Pętla Las Gdański po przebudowie [WIZUALIZACJA]
Trwają prace projektowe dla budowy nowej linii tramwajowej na Szwederowo.
W ramach tego zadania planowana jest też rozbudowa pętli w Lesie Gdańskim.
Zapraszamy do obejrzenia pierwszej wizualizacji nowoczesnej infrastruktury tramwajowej, która ma powstać w Myślęcinku. To jedna z wielu inwestycji tramwajowych, planowana w najbliższych latach w Bydgoszczy.
Trzy tory w Lesie Gdańskim
W ramach przebudowy pętli tramwajowej „Las Gdański" w Myślęcinku powstaną kolejne odcinki zielonych torowisk, przystanki porośnięte roślinami, przebudowana zostanie też część ul. Rekreacyjnej.
Dzięki realizacji zadania, trzy linie kursujące do Myślęcinka, będą miały własne perony i będą mogły się wymijać przed wjazdem na odpowiedni peron.
Inwestycję ma już zapewnione finansowanie z europejskich środków.
Prezentujemy wizualizację, przedstawiającą zmiany, jakie towarzyszyć będą tej inwestycji.
Kolejne zadania tramwajowe w Bydgoszczy
Obecnie trwa też projektowanie nowej linii tramwajowej z ronda Kujawskiego do pętli przy ul. Bielickiej w ciągu ul. Solskiego.
Zakupiliśmy też 40 nowoczesnych tramwajów.
10 nowych niskopodłogowców już kursuje po ulicach miasta. Kolejne składy dotrą do zajezdni jeszcze w tym roku.
Podpisaliśmy umowę na przebudowę zajezdni przy ul. Toruńskiej i dostosowanie jej do serwisu nowoczesnych składów. Inwestycja pomoże również ograniczyć hałas na bydgoskich ulicach.
W lutym podpisaliśmy też umowę na modernizację torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej - od nowych mostów Kazimierza Wielkiego do zajezdni. Wykorzystamy przy tej inwestycji również unijne dofinansowanie. Prace budowlane realizowane będą w przyszłym roku.
[FILM] Remont ul. Łęczyckiej - ruszają prace
Podpisaliśmy umowę z wykonawcą, który przeprowadzi remont ul. Łęczyckiej.
Pojawi się nowa nawierzchnia i chodniki. Przebudowane zostaną też wjazdy na posesje.
Dokumentacja jest już gotowa.
Ruszają prace budowlane.
Zadanie obejmuje remont ulicy Łęczyckiej na odcinku od ulicy Kamiennej do ulicy Curie-Skłodowskiej oraz od ulicy Curie-Skłodowskiej do ulicy Fordońskiej.
W ramach realizowanych robót wymienione zostaną krawężniki oraz przebudowany zostanie chodnik po stronie zachodniej - w stronę Kamiennej.
Wyremontowane zostaną wjazdy na posesję wzdłuż ulicy Łęczyckiej na odcinku od ulicy Bocznej do ulicy Curie-Skłodowskiej
Wykonawcą robót jest firma STRABAG Sp. z o.o.
Koszt zadania to ponad 7,5 mln zł.
Prace zakończą się jesienią bieżącego roku.
Trwa przygotowanie czasowej organizacji ruchu.
O zmianach będziemy informować w kolejnych komunikatach.
Pragniemy zauważyć, że obecnie realizowane zadanie nie obejmuje przebudowy skrzyżowania na ul. Łęczyckiej z Curie-Skłodowskiej oraz chodnika po wschodniej stronie Łęczyckiej.
Docelowo bowiem planowana jest tam budowa ciągu pieszo-rowerowego, który połączy się z trasą rowerowa planowaną też w ciągu ul. Curie - Skłodowskiej.
Dla tego zadania trwają już prace projektowe.
Bezpieczne przejście na Wyżynach - ruszają prace.
Na ul. Wojska Polskiego powstanie przejście dla pieszych na poziomie jezdni dedykowane przede wszystkim seniorom i osobom z niepełnoprawnościami.
Inwestycja ułatwi korzystanie z przystanków tramwajowych.
Na likwidacji starej kładki, zyskają też rowerzyści, gdyż nowy przejazd, połączy drogi rowerowe wybudowane po obu stronach ulicy. Ruszają prace rozbiórkowe.
Na etapie konsultacji społecznych za likwidacją kładki jednoznacznie wypowiedziały się Rady Osiedla Wyżyny oraz Kapuściska, rowerzyści ze Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna, stowarzyszenia reprezentujące pieszych w Stowarzyszeniu Społeczny Rzecznik Pieszych (obecnie Bydgoski Ruch Miejski), osoby starsze i niepełnosprawne (Społeczna Powiatowa Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów koło Wyżyny), a także eksperci od organizacji ruchu ze Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.
