• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Duże zainteresowanie obsługą linii autobusowych w Bydgoszczy.

  • Drukuj

Czytaj więcej...W związku z kończącą się w przyszłym roku umową na obsługę dużego pakietu przewozów autobusowych, ogłosiliśmy przetarg mający na celu wyłonienie operatora na kolejne lata.

Zamówienie zostało skonstruowane w oparciu o Plan Transportowy uchwalony przez Radę Miasta w 2013 roku. Zgodnie z jego założeniami ok. 25 procent autobusowej pracy przewozowej realizowana jest na podstawie procedury przetargowej (prowadzona obecnie), a ok. 75 procent jest obsługiwane przez podmiot wewnętrzny Gminy.

Zgodnie z warunkami przetargu zwycięska firma ma świadczyć usługi do 2031 roku.

Czytaj więcej...10 sierpnia otwarte zostały oferty w przetargu, w którym poznaliśmy firmy zainteresowane obsługą 11 linii autobusowych w Bydgoszczy.
Nowy przewoźnik będzie musiał zakupić też blisko 50 nowych pojazdów.
Do przetargu zgłosiło się 4 oferentów (firm i konsorcjów).

Potencjalni przewoźnicy realizację tego zadania (w samym tylko roku 2023) wycenili od ponad 26 mln zł do ponad 33 mln. zł.
W kolejnych latach stawki jednostkowe będą waloryzowane o wskaźnik inflacji oraz paliwowy.

Teraz wszystkie oferty zostaną dokładne sprawdzone a następnie ogłoszona zostanie oferta najkorzystniejsza.

[ZESTAWIENIE OFERT]

Czytaj więcej...Nowe autobusy na bydgoskich ulicach. Zależy nam by w 2023 roku przewoźnik, który chce obsługiwać linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85 zakupił też nowe pojazdy.

Do obsługi tych tras Wykonawca musi łącznie dysponować 45 pojazdami.
Tabor powinien składać się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich.
Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów.

Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych.

Czytaj więcej...Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu).

Autobusy muszą być fabrycznie nowe co oznacza, że norma spalania nie może być niższa niż Euro VI.

O postępach procedury przetargowej będziemy informować na bieżąco.

Komunikacja autobusowa w liczbach:
Obecnie w Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 przewoźników:
• MZK Bydgoszcz – 36 linii
• Irex - 11 linii

Koszt funkcjonowania – 122,5 mln zł

Czytaj więcej...• Liczba linii
- 30 dziennych
- 6 nocnych
- 11 międzygminnych

• Liczba autobusów kursujących w szczycie:
- przegubowców 96
- krótkich 81

Dobre wiadomości z ul. Kolbego

  • Drukuj

Czytaj więcej...W ciągu niespełna dwóch tygodni wykonawca prac na ul. Kolbego na Osowej Górze przywróci przejezdność obu pasów ruchu. Znikną uciążliwe wahadła.

Po wakacjach, wraz z zakończeniem wszystkich prac mieszkańcy zyskają nowe drogi rowerowe, chodniki, a autobusy pojadą w stronę centrum wydzielonym buspasem.

Wykonawca zakończyła większość robót po wschodniej stronie ulicy Kolbego. Powstał nowy chodnik od ul. Grunwaldzkiej do Kormoranów oraz miejsca przystankowe.

Czytaj więcej...Po stronie zachodniej zrealizowana została już większość prac podziemnych. W minionym tygodniu ułożona została nawierzchnia na drodze dojazdowej na wysokości ul. Sępiej (od strony sklepów).
Teraz prowadzone są prace brukarskie przy chodnikach, drogach rowerowych oraz ulicach dojazdowych do ul. Kolbego.
Kontynuowane są prace przy nawierzchni drogi dojazdowej w obrębie ul. Kormoranów.

Czytaj więcej...Płynniejszy ruch bez wahadeł
W ciągu najbliższego dwóch tygodni (przy sprzyjającej pogodzie) wykonawca planuje przywrócić przejezdność obu pasów ruchu. Znikną uciążliwe wahadła.
Pozwoli to przywrócić płynny ruch, chociaż nadal obowiązywać będą ograniczenia do 30 km/h oraz mogą pojawiać się punktowe przewężenia.


Ostatnie etapy prac prowadzone będą przede wszystkim na drogach dojazdowych do pobliskich posesji. Nadal kontynuowane będą roboty przy sklepach na wysokości ul. Kormoranów i od strony ul. Grunwaldzkiej.

