Zawiadamiamy o wyłożeniu do wiadomości publicznej projektu: „Rozbudowa Trasy Wschód- Zachód na odcinku od Węzła Zachodniego do Węzła Wschodniego." Dla w/w zadania przygotowano wielowariantową koncepcję układu drogowego.
Zapraszamy do zapoznania się z projektem w dniach od: 11 marca do: 12 kwietnia 2016 r.
Projekt jest dostępny w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, przy ul. Toruńskiej 174a, piętro III, pokój 310 w dni robocze w godzinach pracy zarządu dróg.
Projekt dostępny jest również w wersji elektronicznej w postaci zamieszczonych poniżej plików w formacie pdf (plik archiwum zip).
Przedmiotem opracowania są trzy warianty rozwiązania układu drogowego Trasy W-Z. Analizowano również jeden podwariant (2 bis). Ogólna charakterystyka poszczególnych wariantów (elementy różniące poszczególne warianty) jest następująca :
Wariant 1
Rozwiązanie o najmniejszym zakresie prac, ze skrzyżowaniami w jednym poziomie (skanalizowanymi, z sygnalizacją świetlną). Nie przewidziano w nim buspasów oraz dopuszczono pojedyncze zjazdy na drogę główną.
Wariant 2
Rozwiązanie, w którym zaprojektowane zostały węzły dwupoziomowe. Trasa główna zostanie poprowadzona w murach oporowych pod ulicami poprzecznymi (ul. Gdańską, ul. Sułkowskiego i Al. Wyszyńskiego) i połączona z nimi za pomocą łącznic. Wiadukty przewidziano w ciągu ulic bocznych (w poziomie terenu). Zaprojektowano buspasy oraz drogi dojazdowe do posesji umożliwiające ograniczenie do minimum ilości zjazdów na drodze głównej.
Wariant 2 bis
Wariant 2 bis różni się od wariantu 2 tym, że nie uwzględnia buspasów. Przewidziane są zatoki autobusowe. Pozwoli to na zmniejszenie zakresu wykupu gruntów.
Wariant 3
Rozwiązanie, w którym zaprojektowane zostaną węzły dwupoziomowe. Trasa główna zostanie przeprowadzona górą, po estakadach nad ulicami przecinającymi Trasę W-Z (ul. Gdańską, ul. Sułkowskiego i Al. Wyszyńskiego). Połączenie ulic poprzecznych z Trasą odbędzie się za pomocą łącznic. Zaprojektowano drogi dojazdowe do posesji umożliwiające ograniczenie do minimum ilości zjazdów na drodze głównej.
Ponadto we wszystkich wariantach zaprojektowano parkingi typu park & ride oraz parkingi rowerowe.
Dla wariantu 3 zaprezentowano jedynie arkusze odróżniające go od wariantu 2 (tj. arkusze nr 2 i 3)
Uwagi do projektu można składać od 11 marca do 12 kwietnia br., pisemnie na adres Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, lub mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wnioski zostaną rozpatrzone tylko i wyłącznie w przypadku uzasadnienia wniosku oraz podania wymaganych danych osobowych wraz z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie na potrzeby prowadzenia procedury wyłożenia projektu do wiadomości publicznej.