Ak1Na bydgoskich ulicach stosujemy coraz więcej elementów poprawiających bezpieczeństwo, przede wszystkim z myślą o pieszych. W miejscach, gdzie nie ma możliwości budowy chodników lub kierowcy nie przestrzegają ograniczeń prędkości, sięgamy po rozwiązania sprawdzone w wielu innych krajach. Jeszcze do końca roku poprawimy bezpieczeństwo na kolejnych bydgoskich ulicach.

Od kilku lat wprowadzamy coraz więcej elementów mających na celu poprawę bezpieczeństwa szczególnie pieszych i rowerzystów, Podstawą jest separacja tego rodzaju ruchu, a więc budowa wydzielonych chodników i dróg rowerowych.

W centrum naszej uwagi znajdują się szczególnie miejsca, gdzie spotykają się piesi, rowerzyści i kierowcy – między innymi przejścia dla pieszych, przejazdy dla rowerzystów czy odcinkach dróg, gdzie nie ma możliwości dobudowania chodników.

Focha-5Wiele rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo stosujemy przy okazji dużych inwestycji drogowych np. rozbudowa ul. Grunwaldzkiej, Kujawskiej, Wojska Polskiego. Realizujemy też budowę licznych dróg rowerowych i chodników ( ul.Kruszwicka, ul. Focha). Wiele działań poprawiających bezpieczeństwo  realizujemy też w konkretnych punktach miasta.


wooBezpieczniej dla pieszych
Od wielu lat stosujemy progi zwalniające i wyniesione skrzyżowania. Coraz częściej korzystamy jednak z tak zwanych progów wyspowych. Umożliwiają one swobodny przejazd autobusom natomiast kierowcy samochodów osobowych chcąc bezpiecznie go przejechać powinni znacznie zwolnić. W tym roku progi wyspowe zainstalowaliśmy m.in. na ulicy Jesionowej (Szwederowo); Dworcowej, Ujejskiego, Gdańskiej przy Chodkiewicza, ul. Zimorodkowej (Osowa Góra) ul. Trybowskiego, ul. Siedleckiej (Czyżkówko) oraz przy szkole podstawowej na ul. Żeglarskiej.

W tym roku planujemy jeszcze lokalizacje progów wyspowych na ul. Toruńskiej na wysokości posesji nr 199 i 259

Stawowa-3Na znacznie większą skalę przy budowie dróg nie posiadających statusu głównych, stosujemy skrzyżowania wyniesione lub progi zwalniające na całej szerokości jezdni. W ten sposób uspokoiliśmy już ruch na kilku ulicach m.in. skrzyżowanie ul. Lawinowej i Zbójnickiej (os. Tatrzańskie), ul. Lelewela, Grabowej (os. Leśne); Stawowej oraz na drogach serwisowych przy ul. Grunwaldzkiej.


w3tDoświetlone zebry
W tym roku kontynuujemy też program doświetlania przejść dla pieszych. Dodatkowe systemy lamp i opraw pozwalają kierowcom znacznie szybciej dostrzec pieszych, którzy znajdują się w strefie przejścia. Takie oświetlenie pojawiło się w 15 lokalizacjach. Tym samym w Bydgoszczy mamy doświetlonych już ponad 50 przejść. Pisaliśmy o tym TUTAJ


wqZnaki jeszcze bardziej widoczne
Wdrażamy także znaki na fluoroscencyjnym podkładzie, które są jeszcze lepiej widoczne po zmroku. W ten sposób oznakujemy między innymi przejścia na ul. Chrobrego oraz na skrzyżowaniu ul. Gajowej z ul. Głowackiego.

Jeszcze do końca roku planujemy montaż znaków z podkładem fluorescencyjnym oraz tzw. kocich oczek na przejściach dla pieszych przy ulicy Sielskiej oraz ul. Powstańców Wielkopolskich na wysokości Komendy Wojewódzkiej Policji.
To dodatkowa informacja dla kierowców o zbliżaniu się do miejsc, gdzie należy zachować jeszcze większą ostrożność.