Od 1 października zmiany w komunikacji
Koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej - ze względu na gigantyczne podwyżki cen energii (rzędu 400-500%), paliw (prawie 50%) i ogólnej inflacji - rosną o około 20-25%. Na rynku pracy w całej Polsce zaczyna też brakować kierowców.
Na tę sytuację nie mamy wpływu.
Dlatego zmuszeni jesteśmy dostosować ofertę przewozową do tej trudnej sytuacji, w jakiej znalazł się transport publiczny w całym kraju.
W ostatnich latach komunikacja publiczna nie korzystała z żadnych tarcz osłonowych mimo potężnych ciosów jakie zadały jej obostrzenia obowiązujące w czasie pandemii i aktualna drożyzna.
Mimo tak ogromnego wzrostu kosztów i pogłębiającej się luce na rynku pracy kierowców zdecydowaliśmy się ograniczyć ofertę w sposób minimalny (na poziomie 6-7%).
Redukowane są kursy z najmniejszą liczbą pasażerów.
Bez centralnego wsparcia po rządowych cięciach w finansowaniu samorządów, sytuacja w transporcie publicznym może się pogarszać.
Zmiany kursów zostaną wprowadzone w bydgoskiej komunikacji 1 października
Nowe rozkłady zostały zamieszczne na przystankach oraz stronie internetowej ZDMiKP (w zakładce "Rozkłady jazdy").
Na Szwederowie rondo Szwederowiaków
Rada Miasta Bydgoszczy zgodziła się z propozycją Rady Osiedla Szwedrowo by nowe rondo u zbiegu ulic Inowrocławskiej i Bielickiej nosiło nazwę Szwederowiaków.
Inwestycja realizowana była w oparciu o środki miasta.
Wybrali ją mieszkańcy w trakcie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Rondo oddaliśmy do użytku pod koniec ubiegłego roku.
Zastąpiło niebezpieczne skrzyżowanie, na którym kierowcy wyjeżdżający z podporządkowanej ulicy Bielickiej, często tracili czas w korkach.
Zdecydowanie poprawiło się też bezpieczeństwo pieszych, którzy zyskali nowe przejścia rozdzielone wysepkami.
Zainstalowaliśmy również nowoczesne systemy oświetleniowe poprawiające widoczność w obrębie zebr.
Zabrukowana wyspa centralna mimo niewielkich rozmiarów pozwala na bezproblemowy przejazd nawet większych pojazdów.
Inwestycja pochłonęła 350 tysięcy złotych.
Zadanie do realizacji zostało wybrane bezpośrednio przez mieszkańców Szwederowa w czasie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Stąd pomysł Rady Osiedla by nowemu rondu patronowali właśnie szwederowiacy.
Rada Miasta Bydgoszczy w czasie ostatniej sesji przychyliła się do tego wniosku i zdecydowała o nadaniu takiej nazwy.
W ostatnich latach w Bydgoszczy powstało 7 nowych skrzyżowań z ruchem okrężnym. Ronda to jedno z najlepszych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Rzadziej dochodzi na nich do wypadków i kolizji. Ronda swoją konstrukcją ograniczają do niezbędnego minimum przeplatanie strumieni ruchu i wymuszają ograniczenie prędkości, czym zapewniają kierującym lepszą widoczność innych uczestników ruchu.
Nowe ronda w Bydgoszczy
• Stawowej i Broniewskiego (rondo G. Kufel)
• Gdańskiej i Rekreacyjnej (ronda S. Frelichowskiego)
• Modrzewiowej i Sułkowskiego (rondo Żołnierzy Górników)
• Glinki i Magnuszewskiej (rondo 4 czerwca 1989)
• Ujejskiego i Karpackiej
• Chemicznej i Wojska Polskiego
• Nakielskiej i Łochowskiej
[FILM] Raport z budowy mostów nad Brdą - wrzesień 2022
Rowerowa sieć urośnie o kolejne kilometry
Ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie 7 kilometrów ważnych ścieżek, które zdecydowanie poprawią spójność sieci rowerowych dróg na terenie miasta.
Połączą one szereg istniejących już tras.
Do budowy nowej infrastruktury chcemy wykorzystać środki unijne z nowej perspektywy.
W Bydgoszczy istnieje już ponad 120 kilometrów rowerowych dróg. W porozumieniu ze środowiskami rowerowymi wyznaczone zostały kolejne priorytetowe zadania. Kluczowa jest poprawa spójności bydgoskiej sieci.
Dlatego zlecamy przygotowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia inwestycji wzdłuż następujących ulic.
• ul. Wojska Polskiego (Szarych Szeregów – Chemiczna, długość 1,3km, połączy ona istniejące drogi przy węźle Szarych Szeregów ze ścieżką wzdłuż ul. Chemicznej)
• ul. J. Sułkowskiego (Kozietulskiego – Modrzewiowa długość 1,2 km, połączy ona istniejące drogi rowerowe wzdłuż ul. Ogińskiego, Kamiennej z dworcem przy ul. Leśnej)
• ul. Glinki (Dąbrowa – Bydgoskich Przemysłowców, długość 1,9 km, połączy ona nową infrastrukturę wybudowaną podczas II etapu trasy Uniwersyteckiej ze ścieżkami na terenie BPPT)
• ul. Kieleckiej (Nowotoruńska – Toruńska, długość 0,9 km, połączy ona drogi rowerowe wybudowane wzdłuż ul. ks. Dachtery i Spornej)
• ul. Sudeckiej / Wyzwolenia / Pelplińskiej (pętla Tatrzańskie - granica miasta, długość 1,5km, połączy ona nową drogę rowerową na terenie gminy Osielsko ze ścieżką wzdłuż ulicy Pelplińskiej).
Zadaniem projektantów ma być opracowanie optymalnego rozwiązania dla budowy infrastruktury rowerowej, w uzgodnieniu z miastem.
Zamówienie obejmuje przygotowanie koncepcji programowo-przestrzennej oraz programu funkcjonalno-użytkowego.
Na tej podstawie będzie można zlecać prace projektowo-budowlane.
Dokumentacja ma powstać w ciągu 12 miesięcy.
Obecnie trwa przetarg, który wyłonić ma wykonawcę prac planistycznych.
Ze szczegółami zamówienia można zapoznać się na naszej stronie w zakładce "Zamówienia puibliczne"