[FILM] Trwają prace budowlane na ul. Pod Skarpą w Fordonie
Przebudowywany fragment trasy, położony jest od ul. Sybiraków do ul. Korfantego, przy nowych budynkach wielorodzinnych.
Wyposażymy go nie tylko w nową nawierzchnię ale też w przejścia dla pieszych i chodniki.
Zazieleni się również skwer przy ul. W. Korfantego.
Prace potrwają do jesieni i są realizowane etapami. Obecnie trwa pierwszy z nich.
Roboty w ramach I etapu prowadzone są od ronda Matki Teresy z Kalkuty do ul. Romana Kaczmarczyka.
Prowadzone są prace ziemne i teletechniczne. Układane są też pierwsze krawężniki przy docelowej jezdni.
Objazd dla aut i wybranych linii autobusowych jest poprowadzony pobliskimi ulicami: Matki Teresy z Kalkuty - Trybowskiego - Jasiniecką.
Zakres wszystkich robót obejmuje przebudowę odcinka ul. Pod Skarpą od ul. Sybiraków do ul. W. Korfantego o łącznej długości około 700 metrów.
Zadanie obejmuje ułożenie nowej nawierzchni asfaltowej, budowę zjazdów do posesji z kostki betonowej oraz chodnika, który powstanie po południowej stronie jezdni.
Pojawi się też peron autobusowy i oświetlenie.
Doświetlone zostaną również dwa nowe przejścia dla pieszych na ul. W. Korfantego przy skrzyżowaniu z ul. Pod Skarpą oraz na skrzyżowaniu z ul. Frydrychowicza.
W ramach prowadzonych prac przewidujemy spory pakiet nasadzeń. Pojawi się 40 drzew (brzóz, sosen i świerków) i ponad 500 krzewów (pięciorników, dereni i kosodrzewin).
Wykonawcą robót jest firma CZiLL Sp. z o.o.
Wartość zadania to ponad 4,4 mln zł
Zadanie będzie realizowane do jesieni bieżącego roku
Obecne prace to już jeden z ostatnich etapów przebudowy całego ciągu łączącego Fordon z Myślęcinkiem (ul. Zamczysko i Pod Skarpą).
Sentymentalne zdjęcia na skrzynkach
Elektryczne rozdzielnie to niezbędny element miejskiej infrastruktury. Znajdują się przy wielu bydgoskich ulicach.
Wprowadzamy pilotażowo rozwiązanie, które pozwoli je lepiej wkomponować w otoczenie.
Wykorzystamy w tym celu historyczne zdjęcia naszego Miasta.
W sprawie skrzynek zasilająco-sterujących, które towarzyszą wielu miejskim inwestycjom, odbywały się w ostatnich miesiącach spotkania między innymi z udziałem m.in Plastyka Miasta oraz miejskich spółek. Wypracowaliśmy nowe rozwiązanie, które pilotażowo realizujemy na Bartodziejach.
Skrzynki, które muszą być łatwo dostępne, będziemy wyklejać historycznymi zdjęciami.
Na początek grafika z historycznym zdjęciem osiedla umieszczona została na naszej skrzynce ITS w rejonie skrzyżowania ulic Kamiennej i Wyszyńskiego. Przedstawia ona okolice Balatonu w latach 70. XX wieku.
W najbliższych tygodniach sprawdzimy czy wybrany sposób nanoszenia grafik jest trwały i jak odbierana jest ta inicjatywa wśród mieszkańców.
Będzie to podstawa do zlecania kolejnych takich prac w innych punktach miasta oraz przy realizacji kolejnych inwestycji, które wiążą się z wbudowaniem rozdzielni i liczników w reprezentacyjnych miejscach.
Wcześniej w celu ukrycia dodatkowej infrastruktury sterująco-pomiarowej, stosowaliśmy też inne rozwiązania związane na przykład z zabudową z paneli lub zmianę kolorystyki skrzynek.
Coraz lepiej z parkowaniem elektrycznych hulajnóg.
Zasady parkowania elektrycznych hulajnóg określa Kodeks drogowy. Zasady są bardzo proste i zwykle wystarczy poświęcić tylko chwilę aby zaparkować pojazd przepisowo.
W ostatnich latach z prawidłowym parkowaniem hulajnóg bywało różnie, dlatego sprawdziliśmy jak to wygląda teraz.
Przez ostatnie miesiące dużo się zmieniło - na lepsze.
Nowe przepisy i kampanie edukacyjne miały przede wszystkim wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa użytkowników oraz uporządkować parkowanie hulajnóg w miastach.
Strażnicy Miejscy konsekwentnie konfiskowali źle zaparkowane pojazdy i nakładali mandaty na użytkowników.
