• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna

Nowe miejsca parkingowe na Kapuściskach

szarych-114 września rozpoczęła się budowa miejsc parkingowych na ul. Szarych Szeregów. Przebudowane zostanie również skrzyżowanie na wysokości drogi dojazdowej do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5. Inwestycja realizowana jest w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Prace potrwają ok. dwóch miesięcy.


szarych-3Parking powstanie wzdłuż budynków wielorodzinnych: ul. Szarych Szeregów 4 oraz 11-14. Zbudowanych zostanie prawie 50 stanowisk postojowych z dodatkowymi miejscami parkingowymi dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami.

Zakres robót przewiduje również przebudowę skrzyżowania w ciągu ul. Szarych Szeregów, a dokładnie jego wlotu południowego, polegającą na zwiększeniu promienia skrętu z 7 metrów w stanie istniejącym do projektowanych 9 m.
W ten sposób ułatwimy dojazd m.in. autokarów do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5, przy której powstał nowy basen.

szaruch-2Ponadto w obrębie remontowanego skrzyżowania odnowiona zostanie nawierzchnia chodnika zlokalizowanego wzdłuż ulicy Szarych Szeregów. Dodatkowo z myślą o osobach z niepełnosprawnościami, obniżone zostaną krawężniki w obrębie przejść dla pieszych.

Nowa ulica i parking przy schronisku dla zwierząt

schronisko-888Podpisaliśmy umowę na budowę nowego parkingu przy schronisku dla zwierząt wraz z ulicami dojazdowymi. Będą one wygodnym łącznikiem pomiędzy górnym i dolnym tarasem osiedla. Inwestycja pochłonie 3,8 mln zł.
To już kolejna inwestycja realizowana w tej części miasta.

Schronisko odwiedza wielu mieszkańców i wolontariuszy, którzy starają się pomóc w opiece nad zwierzętami. Bydgoszczanie wyprowadzają psy czekające na swój nowy dom oraz regularnie przywożą dary, które ułatwiają funkcjonowanie placówki (podkłady higieniczne, żwirki, karmy dla zwierząt).

schronisko-567Dlatego właśnie opracowana został nowa koncepcja obsługi komunikacyjnej schroniska, która ułatwi dojazd do obiektu i uwzględni zakończoną rozbudowę ul. Grunwaldzkiej. Przewiduje ona budowę parkingu przy ul. Zalew z kilkunastoma miejscami parkingowymi, w tym również dla osób z niepełnosprawnościami.

Koncepcja uwzględnia dodatkowo budowę ulic dojazdowych do parkingu, zarówno od strony skrzyżowania z sygnalizacją świetlną przy Grunwaldzkiej, jak i od strony ulicy Rekinowej. Ułatwi to również dojazd do wielu posesji zlokalizowanych na górnym tarasie Osowej Góry. Oprócz ul. Zalew twardą nawierzchnię zyskają fragmenty ulic Łowiskowej i Jeziornej. Wzdłuż ul. Zalew powstać ma ciąg rowerowy.

Inwestycja realizowana będzie w systemie „zaprojektuj i wybuduj".
Umowa z wykonawcą została podpisana.
Będzie on odpowiedzialny za przygotowanie dokumentacji projektowej i budowę parkingu wraz z ulicami dojazdowymi.
Realizacja zadania zajmie około półtora roku.

grunwaldzka-6W ostatnich latach na Osowej Górze zrealizowanych zostało wiele innych inwestycji związanych z rozbudową infrastruktury drogowej. Twardą nawierzchnię dzięki miejskim programom zyskało kilkanaście ulic osiedlowych. Rozbudowana została ulica Grunwaldzka. Trwa również budowa chodników, drogi rowerowej i buspasa wzdłuż ul. Kolbego.

Wiedeńskie przystanki – zapraszamy na konsultacje

przystanekZakończyliśmy prace nad koncepcją przebudowy przystanków wzdłuż ul. Gdańskiej. Chcemy by poprawiły bezpieczeństwo, ułatwiały podróże osobom z niepełnosprawnościami i jeszcze lepiej skomunikowały centrum z wykorzystaniem tramwajów.
Od 8 do 29 września zapraszamy do konsultacji społecznych.


Docelowo ulica Gdańska zostanie wyposażona w perony wiedeńskie poprawiające bezpieczeństwo pasażerów na odcinku od pl. Teatralnego do Kamiennej. Koncepcja zakłada budowę 13 przystanków, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej.

tram-8Wstępne lokalizacje zaplanowano:
• przy placu przed Bydgoskim Centrum Finansowym (dawną „Drukarnią")
• przy placu Wolności
• przy placu przed „Rywalem"
• pomiędzy ulicami Cieszkowskiego i Mickiewicza
• przy ul. Chodkiewicza
• na wysokości sklepu „Aldi" (projektowany wjazd na kampus Akademii Muzycznej)

Dodatkowo projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej za skrzyżowaniem z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary) 

Dużym wyzwaniem w trakcie prac koncepcyjnych było również wskazywanie lokalizacji przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej. Wyniesione jezdnie mogą być budowane wyłącznie w miejscach, gdzie nie występują zjazdy na teren posesji. Przez dwa przystanki przebiegać ma też kontrapas rowerowy (pomiędzy placem Wolności i Świętojańską).

mapa-wiedenskie MAPA POGLĄDOWA



Czas na konsultacje

Zależy nam teraz na zebraniu uwag mieszkańców do opracowanej koncepcji. Pomogą one ustalić zakres i kształt projektu przed zakończeniem prac koncepcyjnych i sporządzeniem programu funkcjonalno-użytkowego dla planowanej inwestycji. Konsultacje zostaną przeprowadzone za pomocą:
• karty konsultacyjnej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/wiedenskie w dniach 8-29 września (kartę konsultacyjną można wysłać na nasz adres ZDMiKP – ul.Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz);
• sesji Q&A – odpowiedzi na pytania mieszkańców (pytanie można wysyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..pl).

