• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kariera
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Uwaga na zwierzęta
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
      • WSTĘP ORAZ ZASTOSOWANIE PŁYTEK OSTRZEGAWCZYCH I KIERUNKOWYCH
      • WYMOGI TECHNICZNE STOSOWANYCH MATERIAŁÓW
      • Sygnalizacja świetlna
      • Przykładowe rozwiązania
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-Abonamenty
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
    • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
  • Zgłoś awarię
    • Jak załatwić sprawę
      • Komunikacja miejska
        • Anulowanie biletu okresowego
        • Bydgoska Karta Miejska
        • Postępowanie reklamacyjne
      • Strefa Płatnego Parkowania
        • Abonament dla pojazdu mieszkańca
        • Identyfikator osoby niepełnosprawnej
      • Zajęcie pasa drogowego
        • Prowadzenie robót (rozkopy)
        • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
        • Reklama
        • Baner system
          • Lokalizacje
          • Projekt
        • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Historia powstania
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
        • Skargi i Wnioski
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
    • Rozkład jazdy pociągów
    • Regulamin korzystania ze stacji pasażerskiej Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania - więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów

  • Drukuj

Czytaj więcej...Strefa płatnego parkowania wkrótce zmieni swoje granice. Jej rozszerzenie ma przede wszystkim ograniczać ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy. Konsekwentnie w tej części miasta coraz więcej przestrzeni udostępniamy pieszym i rowerzystom.
Wprowadzimy też wiele nowych rozwiązań, postulowanych przez mieszkańców i organizacje społeczne. 

Zmiany dla wszystkich użytkowników dróg.

Przeniesiemy miejsca postojowe z chodników na jezdnie, wprowadzimy nowe ulice jednokierunkowe a na wielu trasach ograniczymy prędkość do 30 km/h.
Pojawią się też nowe rozwiązania dla rowerzystów i pieszych. 
Zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo na bydgoskich ulicach.
Wszystkie zmiany planujemy wprowadzić jest jeszcze w tym roku.

Czytaj więcej...Zmiana granic strefy
Zgodnie decyzją Rady Miasta rozszerzone zostaną granice Strefy Płatnego Parkowania.
Będzie w niej teraz ponad 5000 miejsc.
To wskaźnik na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi miastami Unii Metropolii Polskich.
Włączone zostaną do niej m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach i Babiej Wsi.

Strefa nadal będzie podzielona na dwie podstrefy a wprowadzenie zmian parkingowych w centrum, znacznie ułatwi funkcjonujący od ubiegłego roku wielopoziomowy obiekt przy ul. Grudziądzkiej.

Czytaj więcej...Kolejne ulice jednokierunkowe i kontraruch rowerowy
Przed zmianami zinwentaryzowaliśmy istniejące miejsca postojowe oraz te, które zostaną włączone do nowej strefy.
Przeprowadziliśmy też analizę w zakresie wprowadzenia dróg jednokierunkowych oraz kontraruchu rowerowego.
Takie rozwiązania zostaną wprowadzone m.in. na ulicach Bocianowo, Czartoryskiego i Zduny.

Czytaj więcej...Większe bezpieczeństwo i chodnik dla pieszych
Przeanalizowany został też obszar planowanej strefy SPP pod kątem uspokojenia ruchu i ograniczenia prędkości na konkretnych ulicach.
Na ulicach objętych zmianami w miarę możliwości, parkowanie zostanie w części lub w całości przeniesione na jezdnię.
Analizowana była również lokalizacja nowych parkometrów.

W wielu punktach wyznaczone będą dodatkowe miejscach postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Zasady porządkujące ruch na terenie miasta, zostały uzgodnione z Plastykiem Miejskim, Radami Osiedli, Radą Estetyki Miasta oraz Zespołem do spraw polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy.

Czytaj więcej...Czas na zmiany - ruszył przetarg
Wraz z zakończeniem prac projektowych nad nową strefą płatnego parkowania, ogłosiliśmy przetarg na wdrożenie przedmiotowych zmian w terenie.

Wprowadzaniu zmian w oznakowaniu pionowym i poziomym zajmą Wykonawcy około 4 miesięcy.


Czytaj więcej...W kolejnym etapie ogłoszony zostanie jeszcze przetarg na zakup i wymianę parkometrów.
Nowe urządzenia będą nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie.
Pozwolą na płacenie kartą oraz wydadzą bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To pozwoli natomiast w przyszłości na zdalne sprawdzanie, czy auta w strefie mają opłacony postój.

W pierwszej kolejności planowane jest ustawienie parkometrów w nowej strefie parkowania, a następnie wymiana istniejących w centrum miasta.

