• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Komunikacja
  4. Ogólne (Komunikacja)

Ogólne (Komunikacja)

Zasady korzystania z systemu przesiadkowego A+T

Zasady korzystania z systemu przesiadkowego A+T

 

 

Pasażerowie podróżujący komunikacją miejską do centrum miasta z Fordonu, Osowej Góry, Łęgnowa Wieś, Flisów i Zimnych Wód  mogą skorzystać z systemu przesiadkowego        A+T. Zgodnie z przyjętym przez Radę Miasta cennikiem opłat, na określonych liniach i trasach  można podróżować do centrum  i odwrotnie na podstawie jednego biletu jednorazowego w tzw. systemie łączonym autobus plus tramwaj. Z „jednego biletu” w systemie A+T można korzystać poprzez jego skasowanie  po wejściu do pierwszego środka transportu i kontynuowaniu podróży w drugim pojeździe bez potrzeby powtórnego kasowania. Bilet ważny jest 60 minut od chwili skasowania.

 
Linie łączone w w systemie przesiadkowym A+T obejmują następujące linie i trasy:
 
70A +3T  - linię autobusową Nr 70  od pętli pn. Nad Wisłą lub pętli pn. Mariampol do pętli pn. Wyścigowa oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego,
72A + 3T - linię autobusową Nr 72  od pętli pn. Tatrzańskie do pętli pn. Wyścigowa oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego,
69A + 3T - linię autobusową Nr 69  od pętli pn. Tatrzańskie do ul. Bałtyckiej oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego, ( od 27.04.2012 r.),  65A + 3T - linię autobusową Nr 65  od pętli pn. Mariampol do Ronda Fordońskiego oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego,
74A + 3T - linię autobusową Nr 74  od pętli pn. Tatrzańskie do pętli pn. Wyścigowa oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego,
71A + 3T - linię autobusową Nr 71  od pętli pn. Rekinowa lub pętli pn. Niklowa do Ronda Grunwaldzkiego oraz linię tramwajową Nr 3 od Ronda Grunwaldzkiego do pętli pn. Wyścigowa,
77A + 3T - linię autobusową Nr 77  od pętli pn. Niklowa do Ronda Grunwaldzkiego oraz linię tramwajową Nr 3 od Ronda Grunwaldzkiego do pętli pn. Wyścigowa,
73A + 6T - linię autobusową Nr 73  od pętli pn. Stomil do pętli pn. Łęgnowo oraz linię tramwajową Nr 6 od Ronda Toruńskiego do pętli pn. Bielawy,
76A + 6T - linię autobusową Nr 76  od pętli pn. Łęgnowo do Ronda Toruńskiego oraz linię tramwajową Nr 6 od Ronda Toruńskiego do pętli pn. Bielawy.
 
  • 70A +3T  - linię autobusową nr 70  od pętli pn. Nad Wisłą lub pętli pn. Mariampol do pętli pn. Wyścigowa oraz linię tramwajową nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do przystanku Garbary,
  • 69A + 3T - linię autobusową nr 69  od pętli pn. Tatrzańskie do ul. Bałtyckiej oraz linię tramwajową nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do przystanku Garbary,  
  • 65A + 3T - linię autobusową nr 65  od pętli pn. Mariampol do Ronda Fordońskiego oraz linię tramwajową nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do przystanku Garbary
  • 74A + 3T - linię autobusową nr 74  od pętli pn. Tatrzańskie do pętli pn. Wyścigowa oraz linię tramwajową nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do przystanku Garbary,
  • 71A + 3T - linię autobusową nr 71  od pętli pn. Rekinowa lub pętli pn. Niklowa do przystanku Garbary oraz linię tramwajową nr 3 od przystanku Garbary do pętli pn. Wyścigowa,
  • 77A + 3T - linię autobusową nr 77  od pętli pn. Niklowa do przystanku Garbary oraz linię tramwajową nr 3 od przystanku Garbary do pętli pn. Wyścigowa, 
  • 73A + 6T - linię autobusową nr 73  od pętli pn. Stomil do pętli pn. Łęgnowo oraz linię tramwajową nr 6 od pętli pn. Łęgnowo do pętli pn. Bielawy, 
  • 76A + 6T - linię autobusową nr 76  od pętli pn. Łęgnowo do Ronda Toruńskiego oraz linię tramwajową nr 6 od Ronda Toruńskiego do pętli pn. Bielawy.

     

     

    WAŻNE:

  1. Skasowany bilet w autobusach linii objętych systemem przesiadkowym tj. nr 70, 74, 65, 69, 71, 77 jest ważny tylko w tramwaju linii nr 3, a bilet skasowany w autobusach linii nr 73 i 76 jest ważny tylko w tramwaju linii nr 6 i odwrotnie.
  2. W przypadku wyłączenia z obsługi komunikacyjnej, z powodu remontów układu drogowego, części lub całości linii objętych systemem A+T wymienione zasady obowiązują na liniach zastępczych, na odcinkach obsługujących ten system.

