Aktualności
Ekspertyza na Moście Bernardyńskim
W dniu dzisiejszym przeprowadzono inspekcję mostu Bernardyńskiego z udziałem eksperta Prof. Arkadiusza Madaja z Politechniki Poznańskiej
Ekspert potwierdził naszą wczorajszą diagnozę dotyczącą uszkodzenia przegubu, ale co obecnie najważniejsze uznał, że jest realna szansa na naprawę mostu poprzez zastosowanie dodatkowego urządzenia stalowego kotwionego do elementów betonowych konstrukcji mostowej.
Prace takie należy wykonać zarówno na jezdni wschodniej jak i zachodniej.
Zakres naprawy będzie dość znaczny. Z uwagi na konieczność zwiększenia zakresu naprawy również obecnej jezdni zachodniej mostu podczas naprawy wystąpią różne utrudnienia, w skrajnym przypadku może również nastąpić krótkotrwała (1-2 dni, weekend) konieczność całkowitego wyłączenia z ruchu obiektów celu wyeliminowania drgań.
Obecnie w zakresie zmian w organizacji ruchu wprowadziliśmy wyłącznie zawężenie na moście (jezdni wschodniej) gdzie ruch pojazdów nie był tak duży jak na jezdni zachodniej, ograniczyliśmy przejazd dla pojazdów ciężarowych na całej przeprawie oraz ograniczyliśmy prędkość dopuszczalnej dla pojazdów i tramwajów.
Przygotowaliśmy profilaktycznie również plan zmian w funkcjonowaniu komunikacji publicznej autobusowej, jednak na chwilę obecną nie musimy go wdrażać tj. komunikacja publiczna porusza się jak dotychczas.
Podczas naprawy obiektu w terenie z pewnością zwiększą się utrudnienia, jednak dzisiaj bez konkretnego projektu naprawy mostu nie jesteśmy w stanie podać więcej informacji w tym zakresie.
Awaria Mostu Bernardyńskiego
Ażury i ekokostka na kolejnych osiedlowych ulicach
Trwa utwardzanie kolejnych bydgoskich ulic.
W tym roku najwięcej ulic zyska nawierzchnię z płyt ażurowych i ekokostki.
To nawierzchnie przepuszczające wody, lepiej przystosowane do zmian klimatycznych.
Technologia z wykorzystaniem płyt ażurowych stosujemy na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nienarażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych.
Inwestycje realizujemy są w standardach wypracowanych przy wcześniejszych zadaniach.
Płyty zawsze stabilizowane są opornikami betonowymi, a część utwardzanej ulicy przeznaczona dla pieszych wykładamy kostką betonową.
Część ulic utwardzana jest też z zastosowaniem ekokostki. Przepuszczalne nawierzchnie w postaci ekokrat stosujemy również na miejscach parkingowych. Obecnie trwają prace na ulicach Wieśniaczej (Miedzyń), Gołębiej (Górzyskowo) i Kolibrowej (Osowa Góra).
W ostatnim czasie wykonaliśmy natomiast prace na ul. Wodnej, Sępiej i Indyczej.
Łącznie w tym roku zaplanowaliśmy utwardzenie ażurami ponad 3 kilometry dróg osiedlowych.
Na koniec roku będziemy mieli w Bydgoszczy już blisko 100 ulic utwardzonych płytami ażurowymi lub ekokostką.
Na miejski program utwardzania ulic gruntowych trafiają środki z budżetu miasta oraz z funduszy zewnętrznych.
Prace realizujemy też często z wykorzystaniem środków z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Przebudowa ul. Łęczyckiej - niebawem otwarcie kolejnego odcinka
Trwa gruntowna przebudowa ul. Łęczyckiej na Bartodziejach.
Układana jest nowa nawierzchnia, powstają chodniki i wjazdy na posesje.
Właśnie dobiegają końca prace na II etapie robót.
Całe zadanie realizowane przez firmę Strabag, obejmuje remont ulicy Łęczyckiej na odcinku od ulicy Kamiennej do ul. Fordońskiej. W celu minimalizowania utrudnień, prace budowlane realizowane są w 3 etapach.
Prace na odcinku od ul. Fordońskiej do ronda przy ul. Skłodowskiej-Curie (etap I) zostały już zakończone.
Ułożona została nawierzchnia, przebudowane zostały chodniki i zjazdy na posesje.
Obecnie dobiegają końca prace na odcinku od ronda na ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Bocznej (II etap).
W czwartek (29 sierpnia) wykonawca planuje udostępnić przedmiotowy odcinek do ruchu i przystąpić do III etapu prac od ul. Bocznej do ul. Kamiennej.
Zakończenie wszystkich robót nastąpi jesienią bieżącego roku,
Wykonawcą prac jest firma STRABAG Sp. z o.o.
Koszt zadania to ponad 7,5 mln zł.
Pragniemy zauważyć, że obecnie realizowane zadanie nie obejmuje przebudowy skrzyżowania na ul. Łęczyckiej z Skłodowskiej-Curie.
Docelowo planowana jest tam budowa ciągu pieszo-rowerowego, który połączy się z trasą rowerowa planowaną też w ciągu ul. Curie - Skłodowskiej.