Wszystko dzięki montażowi 500 stojaków rowerowych na terenie Bydgoszczy.
W pierwszym tygodniu sierpnia podpisaliśmy umowę na dostawę i montaż 500 stojaków rowerowych na terenie naszego miasta. Przywołane ustawi firma VENAG Mirosław Gomolewski z Rybnika, a koszt całej operacji wyniesie blisko: 400.000 zł. Wszystkie w docelowych miejscach znajdą się w ciągu dwóch miesięcy. Te, które zostaną ustawione w śródmieściu będą stylizowane, pozostałe standardowe, zatem w kształcie tzw. odwróconej litery U. Wybrany kształt, umożliwia oparcie roweru ramą o stojak i zapięcie zabezpieczenia, zapobiegającego kradzieży bicykla.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że miejsca ustawienia opisywanych nie są przypadkowe. Wskazali je mieszkańcy, a zaaprobowali przedstawiciele Zespołu ds. polityki rowerowej Miasta Bydgoszczy.
Istotne jest, że w ramach przygotowania do realizacji inwestycji w oparciu o lokalizacje przygotowaliśmy dla każdego stojaka plan sytuacyjny ustawienia wraz z jego zwymiarowaniem. Sporządziliśmy także mapę z podaniem liczby stojaków w danym miejscu. Opisaliśmy lokalizację i zamieściliśmy zdjęcie terenu.
Nie bez znaczenia dla użytkowników jest to, że stojaki będą ustawione nie tylko w centrum, ale również w licznie odwiedzanych miejscach rekreacji, jak np. w Ostromecku, a także Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku. Poza tym, pojawią się w najbliższym otoczeniu budynków użyteczności publicznej, handlowej, usługowej, czy przystankach komunikacji miejskiej. Nie zabraknie ich także przy szkołach, Exploseum, CWZS Zawisza, HSW Łuczniczka, i Sądzie Rejonowym.
Z pewnością będą stanowiły frajdę dla uczniów szkół, które wzięły udział w kampanii pod nazwą: „Rowerowy Maj". W tym przypadku ponad 40 stojaków stanowi nagrodę za rywalizację w akcji rowerowej.
Dodatkowo w ramach tego samego przedsięwzięcia zleciliśmy ustawienie 43 tzw. słupków blokujących, które mają uniemożliwić poruszanie się innym pojazdom aniżeli jednośladom.
Całe przedsięwzięcie modelowo wpisuje się w nieprzerwanie rosnącą popularność rowerów w mieście i ich znaczenia w systemie komunikacji. Bicykle stają się zgodnie z planami transportowymi, uzupełnieniem sieci tramwajów i autobusów. Dając jeszcze większe możliwości swobodnego podróżowania, a za chwilę także parkowania rowerów.