• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna

Zmiany na Osowej Górze. Ulice czeka kompleksowa przebudowa

PodmiejskaOgłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie ul. Ołowianej oraz dwóch fragmentów ulic Kobaltowej i Srebrnej, które znajdują się w przemysłowej części osiedla Osowa Góra. Dzięki tym inwestycjom ułatwiony zostanie dojazd do mieszczących się tam firm. Wcześniej będą prowadzone roboty między innymi na ulicy Podmiejskiej.

Ulica Ołowiana zyska nową nawierzchnię, zostanie tam również wydzielona część dla pieszych i rowerzystów, co znacznie poprawi bezpieczeństwo. Według założeń ulica, na odcinku pomiędzy ul. Podmiejską i Niklową, będzie jednokierunkowa, a dodatkowo na skrzyżowaniu ulic Ołowianej, Podmiejskiej i Kruszyńskiej powstanie rondo. Natomiast na odcinku pomiędzy ulicami Niklową oraz Kobaltową, w bezpośredniej bliskości firmy Canpack, zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Rozbudowę przejdzie także dalszy odcinek ulicy Kobaltowej jako przedłużenie prac prywatnego inwestora. Na około 270-metrowym odcinku od skrzyżowania z ul. Srebrną zaprojektowana zostanie dwukierunkowa droga z częścią przeznaczoną dla pieszych oraz rowerzystów. Pozostały odcinek ulicy Kobaltowej przebuduje prywatny inwestor.

Zmiany czekają również ulicę Srebrną. Na odcinku od ul. Kobaltowej do ul. Niklowej zaprojektowana zostanie dwukierunkowa jezdnia wraz ze zjazdami do posesji i drogą dla pieszych oraz rowerzystów. Obecnie trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy tych prac. Na wykonanie projektu będzie osiem miesięcy od daty podpisania umowy.

Nowa nawierzchnia i oświetlenie

Wcześniej rozpoczną się prace na liczącym niecały kilometr odcinku ulicy Srebrnej od Podmiejskiej do Niklowej. Ulica zostanie kompleksowo przebudowana, wydzielony zostanie również ciąg pieszo-rowerowy, który poprawi bezpieczeństwo w tej części miasta. Roboty przygotowawcze rozpoczną się jeszcze w tym roku.   

W ramach tej inwestycji wybudowane zostanie również nowe oświetlenie, nie tylko na ul. Podmiejskiej oraz Srebrnej, ale także na Bażanciej, Kruszyńskiej, Niklowej, Skośnej i Spiżowej. 

Podmiejska2Ten sam wykonawca zajmie się też kompleksową przebudową ulicy Podmiejskiej. Prace będą polegały na wymianie nawierzchni na liczącym ponad 600 metrów odcinku od ul. Srebrnej do ul. Bażanciej. Przebudowany zostanie również wlot ulicy Kruszyńskiej w ul. Podmiejską, do tego remont czekają także zjazdy do posesji. Wydzielony zostanie ciąg pieszo-rowerowy do ulicy Bażanciej, który zostanie oddzielony pasem zieleni.

W ostatnich latach na Osowej Górze zrealizowaliśmy szereg innych inwestycji drogowych:

  • rozbudowa ul. Grunwaldzkiej,
  • modernizacja ul. M. Kolbego,
  • budowa ul. Zalew,
  • utwardzanie dróg osiedlowych,
  • doświetlenie przejść dla pieszych. 

Powstaje kolejny odcinek Wielkiej Pętli Fordonu

Wielka petla 112Szeroka ścieżka dla pieszych, biegaczy i rowerzystów powstaje u podnóża „górek” od ul. M. Bołtucia do ul. Orlińskiego. Zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w głosowaniu na Bydgoski Budżet Obywatelski. Obecnie trwają prace ziemne na odcinku od ul. Monte Cassino do końca zakresu zadania przy ul. Rataja.

Dotychczas wykonano ponad półkilometrowy odcinek ciągu pieszego i rowerowego w podbudowie z piasku i kruszywa od ulicy Bołtucia do ul. Monte Cassino. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych zostanie tam ułożona nawierzchnia z betonu asfaltowego.

Realizowany etap pętli ma długość około 1,2 kilometra. Trasa rozpoczyna się przy wejściu do Doliny Śmierci i przebiega częściowo przez Park Krajobrazowy u podnóża Góry Szybowników, a następnie wzdłuż ul. Macieja Rataja do ul. B. Orlińskiego. Powstają też krótkie odcinki ścieżek, komunikujące trasę z układem ulic lokalnych.

