Aleje Ossolińskich przyjazne dla pieszych i rowerzystów
Trwa remont spacerowego deptaku znajdującego się na reprezentacyjnej ulicy Śródmieścia, gdzie od 2002 roku sadzone są pamiątkowe dęby.
W tym miejscu poza estetycznymi zmianami, wprowadzone zostaną bezpieczne rozwiązania dla pieszych. Planowane są także nowe rozwiązania dla rowerzystów.
Remont dębowej alei rozpoczął się na początku stycznia. Po przerwie związanej z warunkami pogodowymi wykonawca wrócił na plac budowy.
W pierwszej kolejności zabezpieczony został cenny drzewostan i ściągnięto starą nawierzchnię. Aktualnie na ścieżkach układane są obrzeża z granitowej kostki. Trwają też prace związane z przebudową skrzyżowania, które dzieli aleję.
W ramach modernizacji wymieniony zostanie trakt spacerowy. Zastosowana zostanie całkowicie przyjazna dla środowiska nawierzchnia mineralna. Po nowej ścieżce będą mogły poruszać się osoby z niepełnosprawnościami.
Ale to nie koniec zmian w tym miejscu.
Na jezdniach planujemy wydzielenie pasów ruchu dla rowerów, co znacznie poprawi komfort wszystkich uczestników ruchu. Po przeprowadzeniu analiz, przygotowaliśmy projekt, który przewiduje likwidację jednego pasa drogowego, przeniesienie miejsc postojowych z chodnika na jezdnię i utworzenie pasów dla rowerzystów.
Wydzielone pasy powstaną na jezdni w odstępie od parkujących pojazdów, a w obrębie skrzyżowań pojawi się czerwona nawierzchnia.
Dodatkowo dla rowerzystów skręcających w lewo w ul. Kopernika i Szymanowskiego planujemy utworzenie śluz rowerowych. Wjazd na pasy rowerowe zostanie zabezpieczony wyspami.
Rozpoczęcie tych prac nastąpi po uzyskaniu wszelkich niezbędnych zezwoleń.
Na terenie budowy w otoczeniu zieleni zamontowane zostaną stylowe ławki, kosze na śmieci. Nowością będą także donice na kwitnące kwiaty. Całość zostanie wkomponowana w istniejącą zieleń – w tym urokliwym miejscu rośnie 81 dębów czerwonych. Przy okazji modernizacji przygotowane zostanie podłoże dla 46 nowych dębów czerwonych.
W ramach inwestycji zrealizowana zostanie też niewielka przebudowa fragmentu istniejącego skrzyżowania Alei Ossolińskich z ul. Kopernika/Szymanowskiego.
W miejscu obecnego skrzyżowania nawierzchnia drogowa zostanie wyniesiona do wysokości nawierzchni rewitalizowanej alei co umożliwi pieszym swobodne przemieszczanie się wzdłuż tego traktu i jednocześnie wpłynie na ograniczenie prędkości pojazdów.
Zastosowane rozwiązanie wpłynie na poprawę bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu.
Postępują prace przy rozbudowie ulicy Kujawskiej [FILM]
Rozpoczęło się układanie ostatnich warstw nawierzchni w obrębie ronda Kujawskiego. Kontynuowana jest budowa schodów na Wzgórze Wolności. Trwają roboty kanalizacyjne na Zbożowym Rynku. Prace prowadzą też archeolodzy. Zakończenie robót przed wakacjami.
Na budowie kontynuowane są nadal prace brukarskie, ziemne, energetyczne i gazowe.
Najwięcej robót w tym zakresie mamy na ulicach: Wojska Polskiego, Solskiego i Chołoniewskiego. W obrębie całej inwestycji rozpoczęły się też prace przy układaniu nawierzchni na drogach rowerowych.
Wiosną rozpocznie się porządkowanie terenu i nasadzenia zieleni. Zakończenie wszystkich prac jeszcze przed wakacjami.
Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zrealizowaną już przebudową węzła Szarych Szeregów to ponad 370 mln zł.
Inwestycja polega na budowie nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Zadbaliśmy też o wygodną infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów. Na wschodniej jezdni ul. Kujawskiej wytyczony zostanie buspas.
Czas na jezdnię i rowerową drogę na Osowej Górze
Postępują prace przy rozbudowie ul. Kolbego. Wykonawca rozpoczął prace przy dolnych warstwach konstrukcyjnych jezdni po stronie wschodniej. Kontynuowane są prace przy przebudowie sieci podziemnych.
