Aktualności

Czytaj więcej...Zasady parkowania elektrycznych hulajnóg określa Kodeks drogowy. Zasady są bardzo proste i zwykle wystarczy poświęcić tylko chwilę aby zaparkować pojazd przepisowo.

W ostatnich latach z prawidłowym parkowaniem hulajnóg bywało różnie, dlatego sprawdziliśmy jak to wygląda teraz.

Przez ostatnie miesiące dużo się zmieniło - na lepsze.

Nowe przepisy i kampanie edukacyjne miały przede wszystkim wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa użytkowników oraz uporządkować parkowanie hulajnóg w miastach.
Strażnicy Miejscy konsekwentnie konfiskowali źle zaparkowane pojazdy i nakładali mandaty na użytkowników.

Czytaj więcej...Rozpoczęliśmy też współpracę z operatorami, którzy wynajmują mieszkańcom hulajnogi elektryczne na terenie Bydgoszczy. Wyznaczyliśmy między innymi specjalne strefy parkingowe w ścisłym Centrum. Zostały one wyznaczone w aplikacji i tylko w tych strefach użytkownicy mogą pozostawić pojazd.
Większa powszechność tego środka transportu, również wpłynęła na poprawę sytuacji.

Czytaj więcej...Nareszcie widać efekty.
Przeprowadziliśmy właśnie kontrole na ulicach miasta, pod względem prawidłowego parkowania hulajnóg.
Z naszych obserwacji wynika, że nie parkujemy już tych popularnych pojazdów na środku chodnika czy drogi rowerowej.
Niemal wszystkie hulajnogi były zaparkowane zgodnie z przepisami.
Jeżeli nawet pojazdy stały nie do końca prawidłowo, to i tak nie utrudniały przejścia pieszym po chodniku lub jazdy po ścieżce rowerowej.

Czytaj więcej...Pamiętaj o przepisach
Hulajnogę elektryczną trzeba pozostawiać jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika, najbardziej oddalonej od jezdni.
Pojazd musi być ustawiony równolegle do krawędzi chodnika a szerokość chodnika pozostawionego dla ruchu pieszych nie powinna być mniejsza niż 1,5 m.


Pamiętaj też, że kierujący hulajnogą elektryczną musi korzystać z drogi dla rowerów. Możne też wyjątkowo poruszać się chodnikiem, ale w takim przypadku jazda musi odbywa się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, który na chodniku ma zawsze pierwszeństwo.
Zmiany w przepisach zakazują również przewożenia na hulajnodze innych osób a także przedmiotów czy zwierząt.

Czytaj więcej...Przez ostatnie osiem lat utwardziliśmy ponad 50 kilometrów dróg gruntowych w Bydgoszczy. W tym roku kolejnych 30 ulic zyska twardą nawierzchnię.
Cześć z planowanych zadań już zrealizowaliśmy. 

Ulice gruntowe utwardzamy płytami ażurowymi oraz kostką eko.

Czytaj więcej...Ażury wykorzystujemy przede wszystkim na ulicach o małym natężeniu ruchu. Ekokostkę wybieramy coraz częściej, gdyż pozwala przenosić większe obciążenia ruchu. Warunkiem realizacji zadań z wykorzystaniem obu technologii jest dobre odprowadzenie odprowadzania wody opadowej.

Co ważne, przebudowa ulic gruntowych opiera się nie tylko na utwardzaniu jezdni, ale zazwyczaj obejmuje też wykonanie poboczy, na których organizowane są miejsca postojowe oraz zjazdy do posesji. Część jezdni dedykowaną pieszym wykładamy kostką betonową.

Czytaj więcej...W realizacji całego przedsięwzięcia oprócz Wieloletniego Programu Utwardzania Ulic Gruntowych pomagają nam też inne rozwiązania m.in. inicjatywy lokalne, program BBO, przedsięwzięcia realizowane we współpracy z prywatnymi inwestorami, pozyskane środki zewnętrzne. 

W pierwszej połowie tego roku, prace skupiały się na dokończeniu ubiegłorocznych zadań na ulicach (zakończone):
• Pokładowej,
• Indyczej,
• Mewiej,
• Masztowej
• Piaski (dodatkowo utwardzone zostało skrzyżowanie z ulicą Szamarzewskiego).

Obecnie prace trwają na ulicach:
• Wodnej,
• Sępiej,
• Gołębiej (obecnie część sanitarną modernizuje spółka MWiK).

W tym roku planujemy przebudować jeszcze kolejnych 8 ulic gruntowych.
Pierwsze prace rozpoczniemy na początku wakacji.
Utwardzona nawierzchnia pojawi się na:

1. ul. Kolibrowa
2. ul. Kilowa
3. ul. Młynarska
4. ul. Iglasta
5. ul. Wieśniacza
6. ul. Krańcowa
7. ul. Czorsztyńska
8. ul. Orzechowa

Czytaj więcej...Warto pamiętać.
Konieczność wykonywania napraw na istniejących drogach gruntowych, można zawsze zgłaszać poprzez aplikację Dbamy o Bydgoszcz lub bezpośrednio w Wydziale Utrzymania ZDMiKP pod nr tel. 52 582 27 14 lub 15.

Czytaj więcej...Branża taksówkarska zmienia się. Postoje taksówek w mieście, są coraz rzadziej wykorzystywane, dlatego cześć z nich chcemy przekształcić w miejsca parkingowe dla mieszkańców. Właśnie zakończyliśmy konsultacje z korporacjami taksówkarskimi. Część postojów taxi zniknie. Pojawi się też kila nowych.