W konsultacjach może wziąć udział każdy mieszkaniec Bydgoszczy. Konsultacje zakończą się 29 września.

SAW 3920Bezpieczne i wygodne
Pierwszy przystanek wiedeński oddaliśmy do użytku w ubiegłym roku na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów. Przebudowany południowy pas ruchu w kierunku ul. Jagiellońskiej w momencie zatrzymania się tramwaju pełni też funkcję wygodnego peronu. Poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Takie rozwiązanie poprawia też bezpieczeństwo. Wymusza zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.

Przystanki wiedeńskie w liczbach:
• Łączna liczba przystanków do przebudowy – 13 szt.
• Projektowana długość peronów 28-33m
• Koszt przystanku wybudowanego już na pl. Teatralnym – 498 tys. zł

Dokumenty do pobrania: TUTAJ

Tramwajowa historia ulicy Długiej

Duga-3W trakcie rewitalizacji ul. Długiej w jezdnię z historyczną kamienną kostką wbudowany zostanie odcinek toru. Pierwsze prace już trwają. Będzie to kolejna pamiątka przypominająca o historii tramwajów na Starym Mieście.

Ulica Długa rewitalizowana jest na odcinku 100 metrów. Zadanie jest częścią dużej inwestycji związanej z rozbudową ulicy Kujawskiej.

Prace na ul. Długiej rozpoczęły się z początkiem roku. W trakcie rozbiórek spod asfaltowej nawierzchni wydobyte zostały stare szyny tramwajowe. Warto pamiętać, że do lat 70. XX wieku ulicą Długą kursowały tramwaje.

Tramwaj-Stare-MiastoTramwajowa historia. 
Tory na Długiej od Jana Kazimierza do Zbożowego Rynku ułożono już 1888 roku. Była to pierwsza linia tramwajowa w Bydgoszczy, która wiodła od dworca kolejowego do Zbożowego Rynku. Tory na Długiej straciły na znaczeniu po oddaniu do użytku polaczenia tramwajowego w ciągu ul. Bernardyńskiej w 1953 roku.

Przez kolejnych kilkanaście lat były jednak nadal użytkowane. Szczególnie intensywnie na początku lat 70. XX wieku. Wówczas budowany był węzeł tramwajowy na rondzie Jagiellonów i rozbudowywano przyległe ulice. Alternatywna trasa przez Stare Miasto znacznie ułatwiała objazdy. Ostatni tramwaj ulicą Długą w kierunku placu Teatralnego przejechał w 1974 roku. Od tego czasu sukcesywnie likwidowano kolejne odcinki nieużywanych torowisk.

Duga-1Wagon, tory i rozety
W trakcie rozpoczętej rewitalizacji miasta ta część tramwajowej historii Starego Miasta znów stała się wyjątkowo atrakcyjna. W 2008 roku w tracie przebudowy ulicy na odcinku pomiędzy Jana Kazimierza i Podwalem w ulicę wbudowano tory i ustawiono na nich zabytkowy wagon typu „2N".


Został on zbudowany w 1955 roku. Mieszkańców naszego grodu woził do końca 1977 r. Następnie przebudowano go na wóz techniczny – odśnieżarkę.

Od 2014 roku o tramwajach na Starym Mieście przypomina kolejny artefakt – fragment szyn wbudowany w ul. Mostową przed mostem Staromiejskim im J. Sulimy-Kamińskiego. W nawierzchnię w trakcie restylizacji mostu wbudowano również pamiątkową tablicę.

W trakcie rewitalizacji kolejnych kamienic restaurowane są również rozety – ozdobne haki mocowane w ścianach budynków, które podtrzymywały sieć trakcyjną.
Takie artefakty zachowały się m.in. na ul. Długiej i Św. Trójcy. Obecnie sieć mocowana jest wyłącznie do słupów.

Długa z kamienną nawierzchnią
Teraz do tych pamiątek dołączy kolejny odcinek szyn. Po natrafieniu na to znalezisko rozpoczęliśmy rozmowy z konserwatorem zabytków na temat możliwości wyeksponowania fragmentu torowiska. Tory (z roku 1957) zostaną wbudowane na wysokości kamienicy przy ul. Długiej 61.

Duga-2Szyny będą wkomponowane w jezdnię, na której układana jest kostka kamienna. Będzie ona na poziomie zbliżonym z częścią dla pieszych. Chodniki otrzymują nawierzchnie z granitowych płyt. Opaski wykonywane są z kamiennej kostki.
Ten zakres inwestycji jest uzupełnieniem wcześniejszych zadań związanych z rewitalizacją innych ulic na Starym Mieście.

  • Bilety miesięczne – nowe rozwiązania
  • Ważna ulica z nową nawierzchnią
  • Bezpieczne skrzyżowania i nowe chodniki w Fordonie
  • Ulica Szubińska zakończona turbinowym rondem

Strona 256 z 459

  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 260
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025