      UWAGA:  

     W związku ze zmianą od 23 listopada 2012 r. trasy linii tramwajowej nr 3 do pętli Rycerska przesiadanie się w ramach systemu A+T następować będzie na przystankach w obrębie skrzyżowania Focha / Garbary. Dotyczy to przesiadania się z tramwaju nr 3 na autobus nr 71 oraz nr 77 i odwrotnie.
Schemat systemu przesiadkowego A+T
 

Cennik biletów

cennik_thumb

Nowe zasady kontroli biletów

Procedury kontroli biletów

 

1. Podstawowym zadaniem kontrolerów jest sprawdzanie, czy pasażerowie posiadają ważne bilety na przejazd (bilety zgodne z aktualnie obowiązującym cennikiem opłat), a w przypadku korzystania z ulg i zwolnień z opłat, odpowiednie dokumenty poświadczające uprawnienia.

2. Osobami upoważnionymi do kontroli dokumentów przewozu oraz nakładania i pobierania opłat dodatkowych są kontrolerzy legitymujący się umieszczonym w widocznym miejscu identyfikatorem, wystawionym przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Wzór identyfikatora

 

renoma2013_awers

 

renoma2013_rewers

 

3. Kontrole przeprowadza się  przynajmniej w dwuosobowych zespołach.

 

4. Kontrolę można rozpocząć po jej ogłoszeniu, w sytuacji gdy pojazd ruszył z przystanku, a pasażerowie którzy weszli do pojazdu na ostatnim przystanku skończyli czynność kasowania biletów lub nie wykazują takiego zamiaru.

5. Czynności kontrolne przeprowadza się w pojeździe. Kontynuacja czynności kontrolnych w stosunku do pasażera, który nie posiadał ważnego dokumentu przewozu jest dopuszczalna na przystanku za zgodą pasażera, pod warunkiem że wcześniej ustalono jego tożsamość.

6. Czynność kontrolne poprzedzają kontrolerzy skasowaniem biletu kontrolnego w celu ustalenia kodu kasownika. Kontrolerzy przed ogłoszeniem kontroli mogą poprosić prowadzącego pojazd o zablokowanie kasowników w pojeździe, które muszą być odblokowane przed dojechaniem do następnego przystanku.

7. Weryfikacja ważności biletów papierowych polega na sprawdzeniu uprawnień do korzystania z danego biletu i prawidłowości kodu kasowania. W przypadku biletów okresowych ważność biletu sprawdza kontroler poprzez przyłożenie karty BKM do czytnika. Dodatkowo kontroler weryfikuje zgodność osoby okazującej bilet ze zdjęciem na awersie karty. W celu weryfikacji biletu jednorazowego lub czasowego zakupionego przez telefon komórkowy w systemie SkyCasch pasażer zobowiązany jest okazać ekran aplikacji z wyświetlonym kodem 2D i informacją o zakupionym bilecie (w zakładce kontrola biletów).

8. W przypadku jednoznacznego stwierdzenia naruszenia przez pasażera przepisów taryfowych, kontrolerzy winni pobrać właściwą opłatę dodatkową i należność za przejazd oraz wydać pokwitowanie na obowiązującym druku. Kontrolerzy mają obowiązek uzasadnienia swojej decyzji, szczególnie w przypadku nie uznania okazanego biletu za ważny dokument przewozu.

9. W przypadku stwierdzenia, że pasażer przewozi bagaż wyłączony z przewozu lub przekraczający dopuszczalne wymiary, kontrolerzy zobowiązani są w obecności właściciela bagażu dokonać jego pomiaru i wpisać stwierdzone wymiary w dokumencie z kontroli biletów.

10. Jeżeli pasażer nie jest w stanie uregulować opłaty przewozowej i dodatkowej gotówką w pojeździe lub odmawia jej uregulowania kontrolerzy wystawiają wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej i należnej opłaty przewozowej na obowiązującym druku z kontroli biletów. W celu ustalenia tożsamości podróżnego, kontrolerzy mają prawo żądać od pasażera okazania dokumentu potwierdzającego jego dane osobowe.

11. W razie odmowy zapłacenia należności i nie okazania dokumentu tożsamości, kontrolerzy mają prawo ująć podróżnego i niezwłocznie oddać go w ręce Policji lub innych organów porządkowych, w celu podjęcia czynności zmierzających do ustalenia tożsamości podróżnego. Do czasu przybycia organów porządkowych pasażer zobowiązany jest pozostać w pojeździe lub na przystanku wskazanym przez kontrolerów.

