• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna

Zaczynamy oczekiwane remonty ważnych ulic w Fordonie

remont ulicy2W czwartek (13 listopada) rozpoczną się prace na odcinkach ulic gen. Wł. Andersa oraz Akademickiej w Nowym Fordonie. Wymiana nawierzchni poprawi bezpieczeństwo oraz komfort jazdy w tej części miasta.

Remont przejdzie odcinek ul. gen. Wł. Andersa od al. prof. S. Kaliskiego do ronda Misji Pokojowych ONZ. W czwartek (13 listopada) zamknięty zostanie odcinek ul. gen. Wł. Andersa od ul. Szlakowej do ronda Misji Pokojowych ONZ. Umożliwiony zostanie dojazd do dyskontu. Na odcinku od alei prof. S. Kaliskiego do ul. Szlakowej wprowadzone zostanie połówkowe zamknięcie.

Trasa alternatywna, która pozwala na ominięcie remontowanego odcinka, obejmuje aleje prof. S. Kaliskiego i ul. Akademicką.

Akademicka i AndersaRemont nawierzchni przejdzie również odcinek ulicy Akademickiej. Aby minimalizować utrudnienia w ruchu, prace podzielone zostaną na trzy etapy, a objazd będzie prowadził przez ulice gen. W. Andersa, S. Skarżyńskiego i J. Brzechwy:

  • I etap zakłada zamknięcie dla ruchu odcinka ul. Akademickiej od ul. J. Brzechwy do ul. Gawędy (te prace rozpoczną się 13.11.2025),
  • w II etapie zamknięty dla ruchu zostanie odcinek ul. Akademickiej od ul. Gawędy do Magazynowej,
  • III etap zakłada zamknięcie ulicy Akademickiej od ulicy Magazynowej do ronda Misji Pokojowych ONZ. 

Według harmonogramu prace zakończą się jeszcze w grudniu tego roku. Pozostałe odcinki ulic Akademickiej gen Wł. Andersa zostały przebudowane lub odnowione w trakcie budowy linii tramwajowej.

 

Kończy się remont kładki łączącej Wyżyny ze Wzgórzem Wolności

kladka niziny 2Piesi i rowerzyści mogą ponownie korzystać z kładki nad alejami Jana Pawła II. Wymienione zostały już między innymi balustrady, nawierzchnia oraz dylatacje, a konstrukcja zyskała szary kolor. Obecnie trwają prace wykończeniowe.

Kładka pieszo-rowerowa pomiędzy ulicami Czeską a Niziny powstała w 1991 roku. Stała się niezbędna po wybudowaniu trasy Północ-Południe, czyli obecnych alei Jana Pawła II. Była to jedna z pierwszych konstrukcji tego typu w Polsce. Od czasu powstania pełni dla mieszkańców pobliskich osiedli bardzo ważną rolę komunikacyjną i pozwala na skrócenie drogi do szkół czy przedszkoli. Została już ponownie otwarta dla pieszych i rowerzystów. 

Konstrukcja została pomalowana na szary kolor, zyskała także nowe balustrady, podwieszenie prętowe, czyli tzw. wieszaki, nawierzchnię i dylatacje. Przebudowano również elementy konstrukcyjne tzw. skrzydełka, odwodnienia oraz umocnienia skarp. Wykonawcą robót jest firma Kormost S.A. Do zrobienia pozostały prace wykończeniowe. 

Warto wiedzieć

kladka niziny 3Przez cały czas dotychczasowego użytkowania kładka nie sprawiała żadnych problemów eksploatacyjnych, a wykonany w latach poprzednich remont polegał wyłącznie na odnowieniu powłoki malarskiej. 

Całkowita długość kładki to niespełna 70 metrów, rozpiętość osiowa łuku wynosi 55 metrów, a szerokość około 5 metrów. Konstrukcja odegrała też rolę w literaturze kryminalnej i „wystąpiła” w jednym z epizodów w książce pt. „Węże na ziemi, węże na niebie” autorstwa Hanny Szczukowskiej-Białys, czyli serii opowiadań o komisarzu Bondysie.

Zmiany na Osowej Górze. Ulice czeka kompleksowa przebudowa

PodmiejskaOgłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie ul. Ołowianej oraz dwóch fragmentów ulic Kobaltowej i Srebrnej, które znajdują się w przemysłowej części osiedla Osowa Góra. Dzięki tym inwestycjom ułatwiony zostanie dojazd do mieszczących się tam firm. Wcześniej będą prowadzone roboty między innymi na ulicy Podmiejskiej.

Ulica Ołowiana zyska nową nawierzchnię, zostanie tam również wydzielona część dla pieszych i rowerzystów, co znacznie poprawi bezpieczeństwo. Według założeń ulica, na odcinku pomiędzy ul. Podmiejską i Niklową, będzie jednokierunkowa, a dodatkowo na skrzyżowaniu ulic Ołowianej, Podmiejskiej i Kruszyńskiej powstanie rondo. Natomiast na odcinku pomiędzy ulicami Niklową oraz Kobaltową, w bezpośredniej bliskości firmy Canpack, zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Rozbudowę przejdzie także dalszy odcinek ulicy Kobaltowej jako przedłużenie prac prywatnego inwestora. Na około 270-metrowym odcinku od skrzyżowania z ul. Srebrną zaprojektowana zostanie dwukierunkowa droga z częścią przeznaczoną dla pieszych oraz rowerzystów. Pozostały odcinek ulicy Kobaltowej przebuduje prywatny inwestor.