Dlatego wybraliśmy to rozwiązanie, chociaż większą część ankietowanych proponowała pozostawienie kładki.
Szacowany koszt ewentualnej budowy nowej kładki to aż kilkanaście milionów złotych,
Wykonawca robót, którym jest firma KORMOST S.A., zakończyła prace nad projektem. Teraz ruszają prace rozbiórkowe.
Prace będą realizowane etapami.
Od poniedziałku (15.04) prowadzane będa przygotowania do zmian w organizacji ruchu w obrębie kładki.
Wykonawca przygotuje przejście na poziomie jezdni i dopiero wtedy obiekt zostanie zamknięty.
W środę 17 kwietnia rozpocznie się demontaż elementów kładki: barierki, rynny i schody.
Po wykonaniu tych prac, za pomocą dźwigów rozpocznie się całkowity demontaż obiektu nad ul. Wojska Polskiego.
Roboty nad torowiskiem będą realizowane w weekendy lub w godzinach nocnych, w celu minimalizowania utrudnień.
O szczegółach i czasowym zamknięciu ruchu tramwajowego, będziemy informować na bieżąco.
Po rozbiórce kładki, powstaną docelowe przejście dla pieszych na poziomie jezdni i zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna, skoordynowana ze światłami w rejonie ul. Magnuszewskiej.
W ramach prowadzonych prac, konieczne będzie też wydłużenie peronów tramwajowych oraz przesunięcie zatok autobusowych.
Wszystkie nowe nawierzchnie będą powstawały w standardach uzgodnionych z rowerzystami ( asfaltowe drogi rowerowe) i pieszymi (płyty chodnikowe).
Wszystkie prace zakończą się po wakacjach.
Koszt całego przedsięwzięcia to prawie 3,6 mln zł.
Kładka na Wyżynach została zaprojektowana w 1981 roku.
Podobnie jak wiele innych konstrukcji budowanych kilkadziesiąt lat temu nie uwzględnia potrzeb osób starszych, z niepełnosprawnościami czy rowerzystów.
Mieszkańcy często więc wskazywali na ograniczenia związane z korzystaniem z tego obiektu.
Park & Ride - wiosną warto skorzystać
Dzięki Park&Ride unikasz korków w centrum, problemów z parkowaniem a do celu możesz dojechać komunikacją miejską za darmo.
System pozwala też sporo zaoszczędzić, szczególnie przy zakupie biletu okresowego.
Co miesiąc przybywa użytkowników bydgoskiego Park&Ride.
W marcu z systemu skorzystało blisko 2900 osób
Do wykorzystania jest 5 parkingów Park&Ride: Przylesie, Las Gdański, Węzeł Zachodni, Rondo Kujawskie i Grudziądzka.
To w sumie blisko 1000 miejsc parkingowych.
System skierowany jest przede wszystkim do osób mieszkających poza Bydgoszczą i dojeżdżających tutaj do szkoły lub pracy.
Wystarczy zaparkować pojazd, a na bilecie parkingowym można podróżować komunikacją miejską za darmo. Obowiązują też bardzo atrakcyjne ceny biletów okresowych.
Park&Ride - w górę
W marcu 2024 roku z systemu skorzystało blisko 2900 osób (nie wliczając biletów bezpłatnych) - w styczniu było to ponad 2700 - a rok wcześniej 1200 osób
W ubiegłym miesiącu sprzedanych zostało też 30 biletów okresowych.
Obecnie na wszystkich parkingach odnotowujemy wzrost użytkowników. Sprzedaż biletów okresowych utrzymuje się natomiast na zbliżonym poziomie.
Warto pamiętać - warto skorzystać
Przypominamy, że bilet parkingowy pozwala pozostawić auta na parkingu P&R i podróż komunikacją miejską na bilecie parkingowym nawet dla kilku osób.
Ceny biletów okresowych są bardzo atrakcyjne:
• Bilet 1 – dobowy– 12 zł
• Bilet 5 – dobowy– 34 zł
• Bilet 14 – dobowy – 80 zł
• Bilet 30 – dobowy– 108 zł
Możesz kupić bilet okresowy lub zaparkować na krótszy okres czasu (bilet jednorazowy).
Za parking Park&Ride zapłacisz gotówką lub kartą.
W tej cenie masz parking i bezpłatny przejazd komunikacją miejską dla siebie i wszystkich pasażerów auta.
Chcąc sprawdzić informacje o parkingach, zawsze możesz skorzystać z bezpłatnej aplikacji na telefon „Park & Ride Bydgoszcz".
Znajdziesz tam informacje dotyczące zasad parkowania, zajętości parkingów, cen za parkowanie oraz rozkłady jazdy.
Bezpłatna aplikacja „Park & Ride Bydgoszcz" do pobrania w sklepach Google Play i App Store.
Wszystkie informacje dotyczące systemu Park & Ride znajdziesz TUTAJ