12. Kontrolerzy są zobowiązani zapoznać pasażera z treścią dokumentu z kontroli biletów i po uzyskaniu jego podpisu wręczyć pasażerowi oryginał dokumentu. W przypadku gdy pasażer odmówi podpisania lub przyjęcia dokumentu z kontroli biletów, fakt ten odnotowuje się na dokumencie kontroli.

13. Na każde żądanie pasażera, kontrolerzy muszą umożliwić pasażerowi spisanie swojego numeru służbowego oraz poinformować o miejscu i terminie składania skarg i reklamacji.

14. Kontrolerzy są upoważnieni i zobowiązani do zatrzymania za pokwitowaniem :

  •  biletów co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, że są sfałszowane, przerabiane,
  •  dokumentów uprawniających do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, jeżeli legitymuje się nimi osoba, której dokumenty te nie dotyczą lub jeżeli istnieje uzasadnione podejrzenie, że są podrobione lub przerabiane. W takich sytuacjach należy ustalić tożsamość pasażera na podstawie innych dokumentów względnie postąpić zgodnie z zasadami określonymi w pkt.11.

15. Pasażer, który w czasie kontroli, mimo braku odpowiedniego dokumentu przewozu odmawia zapłacenia należności i okazania dokumentu tożsamości podlega karze grzywny w trybie Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

16. Pasażer, który w czasie kontroli nie pozostał w pojeździe lub na przystanku wskazanym przez kontrolera do czasu przybycia Policji lub innych organów porządkowych podlega karze grzywny w trybie Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. Nr 50, poz.601 z poźn. zm.), Regulamin przewozu osób i bagażu środkami publicznego transportu zbiorowego w Bydgoszczy, Przepisy taryfowe obowiązujące przy korzystaniu z usług przewozowych środkami publicznego transportu zbiorowego w Bydgoszczy,

Przepisy porządkowe

Przepisy porządkowe dotyczące przewozu osób i bagażu
w publicznym transporcie zbiorowym w Bydgoszczy.

(obowiązują od 01.04.2015 r.)

Rozdział 1
Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Przepisy porządkowe zwane dalej „Przepisami" stosuje się w gminnych przewozach pasażerskich o charakterze użyteczności publicznej organizowanych przez Miasto Bydgoszcz.
2. Przepisy regulują sprawy ochrony życia, zdrowia i mienia oraz porządku i bezpieczeństwa publicznego osób korzystających z publicznego transportu zbiorowego.
§ 2. Użyte w treści określenia oznaczają:
1) „operator" – operator publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz.13 z późn. zm.),
2) „pasażer" - osoba korzystająca z usług przewozowych świadczonych przez operatora,
3) „pojazd" - środek transportu tj. tramwaj lub autobus należący do operatora, przeznaczony do przewozu osób, spełniający warunki określone przepisami o ruchu drogowym i innymi przepisami w tym zakresie.

