Rusza przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego
Wykonawca po przygotowaniu dokumentacji i dróg objazdowych oraz uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, rozpoczyna prace budowlane.
Zakres inwestycji obejmuje rozbiórkę obecnego wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego (nad al. Jana Pawła II) i budowę w tym miejscu nowego obiektu.
Prace rozpoczną się w nocy z 6 na 7 września.
W pierwszej kolejności wprowadzone zostaną zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu.
Termin prac został skoordynowany z zakończeniem rozbudowy ul. Kujawskiej.
Zmiany dla kierowców:
Wykonawca przygotował już przejazdy przez pas zieleni na ul. Wojska Polskiego i ul. Jana Pawła II (pod obiektem). Wykonane zostało również nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Ruch pojazdów zostanie przełożony na istniejący wiadukt południowy, co wiązać się będzie z tymczasowym przejazdem przez istniejące torowisko. Zmiany zostaną wprowadzone też pod obiektem.
Ruch tramwajowy na tym odcinku będzie odbywał się na dotychczasowych zasadach.
Apelujemy do kierowców o ostrożność i uważne spoglądanie na znaki.
Wiadukt w najwyższym standardzie
W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem.
Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem, ma być przejezdny już zimą.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.
To już kolejne prace w tym miejscu. Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami.
Po oddaniu nowej przeprawy, trwały dalsze prace przy dokumentacji dla wiaduktu północnego.
By ograniczyć utrudnienia na Górnym Tarasie, rozpoczęcie roboty zaplanowano po zakończeniu prac na ul. Kujawskiej.
Historia wiaduktów
Przeprawa przez jar Niziny to tak naprawdę trzy niezależne obiekty mostowe, które powstały jako estakady nad naturalnym jarem, w którym płynie dzisiaj skanalizowana struga i przebiegała polna droga.
Estakady te były jednym z ważnych elementów projektowanej południowej trasy średnicowej przebiegającej przez cały górny taras.
Budowę obiektów – dwóch wiaduktów drogowych oraz ulokowanego między nimi tramwajowego – zakończono w 1978 roku.
Każdy z nich ma 4 przęsła i długość 112 m.
Na początku lat dziewięćdziesiątych oba wiadukty drogowe wyremontowano – był to remont kapitalny (wówczas dodano na południowej jezdni trzeci pas ruchu).
Wiadukt tramwajowy doczekał się takiego remontu pod koniec pierwszej dekady XXI wieku.
Nie był w swojej historii jednak intensywnie eksploatowany, więc posłuży mieszkańcom jeszcze kilka dobrych lat.
Wiadukt południowy, został rozebrany i zastąpiony w roku 2017 nową konstrukcją.
Teraz przyszedł czas na wiadukt północny.
O postępach prac będziemy informować na naszej stronie internetowej oraz kontach społecznościowych.
Zmiany w komunikacji miejskiej - wrzesień
Przypominamy, że od 1 września zostają przywrócone tzw. szkolne rozkłady jazdy w powszednie dni robocze na liniach nr. 52, 54, 69,73/76, 83, 89, 92, 94, 31N, 32N i 33N
Od soboty 4 września linia nr 82 nie będzie realizowała kursów na wydłużonym odcinku do Lasu Gdańskiego.
Termin zamknięcia torowiska na ul. Fordońskiej przy moście Kaziemirza Wielkiego zaplanowany pierwotnie na 03 - 06 września został przesunięty o tydzień tj. na 10-13 września 2021 r.
W powyższym (nowym) terminie tramwaje z Fordonu będą kursować do pętli Wyścigowa, a od strony centrum linie 5 i 10 do pętli Bałtycka. Linia numer 3 kursować będzie w relacji Wilczak - Zajezdnia Tramwajowa, natomiast linia numer 7 na odcinku Kapuściska - Wyścigowa zostanie zawieszona.
Pomiędzy rondem Fordońskim, a Wyścigową uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza ZaT.
Na odcinku od Kapuścisk do Wyścigowej ulicami: Wojska Polskiego, Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, Fordońską uruchomiona zostanie linia ZaT7.