Szczegółowe rozwiązania
Przygotowana dokumentacja dotycząca rozszerzenia Strefy Płatengo Parkowania obejmuje też zmiany w 3 dużych obszarach:
• [ZMIANY DROGOWE] - zmiany organizacji ruchu w istniejącej i nowej strefie płatnego parkowania,
• [ZMIANY ROWEROWE] - wprowadzenie nowych rozwiązań rowerowych w SPP
• [POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA] - wprowadzenie ulic jednokierunkowych oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu na wielu bydgoskich ulicach.

Rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania - zmiany dla kierowców

  • Drukuj

Czytaj więcej...W tym roku na mapie Bydgoszczy w obrębie planowanej Strefy Płatnego Parkowania, kolejne ulice zostaną przekształcone w drogi jednokierunkowe.
Takie rozwiązanie niesie za sobą znaczące zalety. Powstaną dodatkowe miejsca do parkowania, a także zostanie rozbudowana infrastruktura rowerowa.
Poprawi się tez bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu.


Ruch jednokierunkowy planujemy wprowadzić w obrębie poszerzonej Strefy Płatnego Parkowania na 17 ulicach.
Dotyczy to przede wszystkim takich dzielnic jak: Śródmieście, Bielawy oraz Bocianowo.

PROJEKTOWANE ULICE JEDNOKIERUNKOWE
1 ul. Adama Czartoryskiego - odcinek Marszałka Ferdynanda Focha - Św. Trójcy
2 ul. Mieczysława Karłowicza - odcinek Leona Wyczółkowskiego - Łużycka
3 ul. Jana Pestalozziego - odcinek Jagiellońska - Skwer Ludwika Zamenhoffa
4 ul. Karola Kurpińskiego - odcinek Karola Kurpińskiego (łącznik) - Mieczysława Karłowicza
5 ul. Księdza Piotra Wawrzyniaka - odcinek  Jana Karola Chodkiewicza - Jana Kozietulskiego
6 ul. Księcia Józefa Poniatowskiego - odcinek Jana Kozietulskiego - Jana Karola Chodkiewicza
7 ul. Jana Kilińskiego - odcinek Jana Karola Chodkiewicza - Cicha
8 ul. Plac Tadeusza Kościuszki - odcinek Pomorska - Kaszubska
9 ul. Jana Zamoyskiego - odcinek 20 Stycznia 1920 roku - Gdańska
10 ul. Generała Józefa Sowińskiego - odcinek Hetmańska - Bocianowo
11 ul. Bocianowo - odcinek Generała Józefa Sowińskiego - Pomorska
12 ul. Kaszubska - odcinek  Hetmańska - Bocianowo
13 ul. Racławicka - odcinek Bocianowo - Ogrodowa
14 ul. Zduny - odcinek Pomorska - Henryka Sienkiewicza
15 ul. Henryka Siemiradzkiego - odcinek  Śląska - Władysława Łokietka
16 ul. Księdza Jana Długosza - odcinek Władysława Łokietka - Śląska
17 ul. Maksymiliana Jackowskiego - odcinek Śląska - Władysława Łokietka

Czytaj więcej...  MAPA [wersja pdf]
[ kliknij aby powiększyć]

Będzie bezpieczniej
Konsekwencją wprowadzenia ruchu jednokierunkowego jest np.:
- zmniejszenie liczby punktów kolizji na skrzyżowaniach
- eliminacja zderzeń czołowych
- eliminacja oślepiania kierowców przez pojazdy nadjeżdżające z przeciwnego kierunku
- stworzenie dodatkowych możliwości miejsc do parkowania
- zwiększenie przepustowości

Rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania - zmiany dla rowerzystów

  • Drukuj

Czytaj więcej...W tym roku w ramach rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania, kolejne ulice przekształcimy w drogi jednokierunkowe a na wielu trasach wprowadzimy ograniczenia do 30 km/h.

Zmiany poprawią nie tylko bezpieczeństwo ale umożliwią stworzenie też kolejnych tras dla rowerzystów.

W kilkunastu miejscach Bydgoszczy zaplanowaliśmy wprowadzenie pasów, kontrapasów oraz kontraruchu rowerowego.

