Dziękujemy za każdą podróż!
![]()
Dziękujemy wszystkim pasażerom, którzy w dniu Wszystkich Świętych skorzystali z darmowej komunikacji miejskiej. Przypominamy, że jeszcze jutro (2 listopada ) kursować będzie część dodatkowych linii, które ułatwiają dojazd do bydgoskich nekropolii.
W sobotę nadal kursować będą trzy dodatkowe linie. Linia nr 108 łączy osiedle Kapuściska przez Trasę Uniwersytecką z osiedlem Leśnym. Linia nr 109 zapewnia bezpośrednie połączenie Fordonu przez trasę WZ z Osową Górą. Natomiast specjalna linia nr 110 zapewnia dojazd z Błonia na cmentarze znajdujące się w sąsiedztwie ul. Pileckiego i Artyleryjskiej. Pozostałe linie tramwajowe i autobusowe będą kursowały według standardowych rozkładów jazdy, jak w soboty.
Z rozkładami jazdy można zapoznać się TUTAJ.
Ostatnie etapy prac na ulicy Siewnej
![]()
Na Miedzyniu trwają zaawansowane prace na ulicy Siewnej. Od podstaw budujemy nową pieszojezdnię. Ulica zyskuje też nowe oświetlenie. Inwestycja kosztuje ponad 3 mln zł.
Ul. Siewna modernizowana jest w oparciu o wieloletni program przebudowy ulic gruntowych, który funkcjonuje od 2016 roku. W pierwszej kolejności opracowana została koncepcja budowy. W ubiegłym roku wyłoniliśmy wykonawcę odpowiedzialnego za przygotowanie dokumentacji projektowej oraz prace budowlane. Zadanie na etapie koncepcji było konsultowane z mieszkańcami.
Ulica Siewna otrzymała już na większości odcinka nawierzchnię z kostki betonowej. Będzie ona miała charakter pieszojezdni z wyznaczonymi miejscami postojowymi. Budowany odcinek łączy się od północy z ul. Chłopską, natomiast od południa – z ulicą Leszczyna, którą wcześniej przebudowaliśmy (wraz z ul. Osada). W ramach tego zadania budujemy też sięgacz do posesji oddalonych od głównego ciągu ulicy. Ulicę wyposażymy również w progi zwalniające. Poza ostatnimi pracami brukarskimi wykonywane jest również nowe oświetlenie. Zaawansowanie prac przekracza już 80 procent. Wykonawcy zależy na zakończeniu wszystkich robót i uporządkowaniu placu budowy jeszcze w tym roku.
![]()
To kolejna inwestycja na Miedzyniu. Wcześniej w oparciu o wieloletni program przebudowy ulic gruntowych zbudowaliśmy ul. Pijarów, Osada i Leszczyna. Z kolei w ramach pilotażu utwardziliśmy płytami ażurowymi ulice Orną i Liściastą. Tego typu prace ostatnio zakończyliśmy też przy sięgaczu w rejonie ul. Osada. Zleciliśmy poza tym prace związane z przebudową ulic Jeżynowej i Botanicznej. Dodatkowo remontujemy odcinki ulic Widok i Leszczyna (wokół skrzyżowania).
Budowa ulic na Miedzyniu
- Pijarów – 2,5 mln zł
- Osada i Leszczyna 3,8 mln zł
- Botaniczna - 4,3 mln zł
- Siewna – 3,1 mln zł
- Jeżynowa- 2,5 mln zł
- Orna, Liściasta (ażury) – 0,85 mln
Kolejne zmiany na Grunwaldzkiej. Łatwiejszy wyjazd z ul. Kolbego
Wykonawca prac na ul. Grunwaldzkiej wprowadził kolejny etap tymczasowej organizacji ruchu. Na Osowej Górze przy wjeździe do Bydgoszczy przełożył ruch na jezdnię północną. W środę (30 października) ustanowił łamane pierwszeństwo na kierunku Kolbego-Grunwaldzka (w stronę centrum). Zmiany w organizacji ruchu pozwalają na układanie ostatnich warstw nawierzchni. Jeszcze w tym roku przejezdne mają być obie nowe jezdnie od Filtrowej do granicy miasta.