Wielka petla 1122Wzdłuż trasy ustawione zostaną ławki, kosze na śmieci, dystrybutory na woreczki na psie odchody oraz stojaki rowerowe. Zamontowana zostanie także wiata do odpoczynku oraz stacja do obsługi rowerów (w rejonie ul. M. Bołtucia). Cała trasa będzie oświetlona i czytelnie oznakowana. Dosadzimy przy niej też drzewa.

Wykonawcą prac jest firma BOGMAR Sp. z o.o. Na zrealizowanie zdania, które wybrali mieszkańcy w głosowaniu na Bydgoski Budżet Obywatelski, przewidziano około pół roku. Oznacza to, że roboty powinny się zakończyć na początku przyszłego roku.

Warto wiedzieć

wielka petla 11222Wielka Pętla Fordonu to duży projekt, który zakłada docelowo powstanie nowoczesnej trasy pieszo-rowerowej, otaczającej wszystkie fordońskie osiedla oraz łączącej wiele istniejących już dróg rowerowych. W ostatnich edycjach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego zaprojektowanie i budowa kolejnych odcinków trasy zwyciężyły w głosowaniu mieszkańców. W ubiegłym roku zbudowaliśmy odcinek pętli pomiędzy ulicą Tatrzańską i Bora-Komorowskiego. Ciągi pieszo-rowerowe powstały już wzdłuż ulic Wierchowej i Geodetów oraz w ramach rewitalizacji Starego Fordonu. Trwają prace nad dokumentacją niezbędną do budowy kolejnych etapów m.in. na osiedlu Tatrzańskim (wzdłuż ulicy Tatrzańskiej do szkoły podstawowej mieszczącej się przy ulicy Kromera).

W Bydgoszczy mamy ponad 140 kilometrów rowerowych dróg. W tym roku oprócz budowy Wielkiej Pętli Fordonu zaplanowaliśmy kilka innych inwestycji. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ. 

Kolejne zmiany w organizacji ruchu na alejach Jana Pawła II. Do centrum objazdem

Jana Pawla II 1We wtorek (4 listopada) rozpoczyna się następny etap prac na alejach Jana Pawła II, co wiąże się ze zmianami w organizacji ruchu. Zawężone zostaną dwa wewnętrzne pasy zarówno w kierunku lotniska jak i centrum miasta. Zamknięta zostanie możliwość skrętu w lewo (od strony Stryszka) w ulicę Kujawską. Do ronda Inowrocławskiego będzie można dojechać, zjeżdżając z al. Jana Pawła II w kierunku wiaduktu T. Mazowieckiego, a następnie ulicami Ujejskiego i z powrotem na al. Jana Pawła II. Podróże zajmą więcej czasu. Zmieni się także trasa linii autobusowych nr 80 i 99.

Trwają prace związane z wymianą nawierzchni na al. Jana Pawła II. Wykonawca we wtorek (4 listopada) rozpocznie kolejny etap robót, co wymusza konieczność wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Zamknięte dla ruchu zostaną dwa wewnętrzne pasy al. Jana Pawła II, prowadzące w kierunku lotniska oraz centrum miasta (odcinek od ulicy Kujawskiej do granicy miasta). Kierowcy będą mogli poruszać się pasami zewnętrznymi na wykonanej warstwie wiążącej, na których będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Objazdem w stronę centrum!

Jana Pawla II 3 etapPrace obejmą również okolice skrzyżowania z ulicą Kujawską. Nie będzie można z al. Jana Pawła II (od strony Stryszka) dojechać do ul. Kujawskiej (do ronda Inowrocławskiego). Zamknięty odcinek będzie można ominąć korzystając z wiaduktu T. Mazowieckiego, ul. Ujejskiego i z powrotem al. Jana Pawła II. Na dojazd do centrum tymi ulicami warto od jutra zarezerwować więcej czasu. Planowo roboty zakończą się pod koniec listopada. Będziemy monitorować sytuację i w granicach możliwości dostosowywać sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Glinki i Cmentarna do aktualnych potrzeb.

Z uwagi na sprzyjające warunki atmosferyczne wykonawca w środę (5 listopada) rozpocznie ostatni już etap robót. W ramach prawa opcji wymieniona zostanie nawierzchnia na odcinku al. Jana Pawła II pomiędzy przebudowywanym centrum handlowym a wiaduktem T. Mazowieckiego. W tym miejscu będą występowały odcinkowe zawężenia (zamknięty dla ruchu będzie jeden pas w kierunku centrum miasta). Według harmonogramu ten etap powinien zakończyć się w połowie grudnia, jednak z uwagi na dużą dynamikę prac liczymy, że uda się to szybciej.   