Rozpoczęliśmy też współpracę z operatorami, którzy wynajmują mieszkańcom hulajnogi elektryczne na terenie Bydgoszczy. Wyznaczyliśmy między innymi specjalne strefy parkingowe w ścisłym Centrum. Zostały one wyznaczone w aplikacji i tylko w tych strefach użytkownicy mogą pozostawić pojazd.
Większa powszechność tego środka transportu, również wpłynęła na poprawę sytuacji.
Nareszcie widać efekty.
Przeprowadziliśmy właśnie kontrole na ulicach miasta, pod względem prawidłowego parkowania hulajnóg.
Z naszych obserwacji wynika, że nie parkujemy już tych popularnych pojazdów na środku chodnika czy drogi rowerowej.
Niemal wszystkie hulajnogi były zaparkowane zgodnie z przepisami.
Jeżeli nawet pojazdy stały nie do końca prawidłowo, to i tak nie utrudniały przejścia pieszym po chodniku lub jazdy po ścieżce rowerowej.
Pamiętaj o przepisach
Hulajnogę elektryczną trzeba pozostawiać jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika, najbardziej oddalonej od jezdni.
Pojazd musi być ustawiony równolegle do krawędzi chodnika a szerokość chodnika pozostawionego dla ruchu pieszych nie powinna być mniejsza niż 1,5 m.
Pamiętaj też, że kierujący hulajnogą elektryczną musi korzystać z drogi dla rowerów. Możne też wyjątkowo poruszać się chodnikiem, ale w takim przypadku jazda musi odbywa się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, który na chodniku ma zawsze pierwszeństwo.
Zmiany w przepisach zakazują również przewożenia na hulajnodze innych osób a także przedmiotów czy zwierząt.
Nowa Strefa Płatnego Parkowania - ruszają prace.
Jej rozszerzenie ma przede wszystkim ograniczać ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy. W tej części miasta więcej przestrzeni udostępniamy pieszym i rowerzystom.
Prace przy nowej organizacji ruchu zostały już wprowadzone. Ostatnim etapem będzie teraz montaż nowych parkomatów.
Właśnie podpisaliśmy umowę z Wykonawcą.
Rada Miasta podjęła decyzję o rozszerzeniu bydgoskiej Strefy Płatnego Parkowania.
Będzie w niej teraz ponad 5500 miejsc do zaparkowania aut.
Do nowej strefy włączone zostaną m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach i Babiej Wsi.
Przed pracami przy rozszerzeniu strefy SPP, zinwentaryzowaliśmy istniejące miejsca postojowe oraz sprawdziliśmy wszystkie ulice pod względem bezpieczeństwa ruchu.
Następnie na blisko 70 ulicach miasta wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu.
Przenieśliśmy miejsca postojowe z chodników na jezdnie, wprowadziliśmy ulice jednokierunkowe a na wielu trasach ograniczyliśmy prędkość do 30 km/h. Pojawiały się też nowe rozwiązania dla rowerzystów i pieszych.
Teraz ostatnim etapem prac, będzie montaż nowych i wymiana dotychczasowych parkomatów na terenie miasta.
Urządzenia pojawią się w nowej oraz istniejącej Strefie Płatnego Parkowania.
Podpisaliśmy umowę z Wykonawcą robót: City Parking Group S.A.
Koszt zadania: zamówienie podstawowe to ponad 27 mln zł. Mamy jednak możliwość rozszerzenia w przyszłości zamówienie podstawowe o kolejne parkomaty i ich serwis - za ponad 22 mln zł.
Wykonawca od daty podpisania umowy będzie miał 4 miesiące na ustawienie parkometrów w nowej strefie parkowania, a następnie 2 kolejne miesiące na wymianę istniejących w centrum miasta.
W sumie pojawi się ponad 320 nowych urządzeń.
Wykonawca będzie zobowiązany do ich utrzymania i serwisowania.
W ramach usługi przygotowany zostanie jeszcze nowy e-sklep, który pozwoli mieszkańcom w łatwiejszy i szybszy sposób zakup abonamentu w strefie płatnego parkowania.
Nowe i lepsze
Nowe parkomaty będą nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie.
Pozwolą na płacenie nie tylko gotówką ale też kartą.
Będzie w nich można również wnieść opłatę dodatkową za brak biletu.
Zasilanie będzie odbywało się przez akumulatory i panele słoneczne.
Nowe urządzenia wydadzą też bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To pozwoli w przyszłości na zdalne sprawdzanie, czy auta w strefie mają opłacony postój.
Nadal będzie możliwość opłacania parkowania za pomocą dotychczasowych aplikacji.
Nowe urządzenia zastąpią wysłużone parkomaty, z których niektóre mają już blisko 20 lat.
O postępach wszystkich prac będziemy informować na bieżąco.