Skrócimy lub zlikwidujemy ponad 90 miejsc postojowych dla pojazdów TAXI.
Na terenie Bydgoszczy podobnie jak w innych miastach muszą być zachowane miejsca postojowe do przewozu osób. Postoje taxi, których mamy w mieście ok. 60, zajmują zazwyczaj od 3 do nawet 7 miejsc postojowych. W sumie więc w cały mieście mamy ponad 360 miejsc postojowych dla taksówek. 

Czytaj więcej...W ostatnim czasie coraz więcej osób zgłaszało nam jednak, że wiele postojów taxi jest nieużywana i stoi pusta. To niewątpliwie efekty zmian w branży taksówkarskiej, w której większość taksówek zamawiana jest poprzez aplikacje. Puste miejsca postojowe dla taksówek, budzą niezadowolenie mieszkańców, dla których brakuje miejsc parkingowych na osiedlach.

Pierwsze kontrole za nami
Przez tydzień i o różnych porach dnia kontrolowaliśmy wybrane postoje taxi. Okazało się, że na kilkumiejscowym postoju, parkowała tylko jedna taksówka albo miejsca pozostawały puste przez cały dzień Postanowiliśmy więc przeprowadzić zmiany i dużą reorganizację miejsc postojowych taxi w całej Bydgoszczy.

Czytaj więcej...Konsultacje zakończone
Dwukrotnie spotykaliśmy się z przedstawicielami bydgoskich korporacji taksówkarskich i poprosiliśmy o wskazanie miejsc postojowych, które możemy zlikwidować lub skrócić.
Prosiliśmy też o ewentualne wskazanie nowych lokalizacji, które są teraz bardziej potrzebne.
W efekcie rozmów aż 94 miejsca postojowe taxi zostaną skrócenie lub zlikwidowane
Powstanie też 7 nowych postojów TAXI.

Skrócimy miejsca postojowe m.in.: ul. 11 listopada ul. Chełmińska, ul. Czackiego, ul. Czerkaska, ul. Fierldorfa „Nila" ul. Konopnickiej, ul. Łukasiewicza, ul. Modrakowa, ul. Morska. ul. Szarych Szergów, ul. Traugutta, ul. Tucholska.

Zlikwidujemy postoje taxi na: ul. Gersona, ul. Kijowska, ul. Mierosławskiego, ul. Nakielska/Wiśniowa, ul. Pelplińska, ul. Płocka, ul. Opławiec – Biwakowa

Nowe postoje powstaną: Pętla Błonie, ul. Gimnazjalna, ul. Jana Styki, ul. Kolbego, ul. Koronowska, ul. Wyżyny, ul. 19 marca 1981

Kolejnym krokiem dla powyższych uzgodnień, będzie przygotowanie projektów stałej organizacji ruchu, a następnie wyniesienie planowanych zmian w terenie.
Prace projektowe planujemy przeprowadzić jeszcze w tym roku.

Czytaj więcej...Zlecamy budowę kolejnego ważnego odcinka drogi rowerowej z kładką nad magistralą węglową, który połączy wcześniej wyremontowane ścieżki wzdłuż ul. Fordońskiej.
W tym roku zleciliśmy prace nad wieloma innymi rowerowymi zadaniami.


Nowe zadanie zlecamy w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Polega ono na budowie nowego ciągu pieszo-rowerowego po południowej stronie ul. Fordońskiej od Sochaczewskiej do Wiślanej.
Zakres zadania obejmuje też między innymi:
• wyposażenie całego skrzyżowania ul. Fordońskiej z Sochaczewską w sygnalizację świetlną,
• dobudowanie lewoskrętu z ul. Fordońskiej w Sochaczewską,
• nowe oznakowanie poziome przejścia dla pieszych przez ul. Fordońską wraz z remontem infrastruktury pieszej na pasie dzielącym i za przejściem dla pieszych,
• budowę kładki pieszo-rowerową z pełnym odwodnieniem i oświetleniem o szerokości ok. 4 m,
• wykonanie obejścia drogi dla rowerów za peronem przystankowym na wysokości ul. Wiślanej.

Wcześniej opracowana została koncepcja drogi, która połączy wyremontowane w ostatnich latach odcinki ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Fordońskiej.
Obecnie trwa przetarg na prace projektowo-budowlane.
Po podpisaniu umowy zajmą one około 1,5 roku.
Zadanie było wskazywane jako jeden z priorytetów inwestycyjnych przez Zespół ds. polityki rowerowej.

Czytaj więcej...Szereg innych zadań
Wcześniej zleciliśmy m.in. budowę brakujących ciągów pieszo-rowerowych przy ul. Magnuszewskiej oraz w rejonie ul. Biwakowej w kierunku mostu na DW nr 244 w Janowie.
W trakcie procedury są przetargi na zaprojektowanie i budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ulic: Kieleckiej, J. Sułkowskiego, Sudeckiej oraz fragmentu Toruńskiej w Łęgnowie Wsi.

Czytaj więcej...Łącznie w Bydgoszczy mamy już prawie 140 km kilometrów dróg rowerowych. Ubiegły rok był jednym z najlepszych pod kątem długości nowych tras rowerowych. Powstało ich około 10 kilometrów. Powstały między innymi nowe trasy wzdłuż ul. Smukalskiej, Jeździeckiej, bulwarów nad Brdą, nad Wisłą w Starym Fordonie oraz Śródmieściu. 
W ostatnim czasie wydaliśmy też pierwszą Rowerową Mapę Bydgoszczy. Dostępna jest bezpłatnie w siedzibie ZDMiKP na ul. Toruńskiej 174a.

Strona 8 z 427