• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna

Zamawiamy niskopodłogowe tramwaje – otwarcie ofert

tramwaj-1Trwa procedura przetargowa na zakup kolejnych tramwajów w Bydgoszczy.
Zależy nam na zastąpieniu wszystkich starych wozów nowymi „niskopodłogowcami".
Na obecnym etapie chcemy zamówić 10 tramwajów.

26 kwietnia otworzyliśmy oferty w przetargu.

Zakończenie prac nad szczegółową dokumentacją techniczną, realizowaną wspólnie z MZK w Bydgoszczy, pozwoliło ogłosić przetarg na dostawę 10 szt. fabrycznie nowych tramwajów wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych w tym 6 szt. długich i 4 szt. krótkich.
Wraz z tramwajami chcemy zamówić specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.

Poza podstawowym zakresem zamówienia, w przetargu przewidzieliśmy też możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy kolejnych 36 tramwajów (29 szt. długich i 7 szt. krótkich)

tramwaj-526 kwietnia otworzyliśmy oferty w przetargu.
Zgłosiła się 1 firma – PESA S.A. – która za wykonanie zamówienia podstawowego zaproponowała kwotę ponad 102 mln zł. 
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację tego zadania podstawowego prawie 90 mln zł.

Zgodnie z przetargiem dostawa 10 tramwajów miałaby zostać zrealizowana do końca listopada 2023 roku.

Natomiast pozostałe zamówienie planujemy sukcesywnie realizować, w kolejnych 6 latach.

tramwaj-2Po Bydgoszczy kursuje nadal 46 składów typu „Konstal" 805Na. Najstarsze pojazdy mają 41 lat.
To od czasów „eNek" najpopularniejsze tramwaje w Polsce (na szeroki tor produkowano model 105Na).

Zarówno w wersji normalnotorowej, jak i wąskotorowej, pojawiły się we wszystkich miastach Polski. Poddawano je wielu przeróbkom i modyfikacjom.

Pojazdy rozpędzają się do około 70 km/h. Zabierają prawie 150 pasażerów.
Największym mankamentem jest wysoka podłoga wykluczająca z transportu osoby starsze oraz z niepełnosprawnościami.

W ciągu ostatniej dekady Bydgoszcz zakupiła 33 nowe tramwaje.

Rusza TRAMWAJ WODNY

tramwaj-wod-3W piątek (29 kwietnia) na Brdę wracają regularne rejsy turystyczne statkami Słonecznik i Słonecznik II. Do dyspozycji pasażerów będą dwie trasy: Staromiejska i Słoneczna. Rejsy rozpoczynają się przy Rybim Rynku i trwają około 60-70 minut. Bilety dostępne są już w sprzedaży online. 

Bydgoski Tramwaj Wodny to jedna z ulubionych i najpopularniejszych wakacyjnych atrakcji turystycznych Bydgoszczy.
Możliwość podziwiania miasta z zupełnie innej perspektywy – od strony rzeki – przyciąga z roku na rok coraz więcej turystów i bydgoszczan.

Linie tramwaju wodnego, Słoneczna i Staromiejska, obsługiwane są statkami o napędzie elektrycznym Słonecznik I i Słonecznik II.
Każdy z nich zabiera na pokład do 28 pasażerów.
Wejście na pokład dla obu tras odbywa się przy Rybim Rynku.

Bilety można zakupić on-line (https://visitbydgoszcz.pl/pl/rejsy) oraz stacjonarnie w Bydgoskim Centrum Informacji przy ul. Batorego 2. Jest również możliwość zakupu biletu u załogi statku, ale tylko bezpośrednio przed wybranym rejsem, jeśli będą wolne miejsca.

Słoneczniki kursują na dwóch malowniczych liniach:
• Linia Staromiejska
Rejs rozpoczyna się i kończy na Rybim Rynku i trwa około 60-70 minut (w zależności od pracy śluzy). Tramwaj wodny mija Bydgoską Katedrę, Operę Nova i Wyspę Młyńską a następnie przepływa obok zabytkowej śluzy trapezowej, aby przebyć śluzowanie przez odnowioną śluzę miejską. Podczas dalszej części rejsu tramwaj minie majestatyczny Budynek byłej Dyrekcji Kolei w Bydgoszczy.

• Linia Słoneczna
Rejs rozpoczyna się i kończy na Rybim Rynku i trwa około 60 minut. Trasa początkowo wiedzie w dół rzeki mijając Trasę Uniwersytecką oraz szereg obiektów sportowych. Przy hotelu Słoneczny Młyn statek zawraca i płynie w okolice Wyspy Młyńskiej. Początek i koniec rejsu w obu przypadkach jest przy Rybim Rynku.

UWAGA: Istnieje możliwość wejścia na pokład przy hotelu Słoneczny Młyn na podstawie zakupionego biletu. W przypadku wolnych miejsc na statku, na przystanku Hotel Słoneczny Młyn można również kupić bilet u załogi. Statek dopływa do hotelu po około 20-25 minutach od wypłynięcia z Rybiego Rynku.

Aktualną dostępność biletów na wybrane rejsy można sprawdzić na stronie https://visitbydgoszcz.pl/pl/rejsy

 

 

Majówka z Bydgoską Kartą Turysty.

BKTuBydgoska Karta Turysty to projekt, który ma być ułatwieniem dla odwiedzających nasze miasto - kupując jeden bilet, ma się bezpłatny wstęp do wielu miejsc turystycznych.
Pakiet daje również możliwość podróżowania komunikacją miejską.