Czytaj więcej...Buspasy wzmacniają komunikację
Głównym celem przebudowy ul. Kolbego było wytyczenie nowego buspasa, którym kursować będą linie nr 61,71 oraz autobusy podmiejskie. Przy okazji zadbaliśmy o nową infrastrukturę dla pieszych oraz rowerzystów. Uporządkowany zostanie też ruch lokalny i miejsca parkingowe przy sklepach.


Wcześniej w oparciu o fundusze unijne powstało kilka innych buspasów, które skracają podróże komunikacją publiczną:
• wzdłuż Wałów Jagiellońskich
• wzdłuż ul. Gdańskiej
• wzdłuż ul. Grunwaldzkiej
• wzdłuż ul. Kujawskiej

Al. Ossolińskich przyjazna dla pieszych i rowerzystów

  • Drukuj

Czytaj więcej...Aleje Ossolińskich po przebudowie zyskały estetycznego wyglądu. Teraz wprowadzone zostaną udogodnienia dla rowerzystów. Powstanie wydzielony pas ruchu dla jednośladów, a parkujące samochody zostaną sprowadzone z chodników na jezdnię.Na skrzyżowaniu ulic Powstańców Wielkopolskich i J. Niemcewicza powstaje natomiast estetyczny skwer dedykowany pieszym.

Czytaj więcej...Aleje Ossolińskich jeszcze piękniejsze 
W maju bieżącego roku zakończył się remont spacerowego deptaku znajdującego się na reprezentacyjnej ulicy Śródmieścia.
W ramach modernizacji wymieniony został trakt spacerowy. Zastosowano całkowicie przyjazną dla środowiska nawierzchnię mineralną a na obrzeżach granitową kostkę. Przebudowane zostało też skrzyżowanie, które dzieli aleję. Na całym terenie zamontowane zostały stylowe ławki i donice z kwiatami.
Prace kosztowały prawie pół miliona złotych.

Czytaj więcej...Czas na rowerzystów
Po 10 sierpnia rozpoczną się natomiast prace na samych jezdniach.
Zlikwidowany zostanie jeden pas ruchu a miejsca postojowe dla samochodów przeniesione zostaną z chodników na jezdnię.
Dodatkowo na samej jezdni w obu kierunkach utworzone zostaną odrębne pasy dla rowerzystów.


Wymalowane zostaną w odstępie od parkujących pojazdów, a dodatkowo w obrębie skrzyżowań pojawi się czerwona nawierzchnia.
Wjazd na pasy rowerowe zostanie zabezpieczony wyspami.
Dla rowerzystów skręcających w lewo w ul. Kopernika i Szymanowskiego planujemy natomiast utworzenie śluz rowerowych.
Takie działania pozwolą zachować bezpieczeństwo i poinformują kierowców o rowerzystach poruszających się po drodze.

Czytaj więcej...Poza tym przesunięty zostanie przystanek autobusowy Ossolińskich – Plac Weyssenhoffa bliżej skrzyżowania. Wprowadzenie powyższych zmian, będzie wymagało wyłączenie z ruchu jednego pasa na rondzie Ossolińskich oraz reorganizację istniejącego oznakowania poziomego i pionowego na całym przedmiotowym odcinku.

Planowane rozwiązania nie wpłyną negatywnie na dotychczasowy ruch pojazdów (przewężenie do jednego pasa ruchu w danym kierunku), gdyż natężenia ruchu na tym odcinku są stosunkowo niewielkie.
Przy dobrej pogodzie prace potrwają około tygodnia.

Czytaj więcej...Więcej miejsca dla pieszych
Zgodnie z przygotowanym wcześniej projektem zmienia się także plac przed "botanikiem". Jezdnie przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Wielkopolskich i J. Niemcewicza zostały przewężone, a chodniki są przebudowywane. Pojawią się tam nowe nasadzenia. Nie zabraknie też elementów małej architektury.


Przejścia dla pieszych są dostosowywane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Powstanie w ten sposób pierwszy tak zwany parklet – miejsce dedykowane pieszym wygospodarowane z jezdni.
W budżecie miasta zabezpieczono na ten cel 150 tysięcy złotych.

Czytaj więcej...Obecnie trwają już zaawansowane prace budowlane. Zakończą się one we wrześniu.
Zadanie do realizacji wybrali bydgoszczanie w trakcie głosowania na inwestycje Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Wkrótce ruszą też prace rewitalizacyjne na terenie samego „botanika".

 

Wiosną Zbożowy Rynek zakwitnie

  • Drukuj

Czytaj więcej...Rozbudowa ulicy Kujawskiej została połączona z dużym projektem nasadzeń nowych drzew, krzewów, bylin a także kwiatów. Część roślin zasadzona zostanie jesienią, by jak najlepiej się przyjęła.
Sprawdzamy już dziś, co i gdzie zakwitnie przyszłej wiosny wokół Zbożowego Rynku i ronda Bernardyńskiego.