Inwestycja obejmująca m.in budowę buspasa ułatwi wyjazd z Osowej Góry i szybkie dotarcie do ul. Grunwaldzkiej.
Budowa 800-metrowego pasa dla autobusów na odcinku od ulicy Kormoranów do Grunwaldzkiej prowadzona jest od ubiegłego roku. Zadanie realizowane było równocześnie z budową zbiornika retencyjnego na odcinku od ulicy Kormoranów do Koguciej. Przedsięwzięcie realizowały miejskie wodociągi. Zakończenie tych prac, pozwoliło pod koniec ubiegłego roku wykonawcy, przełożyć ruch ze starej jezdni na nową część (docelowy buspas) i zwiększyć zakres prac budowlanych.
Na Kolbego wprowadzony został ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną. Obecnie po zimowej przerwie wykonawca rozpoczął prace ziemne. Przygotowuje koryto pod budowę dwóch pasów jezdni ulicy Kolbego po stronie wschodniej. Trwają też roboty energetyczne i telekomunikacyjne. Powstają brakujące fragmenty kanalizacji.
Po oddaniu do ruchu całej jezdni ulicy Kolbego, rozpoczną się prace przy parkingach, chodnikach, drodze dla rowerów i drodze dojazdowej po stronie wschodniej ulicy (od strony sklepów). Zakończenie prac planowane jest w wakacje. Podzielenie całego zakresu prac na kilka etapów pozwoliło zachować dojazd do dużej liczby posesji i punktów handlowych.
Koszt inwestycji to 11 mln zł. Finansowana jest w oparciu o środki ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, czyli funduszy europejskich dedykowanych metropoliom.
Autobusem do centrum
W ramach tego zadania gruntownie przebudowywana jest konstrukcja nawierzchni od ul. Kormoranów do Grunwaldzkiej. Na całym odcinku powstaje dodatkowy pas ruchu przeznaczony dla autobusów. Poza tym przebudowywane są skrzyżowania, powstają chodniki, ciąg dla rowerzystów, miejsca parkingowe oraz zatoki autobusowe.
Buspas na ul. Kolbego ułatwi pojazdom komunikacji publicznej wyjazd z Osowej Góry i szybkie dotarcie do ul. Grunwaldzkiej, gdzie od roku funkcjonuje dodatkowy pas dla autobusów.
Z ul. Kolbego korzystają linie autobusowe nr 61 i 71 oraz linie obsługiwane przez prywatnych przewoźników.
Trwają prace na Czyżkówku
Trwa ostatni etap prac przy rozbudowie ulicy Siedleckiej. W tym miejscu pojawi się nowa nawierzchnia, chodniki, progi zwalniające oraz wyniesione rondo.
Zadanie jest realizowane w oparciu o pierwszą edycję Wieloletniego Programu Utwardzania Ulic Gruntowych zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy.
Prace na ulicy Siedleckiej zostały podzielone na etapy, co pozwoliło skoordynować prace z inwestycjami prowadzonymi przez miejskie wodociągi.
Pierwszy etap prac na odcinku o długości 1 km ulicy Siedleckiej, został zakończony w kwietniu 2020 roku. W ramach inwestycji wykonana została nowa nawierzchnia, chodniki, uliczne oświetlenie i zatoki parkingowe. Pojawiło się nowe oznakowanie pionowe i poziome oraz progi zwalniające. Dzięki inwestycji poprawił się też dojazd do posesji oraz zwiększyło bezpieczeństwo pieszych.
Obecnie trwa II etap prac
Prace na ok. 300 metrowym odcinku ulicy są prowadzone w obrębie posesji od nr 114 do 144. Realizowane są roboty przy odwodnieniu drogi oraz prace ziemne. Po ich zakończeniu kontynuowane będą prace przy nawierzchni oraz chodnikach. Dodatkowo zainstalowane zostaną elementy poprawiające bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Wykonane zostaną również nasadzenia drzew.
Warto pamiętać, że ulica Siedlecka jest zamknięta na odcinku realizowanej inwestycji (od posesji nr 114 do 144). Dojazd jest możliwy tylko od strony ul. Koronowskiej lub ul. Chmielnej.
Prace zakończą się w połowie roku.
Po ich zakończeniu planowane jest na ul. Siedleckiej uruchomienie komunikacji autobusowej
Koszt całej inwestycji (dwa etapy) to 5,8 mln zł.