Bydgoska Karta Turysty funkcjonuje w naszym mieście od czerwca ubiegłego roku.
Projekt ma zachęcić turystów do obejrzenia jak największej liczby atrakcji w naszym mieście.
Turysta, kupując pakiet w ramach Bydgoskiej Karty Turysty, ponosi jednorazowy koszt i otrzymuje bezpłatne wejścia do obiektów kulturalnych oraz wielu zniżek.

Pakiet zapewnia możliwość bezpłatnego skorzystania z najpopularniejszych bydgoskich atrakcji turystycznych w tym: muzea, galerie, zoo, park rozrywki, spacer z przewodnikiem, rejs tramwajem wodnym czy wypożyczenie kajaka na 1 godzinę.
Zawiera również zniżki: do restauracji i kawiarni, na spektakle w Teatrze Kameralnym oraz koncerty w Filharmonii Pomorskiej,
Pakiety dają również możliwość podróżowania komunikacją miejską.

Wszystkie dane są zapisywane kodem QR na Karcie Turysty.
W czasie sprawdzania biletów, wystarczy ją pokazać kontrolerowi, który odczyta wszystkie zapisane dane.

Cena pakietów (z komunikacją miejską i bez):
24 h: normalny – 49 zł | ulgowy – 39 zł
z możliwością podróżowania komunikacją miejską : normalny - 59 zł I ulgowy – 45 zł

48 h: normalny – 69 zł | ulgowy – 59 zł
z możliwością podróżowania komunikacją miejską : normalny – 89 zł I ulgowy – 69 zł.

BKTu-2Przypominamy, że Karta Turysty jest kartą wirtualną.
To przede wszystkim wygoda dla turystów, bo nie muszą kupować osobnych biletów do obiektów kulturalnych czy na komunikację miejską.
Wszystko jest w telefonie.

Szczegóły na stronie TUTAJ

Postępują prace przy budowie mostów nad Brdą. Raport z budowy

budowa-7Najważniejszym elementem nowej inwestycji będą dwa obiekty mostowe.
Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami.

Na teren budowy w tym tygodniu przywiezione zostaną już pierwsze elementy gotowej konstrukcji mostowej.


budowa-11Obecnie kontynuowane są prace przy podporach pośrednich (zbrojenie i betonowanie) oraz roboty na przyczółkach nowych mostów po obu stronach rzeki.
W tym tygodniu wykonawca rozpocznie zwozić na teren budowy, gotowe elementy płyty pomostu.
Zostały one wykonane w halach produkcyjnych a już niebawem będą montowane na gotowych podporach.

budowa-8Na północnej jezdni ul. Fordońskiej zakończone zostały już prace związane z infrastrukturą podziemną, co pozwoliło rozpocząć roboty ziemne i roboty związane z konstrukcją pod jezdnie oraz przyszłe torowisko.




budowa-4W ramach budowy mostów powstaje też nowe torowisko na ul. Perłowej.
Dokonano już  rozbiórki torowiska i słupów trakcyjnych. Zakończono roboty związane z infrastruktura podziemną sanitarną.
Na tym odcinku kontynuowane są roboty teletechniczne, elektroenergetyczne, sieci trakcyjne i roboty torowe.


budowa-2Kontynuowane są prace przy dolnych warstwach podbudowy przyszłego torowiska.
Na teren budowy zwożone są materiały przeznaczone do wbudowania. Zamontowane zostały fundamenty słupów trakcyjnych.




budowa-3Wykonawca rozpoczął też prace na południowej jezdni ul. Toruńskiej. Zerwana została dotychczasowa nawierzchnia i rozpoczynają się prace podziemne.
Docelowo w tym miejscu powstaną chodniki, droga rowerowa a istniejące przystanki tramwajowe będą zlokalizowane w nowym miejscu.

W ubiegłym tygodniu wykonawca rozpoczął też prace na ul. Łuczniczki przyległej do ul. Perłowej.

budowa-12Budowa nowych mostów nad Brdą to obecnie największa miejska inwestycja.
Tylko prace budowlane pochłoną ponad 153 mln złotych.
Most tramwajowy o długości 255 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodów (253 metry).


budowa-5Most drogowy i równoległy tramwajowy będą opierać się na 6 podporach (po trzy z każdej stronie rzeki).

Każda podpora pośrednia mostu drogowego będzie składać się z trzech słupów, natomiast każda podpora pośrednia mostu tramwajowego będzie składać się z dwóch słupów.



budowa-9By zapewnić sprawną komunikację z zajezdnią tramwajową w pierwszej kolejności konieczne jest oddanie do użytku torowiska na moście i ul. Fordońskiej.
To umożliwi następnie przebudowę węzła tramwajowego przy skrzyżowaniu ulic Toruńskiej i Perłowej.


budowa-10Te zadania zostało sfinansowane z wykorzystaniem środków unijnych.
Wszystkie tego typu projekty musimy zakończyć i rozliczyć do końca 2023 roku.

  • Rowery elektryczne wjechały do Bydgoszczy. Pamiętaj o ich prawidłowym parkowaniu.
  • Ażury na Jachcicach i w Łęgnowie
  • Przebudowa ul. Smukalskiej - zmiany w organizacji ruchu
  • Konsultacje społeczne w toku - spacer badawczy z mieszkańcami.

Strona 152 z 460

  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025