Linie nr 69 i 89 - korekta rozkładów jazdy
Uprzejmie infomujemy, że od dnia 01.12.2018r. nastąpią korekty godzin odjazdów linii nr 69 i 89. Nowe rozkłady jazdy dostępne są tutaj.
Dzień z pracy dyżurnego w Akcji zima 2018/2019
W okresie zimowym, czyli od początku listopada do końca marca, pełnimy dyżury w Wydziale Utrzymania i Ewidencji przy ul. Redłowskiej - od poniedziałku do piątku w godzinach od 06:00 do 22:00. Do tego dyżury nocne i w dni wolne, przy prognozowanych opadach śniegu, marznącego deszczu, możliwości wystąpienia śliskości na jezdniach i chodnikach. Pełniący dyżury odbierają telefony pod dwoma numerami: 582 27 14 oraz 582 27 15.
Autobusy zeroemisyjne – konsultacje
Przedstawiamy projekt dokumentu pod nazwą: „Analiza kosztów i korzyści wykorzystania autobusów zeroemisyjnych do świadczenia usług komunikacji miejskiej na obszarze Bydgoszczy i gmin ościennych, dla których Miasto Bydgoszcz jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego - na mocy zawartych porozumień międzygminnych.”
Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią i udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu.
Konsultacje społeczne odbędą się na podstawie Ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz Ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Analiza ww. projektu wskazała na następujące wnioski i zalecenia:
- Zaprezentowane warianty inwestycyjne, bez zewnętrznego dofinansowania, przekładają się na wzrost kosztów funkcjonowania transportu publicznego (wyższa amortyzacja taboru z uwagi na wyższe ceny zakupu), a w konsekwencji wzrost cen biletów komunikacji publicznej. Koszt może być istotnie zmniejszony poprzez otrzymanie dotacji. Realizacja przedstawionych inwestycji (tabor o napędzie zeroemisyjnym) z założeniem dofinansowania zewnętrznego przełoży się na możliwość utrzymania obecnych standardów jakościowych i taryfowych.
- Zgodnie z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 11 stycznia 2018r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 317), niniejsza analiza wskazuje na przewyższenie kosztów nad korzyściami wynikającymi z zakupu taboru o napędzie zeroemisyjnym.
- Wynik analizy nie wskazuje na konieczność wprowadzenia do eksploatacji autobusów o napędzie zeroemisyjnym.
- Otrzymanie dofinansowania w wysokości minimum 81,2% spowoduje obniżenie kosztów inwestycji i tym samym przyczyni się do opłacalności inwestycji w tabor o napędzie zeroemisyjnym.
- Struktura wielkościowa taboru nie powinna ulec znaczącym zmianom. Nowe pojazdy zeroemisyjne powinny zastąpić najbardziej wyeksploatowane autobusy o napędzie konwencjonalnym, gwarantując wciąż dopasowanie wielkości pojazdów do popytu efektywnego na przewozy w komunikacji miejskiej.
- Wymiana pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług komunikacji miejskiej powinna spełniać najniższe normy emisji spalin, które przyczynią się do wspierania przedsięwzięć proekologicznych.
- Należy zauważyć, że jeżeli wynik wskaże na brak korzyści wykorzystywania autobusów o napędzie zeroemisyjnym, wówczas organizator zgodnie z przepisem art. 37 ust. 5 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie będzie zobowiązany do zrealizowania poziomu liczby taboru o napędzie zeroemisyjnym określonym w ustawie.
Konsultacje społeczne będą prowadzone w dniach od 22 listopada do 13 grudnia z zastosowaniem poniższych form komunikacji:
1. w formie pisemnej,
2. w formie elektronicznej,
3. ustnie do protokołu.
Z dokumentem poddanym konsultacjom można zapoznać się w formie elektronicznej – TUTAJ, bądź w siedzibie ZDMiKP (pok. 302, III piętro).
Formularz konsultacyjny:
- w formie elektronicznej;
- w formie papierowej.
Kasztelańska już sfrezowana
Kilka dni temu pisaliśmy, że rozpoczęliśmy prace przy remoncie ulicy Kasztelańskiej. W tej chwili już została sfrezowana stara nawierzchnia jezdni. Inna ekipa pracuje przy budowie połączenia chodnikowego z przejścia dla pieszych przy Kasztelańskiej do ulicy Osiedlowej. Od jutra tj. 21.11. wykonawca rozpocznie tzw. regulację żeliwa, tzn. wypoziomuje w jezdni wpusty do kanalizacji deszczowej oraz skoryguje położenie żeliwnych pokryw studni. Ustawione wysokości będą odpowiadały, wysokości nowej nawierzchni. Będzie kontynuował wymianę zdegradowanych krawężników.