Na odcinku od granicy miasta do Lidla ruch został przełożony z jezdni południowej na jezdnię północną. Pozwoli to dokończyć prace na jezdni w kierunku centrum, na której ułożona zostanie ostania warstwa nawierzchni.
Łamane pierwszeństwo
W ubiegłym tygodniu zlikwidowane zostało tymczasowe rondo na skrzyżowaniu z ulicą Kolbego. Pozwala to na dokończenie budowy rozległego skrzyżowania skanalizowanego z kilkoma pasami ruchu również na ul. Kolbego (dwa do skrętu w stronę centrum i jeden do skrętu w kierunku granicy miasta). W srode w kolejnym etapie robót wykonawca wprowadził w tym miejscu łamane pierwszeństwo. Pierwszeństwo przejazdu posiadają pojazdy poruszające się na kierunku Kolbego-Grunwaldzka (w stronę centrum). Ułatwia to również przejazd miejskim autobusom linii nr 61 i 71.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie przyszłego roku. Jednak wspólnie z wykonawcą zależy nam na tym by jeszcze przed zimą zrealizować możliwie duży zakres prac i możliwie szybko zapewnić przejezdność obu nowych jezdni na odcinku od granicy miasta do ul Filtrowej.
Wygodna arteria
Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum pojadą wydzielonym buspasem, a rowerzyści zyskają bezpieczną drogę rowerową. Nowa dwujezdniowa ulica zapewni nie tylko bezpieczne i szybkie połączenie z trasą ekspresową S5. To również duże udogodnienie dla mieszkańców Osowej Góry. Modernizacja ul. Grunwaldzkiej obok rozbudowy ul. Kujawskiej i przygotowywanej budowy nowych mostów na Brdzie to największe przedsięwzięcia drogowe na najbliższe lata. Na wszystkie te inwestycje miasto pozyskało wysokie dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:
- Koszt prac budowlanych – 75,8 mln zł
- Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
- Długość buspasa – 2,95 km
- Długość dróg rowerowych – 4,95 km
- Powierzchnia chodników - 14840 m2
Zatoka parkingowa na placu Piastowskim gotowa
Zakończyliśmy budowę wydzielonych miejsc do parkowania w północnej części placu Piastowskiego. Pomogło to uporządkować ruch i poprawiło estetykę tej części miasta. Wcześniej wyremontowaliśmy szereg chodników.
Północna część placu przylegająca do targowiska nie miała do tej pory wydzielonych miejsc parkingowych. Część kierowców w związku z tym parkowała pojazdy na zniszczonym pasie zieleni.W ostatnich dniach zakończyliśmy w tym miejscu budowę zatoki parkingowej.Łącznie powstało 17 stanowisk, w tym jedno dedykowane osobom z niepełnosprawnościami. Zbudowany został też chodnik umożliwiający dojście do obu zatok.Zadanie zrealizowaliśmy w pakiecie z wytyczeniem miejsc parkingowych dla pojazdów zaopatrzenia przy ul. Pod Blankami oraz budową sięgacza przy ul. Osada. Koszt tych zadań to ponad 177 tysięcy złotych. Wszystkie prace są już zakończone.
![]()
Warto podkreślić, że w ostatnich latach wokół placu Piastowskiego wyremontowaliśmy również większość istniejących chodników. Zachowaliśmy tam, gdzie było to możliwe historyczny materiał w postaci kamiennych płyt, które otoczone są brukiem. Bierzemy również udział w rewitalizacji przyległych ulic, na których wymieniamy nawierzchnie (np. Ślusarska, Śniadeckich) , oznakowanie (np. Chrobrego) i oświetlenie (np. Fredry). W tej części miasta planujemy również poprawić bezpieczeństwo pieszych na ul. Chrobrego. Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.
Strona 317 z 460






