Wokół Zbożowego Rynku i ulicy Kujawskiej zachodzą kolejne zmiany. Wzdłuż torowisk ustawiane są słupy trakcyjne, przygotowane zostały podbudowy pod nowe jezdnie oraz montowane są kolejne odcinki torów. Ustawiane są nowe latarnie. Konytuowane są prace energetyczne i kanalizacyjne.
Po zakończeniu prac ziemnych powstanie nowa jezdnia dojazdowa do ronda Bernardyńskiego od strony ul. Toruńskiej. Przygotowywana została też podbudowa nowej wschodniej jezdni ul. Kujawskiej, na którą niebawem zostanie przełożony ruch. W wykopie, którym docelowo będzie jeździł tramwaj, montowane jest już torowisko i słupy trakcyjne.
Cały czas prowadzone są też prace ziemne, kanalizacyjne i energetyczne na ul. Solskiego. Na ulicy Wojska Polskiego natomiast kontynuowane są prace przy układaniu nowej nawierzchni (przy kościele). Na kilku odcinkach trwają prace brukarskie. Rewitalizowany jest też odcinek ul. Długiej od Zbożowego Rynku do ul. Pod Blankami.
Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zakończoną już przebudową węzła Szarych Szeregów to ponad 370 mln zł. Sam koszt prac budowlanych na Kujawskiej to 168 mln zł.
Inwestycja obejmuje budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Konieczna jest także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ulica Bernardyńska jest przebudowywana od ronda Bernardyńskiego do mostu. Wraz z nią powstaje układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi na nabrzeżu Brdy.
Ciąg - Wały Jagiellońskie –Toruńska jest rozbudowany do dwóch jezdni, od ul Długiej do ul. Babia Wieś.Rondo Kujawskie, ze względu na konieczność zmniejszenia pochylenia linii tramwajowej, jest już obniżone.
Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie docelowo buspas. Wszystkie rozwiązania dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co oznacza m.in. budowę pochylni dla wózków, wyposażenie sygnalizacji drogowej w sygnalizatory dźwiękowe czy budowanie elementów ryflowanych ułatwiających orientację osobom niepełnosprawnym.