• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi
  4. Hulajnogi 2024

Hulajnogi 2024

Hulajnogi elektryczne

hulajnogi2Hulajnogą przez Bydgoszcz

Definicja hulajnogi elektrycznej - pojazd napędzany elektrycznie, dwuosiowy, z kierownicą, bez siedzenia i pedałów, konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się wyłącznie przez kierującego znajdującego się na tym pojeździe.

Minimalny wiek kierującego hulajnogą elektryczną

  • zabrania się dopuszczania dziecka w wieku do 10 lat do kierowania hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego na drodze,
  • w strefie zamieszkania dopuszcza się kierowanie hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego przez dziecko w wieku do 10 lat wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.

Karta rowerowa a hulajnoga elektryczna 

Dokument wymagany jest do kierowania m.in. hulajnogą elektryczną przez osoby w wieku od 10. do 18. roku życia.

Pojazdem tym mogą również kierować osoby w ww. przedziale wiekowym, posiadające minimum jedną z następujących kategorii prawa jazdy:

  • AM        – od 14 lat,
  • A1         – od 16 lat,
  • B1         – od 16 lat,
  • T           – od 16 lat.

Powyżej 18. roku życia uprawnienia do kierowania nie są wymagane.

PRĘDKOŚĆ DOPUSZCZALNA HULAJNOGI ELEKTRYCZNEJ – 20 km/h

Zmiana kierunku jazdy i pasa ruchu

W przypadku, gdy pojazd nie jest wyposażony w kierunkowskazy, kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu przez wyciągnięcie ręki w stronę zamierzonej zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu.

Zasady ruchu

Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać:

  • z drogi dla rowerów,

z drogi dla rowerów

  • drogi dla pieszych i rowerów,

drogi dla pieszych i rowerów

  • pasa ruchu dla rowerów,

pasa ruchu dla rowerów

jeżeli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną, korzystając z drogi dla pieszych
i rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować pierwszeństwa pieszemu.

30kmh terenKierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, w przypadku gdy brakuje drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.

Hulajnoga a droga dla pieszych

Korzystanie z drogi dla pieszych przez kierującego hulajnogą elektryczną jest dozwolone wyjątkowo, gdy droga dla pieszych jest usytuowana wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h, i brakuje drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.

Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać
z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, zachować szczególną ostrożność, ustępować pierwszeństwa pieszemu oraz nie utrudniać jego ruchu

Zabrania się!             

Kierującemu hulajnogą elektryczną zabrania się:

1) ciągnięcia lub holowania innego pojazdu;

2) przewożenia innej osoby, zwierzęcia lub ładunku;

3) jazdy po jezdni, z wyjątkiem korzystania z:

  • pasa ruchu dla rowerów,
  • przejazdu dla rowerów,
  • jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, w przypadku gdy brakuje drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.

Kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub motorowerem zabrania się:

1) jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu (dopuszcza się wyjątkowo jazdę
po jezdni kierującego rowerem obok innego roweru lub motoroweru, jeżeli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego)

2) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach
lub podnóżkach;

3) czepiania się pojazdów.

Parkowanie hulajnóg

Prawidłowe parkowanieDopuszcza się postój roweru, hulajnogi elektrycznej lub urządzenia transportu osobistego na drodze dla pieszych w miejscu do tego przeznaczonym, a w razie braku takiego miejsca – jak najbliżej zewnętrznej krawędzi drogi dla pieszych najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi, przy zachowaniu warunków określonych tj. gdy szerokość chodnika jest nie mniejsza niż 1,5 m i nie utrudni ruchu pieszych.

Uwaga! Pojazdy te mogą zostać usunięte z drogi na koszt właściciela na podstawie art. 130a ust. 1 pkt 1 PRD, m.in. w przypadku pozostawienia ich w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu. Koszt usunięcia hulajnogi elektrycznej w 2024 roku został ustalony uchwałą Rady Miejskiej Bydgoszczy na 166 zł. Każda doba przechowywania hulajnogi na parkingu kosztuje 32 zł.

W ścisłym centrum miasta elektryczne hulajnogi należy pozostawić w tzw. spotach, czyli specjalnie wydzielonych do tego miejscach, w których można też rozliczyć się za przejazd. W aplikacjach, działających w Bydgoszczy operatorów, są one oznaczone literką „P”. W centrum znajduje się 26 takich miejsc. 

lokalizacja-spotw-dla-hulajng-elektrycznych-1

WIRTUALNE LOKALIZACJE SPOTÓW HULAJNÓG ELEKTRYCZNYCH

1. Plac Wolności

2. Plac Wolności

3. ul. Gdańska / Dworcowa / Pomorska

4. ul. Parkowa

5. ul. Gdańska / Plac Praw Kobiet

6. Rondo Jagiellonów przy ul. Konarskiego

7. Rondo Jagiellonów przy Banku Pocztowym

8. Plac Teatralny

9. Stary Port

10. Most Staromiejski / ul. Grodzka

11. ul. Farna

12. Stary Rynek / ul. Kręta

13. Teatr Kameralny

14. ul. Grodzka / Holiday Inn

15. ul. Podwale / ul. Magdzińskiego

16. ul. Długa / Pl. Kościeleckich

17. ul. Zbożowy Rynek

18. ul. Nowy Rynek

19. ul. Długa / ul. Jezuicka

20. ul. Długa / Wełniany Rynek

21. ul. Mennica

22. ul. Grudziądzka przy Urzędzie Miasta

23. ul. Poznańska / ul. Chwytowo

24. Plac Poznański / ul. Kordeckiego

25. ul. Focha / ul. Świętej Trójcy

26. ul. Garbary

Bezpieczeństwo! 

Kask – zmniejsza ryzyko wystąpienia poważnych urazów głowy w przypadku upadku lub kolizji

  • w jasnym kolorze zwiększa widoczność poruszającego się
  • redukuje hałasy z pasa drogowego ulicy

kask

                        

                                                                                    

LINKI odnoszące się do zasad korzystania z hulajnóg elektrycznych:

https://dlakierowcow.policja.pl/dk/profilaktyka/203300,Zasady-korzystania-z-hulajnog-elektrycznych-urzadzen-transportu-osobistego-urzad.html

https://spslupsk.policja.gov.pl/sps/aktualnosci/103826,Hulajnogi-elektryczne-nowe-przepisy.html

Załączniki:
PlikOpisRozmiar pliku
 lokalizacja spotów dla hulajnóg elektrycznych.pdf 2749 kB
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025