Czytaj więcej...KONTRARUCH ROWEROWY  to dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego w jezdniach ulic jednokierunkowych.
Ruch rowerów w obu kierunkach odbywa się bez wyznaczania pasów ruchu dla rowerów, jeżeli dopuszczalna prędkość jest nie większa niż 30 km/h. Ruch rowerów w kierunku zgodnym z kierunkiem ruchu innych pojazdów odbywa się na zasadach ogólnych, a rowery poruszające się w przeciwnym kierunku jadą „pod prąd", co nazwane jest „kontraruchem"

Zalety kontraruchu rowerowego:
- ruch rowerów w kierunku przeciwnym do innych pojazdów poprawia ciągłość i spójność sieci tras rowerowych,
- pozwala użytkownikom rowerów na korzystanie z krótszych tras przejazdu,
- sprzyja poprawie bezpieczeństwa, bo zarówno kierujący rowerami, jak i kierujący innymi pojazdami, przy ograniczonej przestrzeni są bardziej ostrożni, a ruch odbywa
się z ograniczoną prędkością.

LOKALIZACJE ULIC Z PLANOWANYM WPROWADZENIEM KONTRARUCHU W SPP
1. ul. Adama Czartoryskiego
2. ul. Krzysztofa Gotowskiego
3. ul. Jana Pestalozziego - odcinek Jagiellońska - Skwer Ludwika Zamenhoffa
4. ul. Mieczysława Karłowicza - odcinek Łużycka - Leona Wyczółkowskiego
5. ul. Karola Kurpińskiego - odcinek Mieczysława Karłowicza - Karola Kurpińskiego (łącznik)
6. ul. Sportowa - odcinek Stanisława Moniuszki - Karola Szymanowskiego
7. ul. Ks. Piotra Wawrzyniaka - odcinek Jana Karola Chodkiewicza - Jana Kozietulskiego
8. ul. Józefa Poniatowskiego - odcinek Jana Karola Chodkiewicza - Jana Kozietulskiego
9. ul. Jana Kilińskiego - odcinek Jana Karola Chodkiewicza - Jana Kozietulskiego
10. ul. Unii Lubelskiej - odcinek Dworcowa - Warszawska
11. ul. Warszawska - odcinek Aleksandra Fredry - Jana i Jędrzeja Śniadeckich
12. ul. Plac Piastowski - odcinek Generała Józefa Sowińskiego - Jana i Jędrzeja Śniadeckich
13. ul. Jana i Jędrzeja Śniadeckich - odcinek Warszawska - Pomorska
14. ul. Zduny
15. ul. Generała Józefa Sowińskiego - odcinek Bocianowo - Hetmańska
16. ul. Bocianowo
17. ul. Racławicka
18. ul. Plac Tadeusza Kościuszki - odcinek Kaszubska - Pomorska
19. ul. Szczepana Jankowskiego
20. ul. Ks. Hugona Kołłątaja
21. ul. Jana Kasprowicza
22. ul. Jana Zamoyskiego - odcinek Gdańska - 20 stycznia 1920r.
23. ul. Mikołaja Kopernika - odcinek Adama Asnyka - Stanisława Staszica
24. ul. Sielanka - odcinek Księdza Ryszarda Markwarta - Stanisława Wyspiańskiego
25. ul. Henryka Siemiradzkiego
26. ul. Jana Długosza
27. ul. Maksymiliana Jackowskiego - odcinek Śląska - Władysława Łokietka
28. ul. Pod Blankami
29. ul. Stary Port - odcinek Franciszka Druckiego-Lubeckiego - Bernardyńska
30. ul. Kaszubska
31. ul. Adama Naruszewicza - odcinek Królowej Jadwigi - Aleksandra Karnickiego
32. Plac Wolności

Czytaj więcej...KONTRAPAS ROWEROWY
Kontrapas rowerowy – jest to pas ruchu dla rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów na drogach jednokierunkowych.
Kontapasy rowerowe stosuje się na drogach o dopuszczalnej prędkości od 30 do 50 km/h.
Kontrapas jest zawsze jednokierunkowy, prowadzący ruch rowerów w przeciwnym kierunku niż kierunek zasadniczy na drodze.
Takie rozwiązanie zastosowaliśmy już na ul. Wiatrakowej i ul. Bełzy.

LOKALIZACJE ULIC Z PLANOWANYM WPROWADZENIEM KONTRAPASA W SPP
1. ul. Jana III Sobieskiego - odcinek Gen. Józefa Sowińskiego - Warszawska
2. ul. Hetmańska
3. ul. Mazowiecka
4. ul. Świętojańska - odcinek Tadeusza Kościuszki - Pomorska

Czytaj więcej...PAS ROWEROWY
Pas ruchu dla rowerów to część jezdni przeznaczona do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczona odpowiednimi znakami rowerowymi (np. czerwonym pasem na jezdni).
Pas ruchu dla rowerów urządza się na jezdni jako część tej jezdni oddzielona od części przeznaczonej dla innych pojazdów oznakowaniem poziomym lub wyspa dzielącą.
Takie rozwiązanie rowerzyści mogą napotkać już na al. Ossolińskich i ul. Gdańskiej.