Rozdział 2
Przewóz osób

§ 3. 1. Wsiadanie do pojazdu i wysiadanie z niego dozwolone jest tylko na odpowiednio oznakowanych przystankach, po całkowitym zatrzymaniu pojazdu.
2. W trakcie wsiadania, przebywania w pojeździe i wysiadania pasażer zobowiązany jest stosować się do napisów lub piktogramów o charakterze porządkowym, w które wyposażony jest pojazd.
3. Wsiadanie do pojazdu na przystankach początkowych dozwolone jest dopiero po zakończeniu przez kierującego pojazdem czynności związanych ze sprawdzeniem stanu technicznego pojazdu oraz ze zmianą kierunku jazdy.
4. Pasażer zamierzający wysiąść na przystanku oznaczonym "na żądanie" zobowiązany jest wcześniej uprzedzić o tym kierującego pojazdem lub nacisnąć przycisk sygnalizacyjny, a osoba zamierzająca wsiąść na takim przystanku powinna dać wyraźny znak podniesioną ręką.
5. W pojazdach wyposażonych w urządzenie do samoobsługowego otwierania drzwi i odpowiednio oznakowanych pasażer może samodzielnie otwierać drzwi po zatrzymaniu pojazdu na przystanku.
6. W przypadku awaryjnego opuszczenia pojazdu poza przystankami pasażerowie zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności.
7. Pasażerowie zajmujący miejsca stojące powinni w czasie jazdy trzymać się przeznaczonych do tego uchwytów lub poręczy.
8. Pasażerowie zajmujący miejsca przeznaczone dla inwalidy lub osoby z dzieckiem na ręku zobowiązani są do zwolnienia tych miejsc, w razie zgłoszenia chęci ich zajęcia przez osoby uprawnione.
9. Pasażerowie zobowiązani są umożliwić ustawienie wózka inwalidzkiego lub dziecięcego na stanowisku przeznaczonym do tego celu. Pasażer przewożący w tym miejscu duży rower zobowiązany jest w takiej sytuacji opuścić pojazd.
10. Jeżeli pojazd jest odpowiednio wyposażony, pasażer poruszający się na wózku inwalidzkim powinien zabezpieczyć się za pomocą pasów bezpieczeństwa.
11. Przewożone wózki dziecięce powinny być ustawione w taki sposób, ażeby uniemożliwić ich przemieszczenie się w trakcie jazdy. Dziecko jadące w wózku powinno być zabezpieczone służącym temu wyposażeniem.
§ 4. Pasażerom zabrania się:
1) wsiadania i wysiadania po sygnale odjazdu,
2) podchodzenia do krawędzi platformy przystankowej w momencie podjeżdżania pojazdu na przystanek,
3) jazdy na stopniach lub zewnętrznych częściach pojazdu,
4) otwierania drzwi pojazdu w czasie jazdy,
5) wychylania się z pojazdu i opierania się o drzwi podczas jazdy,
6) wchodzenia do pojazdu w łyżworolkach, wrotkach lub w podobnym sprzęcie,
7) siadania na barierkach ochronnych w przegubie autobusu lub tramwaju,
8) zajmowania miejsca w pobliżu kierującego pojazdem w sposób ograniczający jego pole widzenia,
9) prowadzenia podczas jazdy rozmów z kierującym pojazdem, przebywania
w kabinie kierującego pojazdem, ani zachowywania się w inny sposób utrudniający prowadzenie pojazdu,
10) wyrzucania jakichkolwiek przedmiotów z pojazdu w czasie jazdy lub postoju,
11) nieuzasadnionego dawania sygnału zatrzymania pojazdu,
12) używania w nieuzasadnionych przypadkach urządzeń alarmowych, hamulca bezpieczeństwa, awaryjnego otwieranie drzwi, wyjść awaryjnych, środków ochrony przeciwpożarowej oraz innych urządzeń technicznych,
13) spożywania w trakcie podróży napojów alkoholowych, palenia tytoniu oraz używania środków odurzających i tzw. e-papierosów.

Rozdział 3
Przewóz rzeczy i zwierząt

§ 5. Pasażerowie mogą przewozić wyłącznie rzeczy i zwierzęta niezagrażające bezpieczeństwu i porządkowi w pojeździe.
§ 6. 1. Pasażerowie zobowiązani są nadzorować w czasie podróży przewożony bagaż.
2. Przewożone rzeczy i zwierzęta powinny być umieszczone w pojeździe w sposób nieutrudniający przejścia, nienarażający współpasażerów na zanieczyszczenie odzieży lub inne niewygody oraz niezasłaniający widoczności kierującemu pojazdem.
3. Przewożone rzeczy powinny być zabezpieczone w czasie jazdy przed przemieszczaniem się. Narty mogą być przewożone wyłącznie w pokrowcach.
4. Przewożone małe zwierzęta domowe muszą być umieszczone w koszach lub klatkach albo zabezpieczone w inny sposób przed ucieczką lub wyrządzeniem szkody pasażerom.
5. Przewóz psa może odbywać się wyłącznie pod opieką pełnoletniego pasażera oraz pod warunkiem, że pies jest trzymany na smyczy i ma założony kaganiec, z zastrzeżeniem ust. 6.
6. Zasady wymienione w ust. 5 nie dotyczą psów pełniących określone funkcje wynikające z odrębnych przepisów.
§ 7. W pojazdach zabroniony jest przewóz :
1) niezabezpieczonych ostrych narzędzi, białej broni i innych przedmiotów mogących stwarzać zagrożenie dla współpasażerów,
2) otwartych pojemników ze smarami, farbami itp.,
3) przedmiotów cuchnących, łatwopalnych, o właściwościach wybuchowych, żrących, radioaktywnych, trujących oraz innych przedmiotów lub materiałów niebezpiecznych,
4) zwierząt mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa innych pasażerów lub uciążliwych z innych powodów,
5) nabitej broni, z wyjątkiem broni przewożonej przez osoby, których zasady postępowania określają odrębne przepisy.

Rozdział 4
Postanowienia końcowe

§ 8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszych Przepisach zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Podstawa prawna;
Uchwała Nr VIII/48/15 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 25 lutego 2015 r. w sprawie ustalenia przepisów porządkowych w publicznym transporcie zbiorowym w Bydgoszczy
Załączniki do pobrania:

Załączniki:
PlikOpisRozmiar pliku
 Uchwała Nr VIII.48.15 dot. przepisów porządkowych.pdf 208 kB
  1. Regulamin przewozu

Strona 5 z 6

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025