Dziękujemy za każdą podróż!
Dziękujemy wszystkim pasażerom, którzy w dniu Wszystkich Świętych skorzystali z darmowej komunikacji miejskiej. Przypominamy, że jeszcze jutro (2 listopada ) kursować będzie część dodatkowych linii, które ułatwiają dojazd do bydgoskich nekropolii.
W sobotę nadal kursować będą trzy dodatkowe linie. Linia nr 108 łączy osiedle Kapuściska przez Trasę Uniwersytecką z osiedlem Leśnym. Linia nr 109 zapewnia bezpośrednie połączenie Fordonu przez trasę WZ z Osową Górą. Natomiast specjalna linia nr 110 zapewnia dojazd z Błonia na cmentarze znajdujące się w sąsiedztwie ul. Pileckiego i Artyleryjskiej. Pozostałe linie tramwajowe i autobusowe będą kursowały według standardowych rozkładów jazdy, jak w soboty.
Z rozkładami jazdy można zapoznać się TUTAJ.
Ostatnie etapy prac na ulicy Siewnej
Na Miedzyniu trwają zaawansowane prace na ulicy Siewnej. Od podstaw budujemy nową pieszojezdnię. Ulica zyskuje też nowe oświetlenie. Inwestycja kosztuje ponad 3 mln zł.
Ul. Siewna modernizowana jest w oparciu o wieloletni program przebudowy ulic gruntowych, który funkcjonuje od 2016 roku. W pierwszej kolejności opracowana została koncepcja budowy. W ubiegłym roku wyłoniliśmy wykonawcę odpowiedzialnego za przygotowanie dokumentacji projektowej oraz prace budowlane. Zadanie na etapie koncepcji było konsultowane z mieszkańcami.
Ulica Siewna otrzymała już na większości odcinka nawierzchnię z kostki betonowej. Będzie ona miała charakter pieszojezdni z wyznaczonymi miejscami postojowymi. Budowany odcinek łączy się od północy z ul. Chłopską, natomiast od południa – z ulicą Leszczyna, którą wcześniej przebudowaliśmy (wraz z ul. Osada). W ramach tego zadania budujemy też sięgacz do posesji oddalonych od głównego ciągu ulicy. Ulicę wyposażymy również w progi zwalniające. Poza ostatnimi pracami brukarskimi wykonywane jest również nowe oświetlenie. Zaawansowanie prac przekracza już 80 procent. Wykonawcy zależy na zakończeniu wszystkich robót i uporządkowaniu placu budowy jeszcze w tym roku.
To kolejna inwestycja na Miedzyniu. Wcześniej w oparciu o wieloletni program przebudowy ulic gruntowych zbudowaliśmy ul. Pijarów, Osada i Leszczyna. Z kolei w ramach pilotażu utwardziliśmy płytami ażurowymi ulice Orną i Liściastą. Tego typu prace ostatnio zakończyliśmy też przy sięgaczu w rejonie ul. Osada. Zleciliśmy poza tym prace związane z przebudową ulic Jeżynowej i Botanicznej. Dodatkowo remontujemy odcinki ulic Widok i Leszczyna (wokół skrzyżowania).
Budowa ulic na Miedzyniu
- Pijarów – 2,5 mln zł
- Osada i Leszczyna 3,8 mln zł
- Botaniczna - 4,3 mln zł
- Siewna – 3,1 mln zł
- Jeżynowa- 2,5 mln zł
- Orna, Liściasta (ażury) – 0,85 mln
Kolejne zmiany na Grunwaldzkiej. Łatwiejszy wyjazd z ul. Kolbego
Wykonawca prac na ul. Grunwaldzkiej wprowadził kolejny etap tymczasowej organizacji ruchu. Na Osowej Górze przy wjeździe do Bydgoszczy przełożył ruch na jezdnię północną. W środę (30 października) ustanowił łamane pierwszeństwo na kierunku Kolbego-Grunwaldzka (w stronę centrum). Zmiany w organizacji ruchu pozwalają na układanie ostatnich warstw nawierzchni. Jeszcze w tym roku przejezdne mają być obie nowe jezdnie od Filtrowej do granicy miasta.
