122N2

 

Dziś  (12 grudnia) na Kapuściska, Glinki i Wyżyny skierowane zostały regularne linie. Nowoczesny węzeł podniósł bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu oraz zapewnia możliwość dodatkowych relacji. Od rana monitorujemy jego funkcjonowanie.

 

Najwięcej prac w trakcie rozbudowy wykonywanych było przy infrastrukturze torowo-sieciowej. Inwestycja polegała nie tylko na jej kompletnej wymianie, ale wprowadzeniu również nowych relacji przejazdu na węźle Szarych Szeregów oraz pętli przy ul. Magnuszewskiej. Wszystkie nowe perony są położone na wyższym poziomie niż stare przystanki. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie z pojazdów szczególnie osobom starszym i z niepełnosprawnościami. Standardem w trakcie prowadzonych inwestycji od kilku lat są płytki ułatwiające orientację osobom niewidomym lub niedowidzącym. Przystanki są wyposażone w elektroniczne wyświetlacze z rozkładami jazdy. Przystanki zlokalizowaliśmy na wszystkich kierunkach, co pozwala  na wygodniejsze przesiadki. Na Kapuściska kursują linie nr 7 i 8, na Glinki linia nr 4, a na Wyżyny linie nr 2 i 9.

 

Wszystkie zwrotnice sterowane są w sposób zdalny dzięki systemowi Vetra. Motorniczowie na pętli początkowej ustawiają tzw. „kod celu” i zwrotnice na trasie przebiegu, łącząc się zdalnie z tramwajem, ustawiają się we właściwym położeniu. Motorniczy może też bezpośrednio przed rozjazdem za pomocą klawiatury ustawiać ich położenie z poziomu pulpitu. W system wyposażone są zarówno nowoczesne Swingi jak i starsze pojazdy.

 

Od rana węzeł składający się z 12 zwrotnic i 10 krzyżownic  jest monitorowany przez pracowników ZDMiKP. Odnotowaliśmy jeden incydent związany z chwilowym zblokowaniem się zwrotnicy. Monitorujemy też funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej przy regularnym ruchu pojazdów szynowych. Po dodatkowej analizie nie wykluczamy wprowadzenia zmian, które mogłyby skrócić czas przejazdu tramwajów przez rozbudowany węzeł.