Zmiany w komunikacji

Ze względu na zamknięcie możliwości skrętu w lewo w ulicę Kujawską zmienią też trasę linie autobusowe nr 80 i 99. Zostaną one skierowane objazdem przez wiadukt T. Mazowieckiego, ul. Wojska Polskiego do ronda Kujawskiego. Wyłączone zostaną dwa przystanki autobusowe Rondo Inowrocławskie oraz Rondo Kujawskie (przy ulicy Tucholskiej) dla linii numer 99 w kierunku placu Kościeleckich oraz linii numer 80 w kierunku dworca Bydgoszcz Główna. Linie te będą się tymczasowo zatrzymywać na przystanku Wzgórze Wolności (jezdnia północna).

Aleje z nową nawierzchnią

Jana Pawla IIAleje Jana Pawła II zyskają nową nawierzchnię. Prace obejmą jezdnię zachodnią od ul. Kujawskiej do granicy miasta, jezdnię wschodnią od przystanku autobusowego na wysokości ul. Wąbrzeskiej do ul. Kujawskiej oraz fragment pomiędzy przebudowywanym centrum handlowym i wiaduktem T. Mazowieckiego.

W zakres zadania wchodzą m.in.:

  • frezowanie starej nawierzchni,
  • ustawienie nowych krawężników,
  • ułożenie nowych warstw nawierzchni,
  • wbudowanie siatki szklano-węglowej,
  • regulacja i wymianą wpustów kanalizacji deszczowej,
  • odtworzenie pętli indukcyjnej oraz oznakowania poziomego (grubowarstwowego).

Na realizację oczekiwanego remontu miasto pozyskało dofinansowanie ze środków rządowych z rezerwą subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury w kwocie 3,8 mln zł.

Rower miejski po nowemu. Szukamy operatora

BRA stacjeOgłosiliśmy przetarg na Bydgoski Rower Aglomeracyjny na cztery najbliższe sezony. Mieszkańcy już w przyszłym roku przesiądą się na rowery nowej generacji, z których część będzie posiadała wspomaganie elektryczne.  

BRA wpisał się trwale w krajobraz Bydgoszczy. Na początku cieszył się olbrzymią popularnością, o czym świadczy rekordowy pierwszy sezon jego funkcjonowania. W 2015 roku rowery wypożyczono aż 396 099 razy, a w systemie zarejestrowanych było ponad 52 tys. użytkowników.

Właśnie ogłosiliśmy przetarg na operatora Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w latach 2026-2029. Zamówienie podstawowe obejmuje 70 stacji rowerowych i 560 rowerów standardowych oraz 140 ze wspomaganiem elektrycznym. Istnieje możliwość jego rozszerzenie o opcję, czyli 30 dodatkowych stacji, 100 rowerów standardowych oraz 50 elektrycznych. Przetarg zakłada również możliwość współpracy z chętnymi gminami sąsiednimi.  

Nowe rowery będą wyposażone w nadajnik GPS oraz mechanizm blokowania, dzięki czemu nie będzie już konieczności wypinania ich ze stacji (wszystko będzie na rowerze), a wypożyczenie będzie umożliwiała aplikacja.Wstępnie szacujemy, że wdrożenie i funkcjonowanie nowego Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego będzie kosztowało od 4 do 5 mln zł rocznie. Umowa ma zostać podpisana na cztery lata. Dzięki temu miasto, zamiast kupować rowery i infrastrukturę, nabędzie prawo do korzystania z nich według własnych potrzeb bez ponoszenia kosztów konserwacji, przechowywania i parkowania roweru.

bra2W tym sezonie w systemie BRA zarejestrowanych jest prawie osiem tysięcy użytkowników, którzy korzystać mogą z 62 samoobsługowych stacji. Największą popularnością cieszą się te zlokalizowane w Myślęcinku, na placu Teatralnym, przy dworcu PKP oraz na ul. Wojska Polskiego/Al. L. Kaczyńskiego. Do końca września rowery miejskie były wypożyczane ponad 17 tysięcy razy. Konsekwentnie rozbudowujemy też rowerową infrastrukturę. Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.

  • Akcja Zimowego Utrzymania 2025/2026
  • Plac Solny z zabytkową nawierzchnią
  • Trwają prace na ulicy Agrestowej w Smukale
  • Rozpoczęły się prace na ulicy Gniewkowskiej na Glinkach

Strona 1 z 459

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025