północny wiadukt w ciągu ul. Wojska Polskiego oraz zachodni wiadukt w ciągu ul. Armii Krajowej.
Kładka nad jarem Niziny powstała w 1991 r. nad ówczesną ulicą Niziny (dzisiaj Al. Jana Pawła II) jako obiekt komunikujący Wzgórze Wolności z Wyżynami w ciągu ul. Czeskiej i dzisiejszej ulicy Niziny, skracający drogę pieszym i rowerzystom. Została zaprojektowana przez bydgoskie Biuro projektów Budownictwa Komunalnego w formie oryginalnej, wówczas bardzo nowoczesnej konstrukcji o lekkim stalowym pomoście podwieszonym na dwóch stalowych łukach o rozpiętości 55 m.
Całkowita długość kładki wynosi ok. 70 m. Umiejętnie dobrane proporcje elementów konstrukcyjnych sprawiają, że nie starzeje się i trwale wpisała się w krajobraz obu osiedli. Najprawdopodobniej był to pierwszy obiekt mostowy w Bydgoszczy, do obliczeń którego użyto numerycznych obliczeń komputerowych na dużą skalę. Kładkę tę, obok Mostu Esperanto, można śmiało postawić w szeregu najciekawszych współczesnych bydgoskich konstrukcji mostowych.