Skupisko wiśni piłkowanej (z charakterystycznymi różowymi kwiatami) zdobić ma skwer u zbiegu zrewitalizowanego odcinka ul. Długiej i Wałów Jagiellońskich. Te drzewa trafią również na pasy zieleni pomiędzy jezdniami ulic dochodzących do ronda Bernardyńskiego; (Wałów Jagiellońskich, Bernardyńskiej, Toruńskiej).
Czytaj więcej...Na Wałach Jagiellońskich dosadzony zostanie również okazały kasztanowiec.
Z kolei wjazd na rondo od strony ul. Kujawskiej pomiędzy jezdnią i torowiskiem wypełnią egzemplarze klonów.
Efektownie każdej wiosny prezentować ma się parking tereny wokół ul. Ustronie.
Tam nasadzenia tworzyć będą głogi pośrednie, świdośliwy i wiśnie piłkowane.

Czytaj więcej...Krzewy i kwiaty sadzone będą na wyspie centralnej oraz tuż przy wlotach jezdni na rondo. Niska roślinność w żaden sposób nie ograniczy widoczności. Kolorowe kompozycje stworzą krokusy, tulipany, róże okrywowe. Pasy zieleni pomiędzy jezdnią i chodnikami najbardziej narażone na niekorzystne warunki obsadzane będą krzewami takimi jak berberysy i jałowce płożące.

Długo kwitnące krzewy zdobić maja skwer pomiędzy ulica Bernardyńską i kościołem garnizonowym. Tam projekt nasadzeń zakłada utworzenie skupisk hortensji bukietowej oraz traw ozdobnych (rozplenicy japońskiej). Skarpy zieleńca wzmocnią płożące się jałowce. W tej części inwestycji dosadzone będą też platany klonolistne i magnolie – drzewa kwitnące wczesną wiosną.

Czytaj więcej...Przemyślane nasadzenia
W związku z tym, że upały w końcowej fazie inwestycji zdecydowanie nie sprzyjały nasadzeniom zieleni, podjęliśmy decyzję o przerwaniu tych prac i kontynuowanie ich przez wykonawcę w bardziej sprzyjających warunkach - jesienią bieżącego roku. Zależy nam, by ponad 600 drzew i setki krzewów w pełni uzupełniały krajobraz i nie było konieczności ich wymiany, chociaż również materiał roślinny objęty jest gwarancją.

Czytaj więcej...Zieleń sadzona jest w oparciu o wcześniej przygotowany projekt. Uwzględnia ona szereg uwarunkowań.
Między innymi bardzo rozbudowaną infrastrukturę podziemną oraz dobór roślin pod kątem odporności np. na przesuszanie.



Czytaj więcej...Co zyskaliśmy?
Rozbudowa ul. Kujawskiej rozwiązała szereg problemów komunikacyjnych, które do tej pory występowały w centrum miasta. Bydgoszcz i jej mieszkańcy zyskali jednak znacznie więcej:
• Powstało nowe tramwajowe połączenie górnego tarasu z centrum
• Zakupiliśmy 15 nowoczesnych tramwajów
• Czas podróży komunikacją miejską z Wyżyn do ronda Jagiellonów skrócił się do 12 minut
• Autobusy kilku linii korzystają z buspasa na ul. Kujawskiej
• Wszystkie przystanki i przejścia zostały dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
• Powstało bezpieczne rowerowe połączenie górnego tarasu ze Starym Miastem
• Park Wolności z ul. Kujawską łączą nowe schody
• Badania archeologiczne pozwoliły lepiej poznać historię Bydgoszczy
• Zrewitalizowany został ostatni odcinek ul. Długiej
• Powstał duży parking przy r. Kujawskim (docelowo w systemie P+R)
• Infrastruktura zapewnia znacznie większe bezpieczeństwo
• Nowa trasa znacznie ułatwi funkcjonowanie sieci tramwajowej, podczas kolejnych inwestycji lub zdarzeń losowych

fot. ZDMiKP
ostatnia fot. Robert Skiba

  1. Wyremontujemy ważną trasę pieszo-rowerową na Wyżynach
  2. Trwa przebudowa chodników w mieście.
  3. Transport publiczny z Bydgoską Kartą Turysty.
  4. Zaawansowane prace w Starym Fordonie i ciekawe odkrycia archeologiczne

Strona 180 z 444

  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • ...
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP