Rozpoczął się kolejny etap prac przy przebudowie skrzyżowania ulic Glinki i Dąbrowa. Wraz z budową nowego obiektu handlowego wytyczany jest dodatkowy pas ruchu, modernizowane są przejścia dla pieszych oraz ułożona zostanie nowa nawierzchnia na jezdni i chodnikach.
Zgodnie z projektem wraz z budową sklepu pomiędzy ulicami Glinki i Dąbrowa powstał też duży parking. Wjazd do niego będzie możliwy zarówno od strony ul. Dąbrowa jak i Glinki. By zapewnić większe bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu zobowiązaliśmy inwestora do przebudowy układu drogowego sąsiadującego ze sklepem.
W ramach prac modernizowany jest ponad 300 metrowy odcinek ulicy Glinki, który zyskuje nie tylko nową nawierzchnię. Ulica jest też poszerzana. Pozwoli to wykonać tak zwane azyle dla pieszych umożliwiające dwuetapowe pokonywanie jezdni. Zmieści się też pas do skrętu w lewo dla pojazdów jadących do sklepu od strony Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Dobudowywany zostanie chodnik po południowej stronie ulicy Glinki i zachodniej stronie ulicy Dąbrowa. W zakres zadania wchodziła również przebudowa kanalizacji deszczowej oraz wymiana oświetlenia ulicznego wraz z doświetleniem przejścia.
Obecnie wykonawca rozpoczął jeden z ostatnich etapów prac przy zmianie geometrii skrzyżowania ulic Glinki i Dąbrowa. Przebudowa zakłada poza tym przeniesienie przystanku autobusowego wraz z budową nowych peronów. Wstępnie odbiór prac wykonywanych na zlecenie zewnętrznego inwestora planujemy w przyszłym miesiącu.
Zadanie uzupełni szereg miejskich inwestycji zrealizowanych już wcześniej wzdłuż ulicy Glinki. Wiosną zakończyliśmy między innymi modernizację odcinka od al. Jana Pawła II do Magnuszewskiej. W ubiegłym roku oddaliśmy do użytku rondo na połączeniu z ulicą Magnuszewską. Przed dwoma laty wyremontowaliśmy odcinek od Białogardzkiej do Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego Skutecznie rozwiązaliśmy w ten sposób problem częstego zalewania skrzyżowania z ulicą Szpitalną. Poza tym w 2017 roku wyremontowaliśmy pętlę autobusową Glinki (dla linii 79 oraz wybranych kursów linii nr 68).
Warto wiedzieć
Na koszt zewnętrznych inwestorów modernizowane były w ostatnich latach również odcinki wielu innych ulic. W ten sposób zmodernizowany został na przykład fragment ul. Petersena w Bydgoskim Parku Przemysłowo-Technologicznym, ul. Inowrocławskiej na Górzyskowie oraz Grunwaldzkiej na Okolu. Z kolei wokół sklepu IKEA powstał cały układ drogowy z częściowo bezkolizyjnym węzłem na połączeniu z Fordońską.