Powyższe zmiany przy moście wynikają z montażu rozjazdów nakładkowych w torowisku. Pozwolą one zachować ciągłość ruchu tramwajowego na ul. Fordońskiej pomimo prowadzonych robót przy budowie nowych przepraw i dróg dojazdowych do obiektu.
Od 13 września tramwaje na tym odcinku będą poruszały się wahadłowo po jednym torze przy wykorzystaniu wcześniej zamontowanych rozjazdów.
Od 6 września w związku z planowanymi pracami wodociągowymi na ul. Fredry (MWiK) linie autobusowe nr 71, 77 i 31N w kierunku pętli Morska i Dworzec Leśne/Podkowa zostaną skierowane na trasy czasowo zmienione.
Przystanki wyłączone z obsługi pasażerskiej:
-Fredry/Warszawska
-Mazowiecka/Pomorska
Przystanki na trasie objazdowej:
- plac Piastowski
- Śniadeckich / Sienkiewicza
12 września z uwagi na XII Bieg Męczeństwa i Pamięci Narodowej na Szwederowie, wprowadzona zostanie czasowa zmiana w kursowaniu linii autobusowej nr 61. W godzinach od ok. 11.30 do 14.30 autobusy skieorowane zostaną na trasę czasowo zmienioną ulicami Piękną, Szubińską (w obydwu kierunkach). Odjazdy z przystanków poczatkowych pozostaną niezmienione.
Czas kupić bilet miesięczny dla ucznia
Zakup biletu miesięcznego w Bydgoszczy jest bardzo prosty a ulgi uczniowskie są wyjątkowo atrakcyjne.
1 września rusza nowy rok szkolny.
Już dziś kup bilet dla swojego dziecka.
Ulgi za przejazd komunikacją miejską dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych są wyjątkowo atrakcyjne a za przejazd uczniowie płacą tylko 10 zł miesięcznie lub 100 zł rocznie. Żeby jednak korzystać z ulg, trzeba pamiętać o potwierdzeniu adresu zamieszkania dziecka.
Potwierdź adres zamieszkania
Zgodnie z ochroną danych osobowych, w legitymacjach szkolnych, nie ma wpisywanego już adresu zamieszkania ucznia. W związku z tym, że ulgi za przejazd obowiązują tylko dzieci i młodzież zamieszkałą na terenie Bydgoszczy oraz zamieszkałe na terenie gmin, które podpisały porozumienie lub umowy z miastem, należy pamiętać o potwierdzeniu adresu zamieszkania użytkownika biletu miesięcznego.
Każdy uczeń takie zaświadczenie o miejscu zamieszkania może otrzymać w sekretariacie szkoły, a podbydgoskich gmin (kartę metropolitarną) uzyskać w swoim Urzędzie Gminy.
Nowoczesne rozwiązania
Co roku wprowadzamy cały pakiet nowoczesnych rozwiązań, zachowując równocześnie jedne z najniższych cen biletów kraju.
Od 2018 roku w bydgoskiej komunikacji można we wszystkich autobusach i tramwajach płacić za bilet kartą płatniczą.
Dodatkowo bilet miesięczny można zakupić bez wychodzenia z domu i tylko za pomocą karty płatniczej. Bydgoska Karta Miejska nie będzie już niezbędna. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce.
Dotychczas nośnikiem i zarazem identyfikatorem biletów okresowych (miesięcznych) była Bydgoska Karta Miejska. Należało ją co miesiąc doładować w kiosku, automacie, internetowo lub w Punktach Obsługi Klienta ZDMiKP.
Teraz po dokonaniu przelewu w sklepie internetowym, bilet zostanie w prosty sposób zakupiony a dowodem na to może być karta płatnicza.
Jak to działa ?
Zbliżeniowa karta płatnicza może stanowić potwierdzenie naszego prawa do przejazdu transportem publicznym w ramach biletu okresowego - miesięczny, 30-dniowy, 14-dniowy, 90-dniowy, semestralny uczniowski lub semestralny studencki.