Zmiany czekają również ulicę Srebrną. Na odcinku od ul. Kobaltowej do ul. Niklowej zaprojektowana zostanie dwukierunkowa jezdnia wraz ze zjazdami do posesji i drogą dla pieszych oraz rowerzystów. Obecnie trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy tych prac. Na wykonanie projektu będzie osiem miesięcy od daty podpisania umowy.

Nowa nawierzchnia i oświetlenie

Wcześniej rozpoczną się prace na liczącym niecały kilometr odcinku ulicy Srebrnej od Podmiejskiej do Niklowej. Ulica zostanie kompleksowo przebudowana, wydzielony zostanie również ciąg pieszo-rowerowy, który poprawi bezpieczeństwo w tej części miasta. Roboty przygotowawcze rozpoczną się jeszcze w tym roku.   

W ramach tej inwestycji wybudowane zostanie również nowe oświetlenie, nie tylko na ul. Podmiejskiej oraz Srebrnej, ale także na Bażanciej, Kruszyńskiej, Niklowej, Skośnej i Spiżowej. 

Podmiejska2Ten sam wykonawca zajmie się też kompleksową przebudową ulicy Podmiejskiej. Prace będą polegały na wymianie nawierzchni na liczącym ponad 600 metrów odcinku od ul. Srebrnej do ul. Bażanciej. Przebudowany zostanie również wlot ulicy Kruszyńskiej w ul. Podmiejską, do tego remont czekają także zjazdy do posesji. Wydzielony zostanie ciąg pieszo-rowerowy do ulicy Bażanciej, który zostanie oddzielony pasem zieleni.

W ostatnich latach na Osowej Górze zrealizowaliśmy szereg innych inwestycji drogowych:

  • rozbudowa ul. Grunwaldzkiej,
  • modernizacja ul. M. Kolbego,
  • budowa ul. Zalew,
  • utwardzanie dróg osiedlowych,
  • doświetlenie przejść dla pieszych. 

Powstaje kolejny odcinek Wielkiej Pętli Fordonu

Wielka petla 112Szeroka ścieżka dla pieszych, biegaczy i rowerzystów powstaje u podnóża „górek” od ul. M. Bołtucia do ul. Orlińskiego. Zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w głosowaniu na Bydgoski Budżet Obywatelski. Obecnie trwają prace ziemne na odcinku od ul. Monte Cassino do końca zakresu zadania przy ul. Rataja.

Dotychczas wykonano ponad półkilometrowy odcinek ciągu pieszego i rowerowego w podbudowie z piasku i kruszywa od ulicy Bołtucia do ul. Monte Cassino. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych zostanie tam ułożona nawierzchnia z betonu asfaltowego.

Realizowany etap pętli ma długość około 1,2 kilometra. Trasa rozpoczyna się przy wejściu do Doliny Śmierci i przebiega częściowo przez Park Krajobrazowy u podnóża Góry Szybowników, a następnie wzdłuż ul. Macieja Rataja do ul. B. Orlińskiego. Powstają też krótkie odcinki ścieżek, komunikujące trasę z układem ulic lokalnych.

Wielka petla 1122Wzdłuż trasy ustawione zostaną ławki, kosze na śmieci, dystrybutory na woreczki na psie odchody oraz stojaki rowerowe. Zamontowana zostanie także wiata do odpoczynku oraz stacja do obsługi rowerów (w rejonie ul. M. Bołtucia). Cała trasa będzie oświetlona i czytelnie oznakowana. Dosadzimy przy niej też drzewa.

Wykonawcą prac jest firma BOGMAR Sp. z o.o. Na zrealizowanie zdania, które wybrali mieszkańcy w głosowaniu na Bydgoski Budżet Obywatelski, przewidziano około pół roku. Oznacza to, że roboty powinny się zakończyć na początku przyszłego roku.

Warto wiedzieć

wielka petla 11222Wielka Pętla Fordonu to duży projekt, który zakłada docelowo powstanie nowoczesnej trasy pieszo-rowerowej, otaczającej wszystkie fordońskie osiedla oraz łączącej wiele istniejących już dróg rowerowych. W ostatnich edycjach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego zaprojektowanie i budowa kolejnych odcinków trasy zwyciężyły w głosowaniu mieszkańców. W ubiegłym roku zbudowaliśmy odcinek pętli pomiędzy ulicą Tatrzańską i Bora-Komorowskiego. Ciągi pieszo-rowerowe powstały już wzdłuż ulic Wierchowej i Geodetów oraz w ramach rewitalizacji Starego Fordonu. Trwają prace nad dokumentacją niezbędną do budowy kolejnych etapów m.in. na osiedlu Tatrzańskim (wzdłuż ulicy Tatrzańskiej do szkoły podstawowej mieszczącej się przy ulicy Kromera).

W Bydgoszczy mamy ponad 140 kilometrów rowerowych dróg. W tym roku oprócz budowy Wielkiej Pętli Fordonu zaplanowaliśmy kilka innych inwestycji. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ. 

  • Kolejne zmiany w organizacji ruchu na alejach Jana Pawła II. Do centrum objazdem
  • Rower miejski po nowemu. Szukamy operatora
  • Akcja Zimowego Utrzymania 2025/2026
  • Plac Solny z zabytkową nawierzchnią

Strona 1 z 460

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025