Na odcinku od granicy miasta do Lidla ruch został przełożony z jezdni południowej na jezdnię północną. Pozwoli to dokończyć prace na jezdni w kierunku centrum, na której ułożona zostanie ostania warstwa nawierzchni.
Łamane pierwszeństwo
W ubiegłym tygodniu zlikwidowane zostało tymczasowe rondo na skrzyżowaniu z ulicą Kolbego. Pozwala to na dokończenie budowy rozległego skrzyżowania skanalizowanego z kilkoma pasami ruchu również na ul. Kolbego (dwa do skrętu w stronę centrum i jeden do skrętu w kierunku granicy miasta). W srode w kolejnym etapie robót wykonawca wprowadził w tym miejscu łamane pierwszeństwo. Pierwszeństwo przejazdu posiadają pojazdy poruszające się na kierunku Kolbego-Grunwaldzka (w stronę centrum). Ułatwia to również przejazd miejskim autobusom linii nr 61 i 71.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie przyszłego roku. Jednak wspólnie z wykonawcą zależy nam na tym by jeszcze przed zimą zrealizować możliwie duży zakres prac i możliwie szybko zapewnić przejezdność obu nowych jezdni na odcinku od granicy miasta do ul Filtrowej.
Wygodna arteria
Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum pojadą wydzielonym buspasem, a rowerzyści zyskają bezpieczną drogę rowerową. Nowa dwujezdniowa ulica zapewni nie tylko bezpieczne i szybkie połączenie z trasą ekspresową S5. To również duże udogodnienie dla mieszkańców Osowej Góry. Modernizacja ul. Grunwaldzkiej obok rozbudowy ul. Kujawskiej i przygotowywanej budowy nowych mostów na Brdzie to największe przedsięwzięcia drogowe na najbliższe lata. Na wszystkie te inwestycje miasto pozyskało wysokie dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:
- Koszt prac budowlanych – 75,8 mln zł
- Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
- Długość buspasa – 2,95 km
- Długość dróg rowerowych – 4,95 km
- Powierzchnia chodników - 14840 m2
Zatoka parkingowa na placu Piastowskim gotowa
Zakończyliśmy budowę wydzielonych miejsc do parkowania w północnej części placu Piastowskiego. Pomogło to uporządkować ruch i poprawiło estetykę tej części miasta. Wcześniej wyremontowaliśmy szereg chodników.
Północna część placu przylegająca do targowiska nie miała do tej pory wydzielonych miejsc parkingowych. Część kierowców w związku z tym parkowała pojazdy na zniszczonym pasie zieleni.W ostatnich dniach zakończyliśmy w tym miejscu budowę zatoki parkingowej.Łącznie powstało 17 stanowisk, w tym jedno dedykowane osobom z niepełnosprawnościami. Zbudowany został też chodnik umożliwiający dojście do obu zatok.Zadanie zrealizowaliśmy w pakiecie z wytyczeniem miejsc parkingowych dla pojazdów zaopatrzenia przy ul. Pod Blankami oraz budową sięgacza przy ul. Osada. Koszt tych zadań to ponad 177 tysięcy złotych. Wszystkie prace są już zakończone.
Warto podkreślić, że w ostatnich latach wokół placu Piastowskiego wyremontowaliśmy również większość istniejących chodników. Zachowaliśmy tam, gdzie było to możliwe historyczny materiał w postaci kamiennych płyt, które otoczone są brukiem. Bierzemy również udział w rewitalizacji przyległych ulic, na których wymieniamy nawierzchnie (np. Ślusarska, Śniadeckich) , oznakowanie (np. Chrobrego) i oświetlenie (np. Fredry). W tej części miasta planujemy również poprawić bezpieczeństwo pieszych na ul. Chrobrego. Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.