LOKALIZACJE ULIC Z PLANOWANYM WPROWADZENIEM PASA ROWEROWEGO W SPP
1. Aleje Adama Mickiewicza
2. Aleje Powstańców Wielkopolskich - odcinek Plac Józefa Weyssenhoffa - Michała Kleofasa Ogińskiego
3. Plac Józefa Weyssenhoffa

Więcej o różnicach między kontrapasem a kontraruchem rowerowym pisaliśmy TUTAJ

Rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania - poprawa bezpieczeństwa

  • Drukuj

Czytaj więcej...W ramach rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania planujemy poszerzyć istniejące strefy ograniczonej prędkości i wprowadzić też nowe.
Zdecydowanie poprawi to bezpieczeństwo na wielu ulicach osiedlowych.

Strefy ograniczonej prędkości w których obowiązuje 30 km/h, stosuje się w strefach o dużym natężeniu ruchu pojazdów i pieszych. Na bydgoskich ulicach pojawią się jednak nie tylko znaki ograniczające prędkość ale też skrzyżowania równorzędne, zmiany kierunków ruchu i miejscowe przewężenia.

PROJEKTOWANE STREFY OGRANICZONEJ PRĘDKOśCI - LOKALIZACJE
Nowe projektowane obszary stref:
1. Obszar pomiędzy ulicami: Graniczna – Władysława Łokietka - Królowej Jadwigi – Grunwaldzka;
2. Obszar ulic: Jana Sobieskiego – Tadeusza Rejtana;
3. Obszar ulic: Śniadeckich – Ślusarska;
4. Obszar pomiędzy ulicami: Pomorska – Jana i Jędrzeja Śniadeckich – Pl. Piastowski – Gen. Józefa Sowińskiego – Mazowiecka;
5. Obszar pomiędzy ulicami: Gdańska – Jagiellońska – 3 Maja – Zygmunta Krasińskiego;
6. Obszar ulic: Andrzeja Szwalbego – Karola Libelta – Hugo Kołłątaja;
7. Obszar pomiędzy ulicami: Markwarta – Al. Ossolińskich – Adama Mickiewicza – Ignacego Jana Paderewskiego – Stanisława Staszica;
8. Obszar ulic: Sportowa – Fryderyka Chopina – Karola Szymanowskiego;
9. Obszar ulic: Józefa Wybickiego – Powstańców Śląskich;

Poszerzenie stref:
1. Poszerzenie istniejącej strefy na ul. Racławickiej – Ogrodowej – Rycerskiej.
Strefą zostanie objęty cały obszar pomiędzy ulicami: Zygmunta Augusta – Pomorska – Gen. Józefa Sowińskiego – Hetmańska
2. Poszerzenie istniejącej strefy na ul. Fryderyka Chopina – Mieczysława Karłowicza.
Strefą zostanie objęty cały obszar pomiędzy ulicami Jagiellońska – Jana Pestalozziego – Marii Skłodowskiej -Curie – Fryderyka Chopina
3. Poszerzenie strefy na ul. Dolina o ul. Miedza

Pojedyncze ulice objęte strefą:
1. Ul. Krakowska
2. Ul. Oskara Kolberga

Czytaj więcej... MAPA [wersja pdf]
kliknij aby powiększyć

Jedź ostrożnie
Nadmierna prędkość pojazdów, szczególnie w obszarach zabudowanych jest głównym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dzieje się tak z następujących względów:
- przy wyższej prędkości jazdy, kierowca ma mniej czasu na przetworzenie informacji odbieranych z otoczenia;
- im wyższa prędkość tym dłuższa droga hamowania.
- im wyższa prędkość pojazdu tym trudniej uniknąć zderzenia;
- wraz ze wzrostem prędkości zawęża się pole widzenia kierowcy, a więc maleje jego zdolność do odbierania informacji z drogi i otocznia;
- im wyższa prędkość jazdy, tym poważniejsze są obrażenia u ofiar wypadków.

Przy potrąceniu pieszego z prędkością 50 km/h prawdopodobieństwo, że poniesie on śmierć, jest dziewięć razy większe niż przy prędkości 30 km/h.
Zmniejszenie średniej prędkości pojazdów o 5% powoduje spadek ogólnej liczby wypadków o 10% a wypadków ze skutkiem śmiertelnym o 20%

  1. [FILM] Bądź z nami na bieżąco
  2. [FILM] Raport z budowy mostów nad Brdą
  3. Przebudujemy 20 bydgoskich ulic.
  4. Zmiany w ruchu na budowie mostów

Strona 7 z 364

  • 2
  • 3
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • ...
  • 11
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP