W związku z zaplanowanymi remontami, zamknięte dla ruchu zostaną dwie ważne przeprawy dla pieszych w centrum Bydgoszczy.
Nową drewnianą nawierzchnię zyska kładka Kiepury przy Wyspie Młyńskiej.
Całkowicie odnowiony zostanie także most Esperanto przy lodowisku Torbyd.
Prace zakończą się w grudniu.
Kładka J. Kiepury jest jednym z kilku obiektów dzięki którym Wyspę Młyńską udało się ściśle powiązać ze Starym Miastem. Wybudowana została 15 lat temu wraz z dwiema innymi kładkami od strony Bydgoskiej Wenecji. Stalowy most o długości ponad 30 metrów tworzą dwa łukowe dźwigary. Pomost wykony został z drewnianych desek.
W ostatnich latach uszkodzone deski były na bieżąco wymieniane. Tej jesieni zleciliśmy większy remont obejmujący wymianę całego pomostu.
19 października kładka zostanie zamknięta dla ruchu.
Zamkniętą przeprawę najprościej ominąć kierując się na sąsiedni most Staromiejski lub położone nieco dalej mosty Solidarności.
Most. J. Kiepury stał się miejscem zawieszania kłódek zakochanych. Od 2019 roku część siatek zabezpieczających z zamkniętymi kłódkami wycięto podczas prac konserwacyjnych i przeniesiono do nowej instalacji artystycznej "Kadr na miłość" ustawionej na zrewitalizowanym placu przy ul. Grodzkiej.
Duży zakres prac zrealizowany zostanie na moście Esperanto obok nowego Torbydu.
Obejmuje on przebudowę drewnianego pomostu oraz remont konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu.
Wykonane zostaną nowe schody i oświetlenie.
Dodatkowo schody wyposażone zostaną w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane specjalną farbą dla osób słabowidzących.
Dokonana zostanie też korekta naciągu want w sposób umożliwiający swobodną pracę przęsła w pełnym zakresie temperatur.
W związku ze znacznie większym zakresem prac na moście Esperanto, dużym natężeniem ruchu pieszego oraz wymaganym przygotowaniem (w początkowym etapie) projektów technologicznych przez wykonawcę, zostanie ona zamknięta w późniejszym terminie.
W czasie przygotowywania przez wykonawcę projektów i zaplecza budowy, kładka będzie otwarta jeszcze przez tydzień.
Gdy dokumentacja zostanie przygotowana, wykonawca wejdzie na teren budowy a ruch pieszych na moście Esperanto zostanie trwale zamknięty.
Komunikacja zastępcza:
W celu optymalizacji połączenia tego obszaru miasta z pobliskimi węzłami komunikacyjnymi, uruchomiona zostanie dla mieszkańców komunikacja zastępcza – wydłużymy linię ZaT8, która dojedzie do Hali Łuczniczka (co drugi kurs) i dowiezie mieszkańców m.in. do ronda Toruńskiego oraz w inne lokalizacje po trasie linii ZaT8.
W okresie całej inwestycji będziemy monitorowali napełnienie przedmiotowej linii w celu ewentualnego wprowadzenia korekt i dostosowania częstotliwości kursów do rzeczywistych potrzeb przewozowych na tym odcinku.
Historia kładki:
Obiekt trzyprzęsłowy o długości całkowitej 78 m. Przęsło nurtowe składa się z dwóch części podwieszonych pod dwa stalowe pylony. Każda z części składa się z segmentów połączonych ze sobą przegubowo i ma możliwość regulacji rzędnej za pomocą want.
Podpory żelbetowe poddane zostały remontowi w latach 1992-1993.