Aby móc skorzystać z udogodnienia pasażer powinien posiadać imienny profil w portalu pasażera Bydgoskiej Karty Miejskiej, jak również przypisaną do konta kartę płatniczą (tzw. Bezpieczny identyfikator karty płatniczej). Cała operacja potrwa tylko 3 minuty, a pasażer zostanie przez nią przeprowadzony krok po kroku. Pasażerowie zyskają bilet miesięczny ale również dostęp do całej historii zakupów biletów, przypisanych do danej karty.
W przypadku późniejszej kontroli, pasażer musi tylko przyłożyć swoją kartę płatniczą do czytnika i wyświetlona zostanie informacja, że bilet został opłacony. W tym przypadku Bydgoska Karta Miejska nie jest już wymagana.
Uwaga! Czytnik kontrolera nie sczytuje z karty danych, ani nie pobiera środków. Czytnik informuje tylko kontrolera (tak jak w przypadku Bydgoskiej Karty Miejskiej), że bilet został opłacony.
Nowe rozwiązanie są jeszcze wygodniejsze. Nie wymagają od pasażera, oprócz zdalnego zakupu biletu, żadnych dodatkowych działań.
Liczymy, że to rozwiązanie zachęci kolejne osoby do korzystania z transportu publicznego.
Ilość wydanych Bydgoskich Kart Miejskich w I połowie roku 2021 – ponad 5 tysięcy szt.
Liczba zakupiony biletów miesięcznych przypisanych do karty płatniczej (zamiast na kartę miejską) w 2021 roku – 3140
Jazda na gapę nie popłaca
Osoba, która nie zapłaci za bilet może otrzymać nie tylko mandat ale może zostać też wpisana do Krajowego Rejestru Dłużników. Obecność w rejestrze może się stać powodem odmowy: udzielenia kredytu w banku, pożyczki czy sprzedaży na raty.
Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ
System P+R. Przesadźmy wspólnie fordońskie drzewa.
Rusza budowa kolejnego parkingu P+R w Nowym Fordonie. W pierwszej kolejności przesadzimy wspólnie z mieszkańcami drzewka kolidujące z inwestycją.
Zapraszamy mieszkańców w poniedziałek (30 sierpnia) po odbiór kilkudziesięciu drzewek. Po zakończeniu zadania w rejonie pętli Przylesie zasadzonych zostanie natomiast ponad 300 zastępczych drzew .
Przed rozpoczęciem prac ziemnych, część małych drzewek chcemy przekazać mieszkańcom oraz stowarzyszeniom ekologicznym.
W poniedziałek (30 sierpnia) od godziny 10.00 do 12.00 u zbiegu ulic Korfantego i Prejsa pracownicy ZDMiKP oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta, wskażą wszystkim chętnym drzewka do wykopania. Każdy może przyjść i wybrać sobie drzewko.
Pomożemy przy ich wykopaniu i przygotowaniu do przewiezienia.
Warto mieć worek lub donicę do zabezpieczenia korzeni oraz ziemi w czasie transportu.
Transport drzewek odbywać będzie się we własnym zakresie.
Po godzinie 12.00 wszystkie drzewka gotowe jeszcze do przesadzenia, zostaną dodatkowo oznaczone czerwonymi wstążkami.
Osoby zainteresowane będą mogły je wykopać jeszcze w godzinach popołudniowych.
31 sierpnia teren zostanie przekazany już Wykonawcy robót i wygrodzony.
Serdecznie zapraszamy po odbiór swojego drzewka.
Nowy parking powstaje w północno-zachodniej części skrzyżowania ulic Akademickiej i Korfantego. Po zakończeniu inwestycji w tym punkcie miasta będzie mogło parkować około 160 pojazdów.
Teren pod inwestycje drogowe został zabezpieczony wiele lat temu. W latach 80. planowano tu duże skrzyżowanie z wyspą centralną. W 2013 budowę parkingu uwzględnił miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Plan nasadzeń zastępczych obejmuje dosadzenie w pobliżu pętli Przylesie ponad 300 drzew. Będą to przede wszystkim sosny czarne oraz brzozy.
W pobliżu przystanków na ul. Korfantego sadzone będą również krzewy: róża pomarszczona oraz trzcinnik ostro kwiatowy.