Na bydgoskich ulicach stosujemy coraz więcej elementów poprawiających bezpieczeństwo, przede wszystkim z myślą o pieszych. W miejscach, gdzie nie ma możliwości budowy chodników lub kierowcy nie przestrzegają ograniczeń prędkości, sięgamy po rozwiązania sprawdzone w wielu innych krajach. Jeszcze do końca roku poprawimy bezpieczeństwo na kolejnych bydgoskich ulicach.
Od kilku lat wprowadzamy coraz więcej elementów mających na celu poprawę bezpieczeństwa szczególnie pieszych i rowerzystów, Podstawą jest separacja tego rodzaju ruchu, a więc budowa wydzielonych chodników i dróg rowerowych.
W centrum naszej uwagi znajdują się szczególnie miejsca, gdzie spotykają się piesi, rowerzyści i kierowcy – między innymi przejścia dla pieszych, przejazdy dla rowerzystów czy odcinkach dróg, gdzie nie ma możliwości dobudowania chodników.
Wiele rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo stosujemy przy okazji dużych inwestycji drogowych np. rozbudowa ul. Grunwaldzkiej, Kujawskiej, Wojska Polskiego. Realizujemy też budowę licznych dróg rowerowych i chodników ( ul.Kruszwicka, ul. Focha). Wiele działań poprawiających bezpieczeństwo realizujemy też w konkretnych punktach miasta.
Bezpieczniej dla pieszych
Od wielu lat stosujemy progi zwalniające i wyniesione skrzyżowania. Coraz częściej korzystamy jednak z tak zwanych progów wyspowych. Umożliwiają one swobodny przejazd autobusom natomiast kierowcy samochodów osobowych chcąc bezpiecznie go przejechać powinni znacznie zwolnić. W tym roku progi wyspowe zainstalowaliśmy m.in. na ulicy Jesionowej (Szwederowo); Dworcowej, Ujejskiego, Gdańskiej przy Chodkiewicza, ul. Zimorodkowej (Osowa Góra) ul. Trybowskiego, ul. Siedleckiej (Czyżkówko) oraz przy szkole podstawowej na ul. Żeglarskiej.
W tym roku planujemy jeszcze lokalizacje progów wyspowych na ul. Toruńskiej na wysokości posesji nr 199 i 259
Na znacznie większą skalę przy budowie dróg nie posiadających statusu głównych, stosujemy skrzyżowania wyniesione lub progi zwalniające na całej szerokości jezdni. W ten sposób uspokoiliśmy już ruch na kilku ulicach m.in. skrzyżowanie ul. Lawinowej i Zbójnickiej (os. Tatrzańskie), ul. Lelewela, Grabowej (os. Leśne); Stawowej oraz na drogach serwisowych przy ul. Grunwaldzkiej.
Doświetlone zebry
W tym roku kontynuujemy też program doświetlania przejść dla pieszych. Dodatkowe systemy lamp i opraw pozwalają kierowcom znacznie szybciej dostrzec pieszych, którzy znajdują się w strefie przejścia. Takie oświetlenie pojawiło się w 15 lokalizacjach. Tym samym w Bydgoszczy mamy doświetlonych już ponad 50 przejść. Pisaliśmy o tym TUTAJ
Znaki jeszcze bardziej widoczne
Wdrażamy także znaki na fluoroscencyjnym podkładzie, które są jeszcze lepiej widoczne po zmroku. W ten sposób oznakujemy między innymi przejścia na ul. Chrobrego oraz na skrzyżowaniu ul. Gajowej z ul. Głowackiego.
Jeszcze do końca roku planujemy montaż znaków z podkładem fluorescencyjnym oraz tzw. kocich oczek na przejściach dla pieszych przy ulicy Sielskiej oraz ul. Powstańców Wielkopolskich na wysokości Komendy Wojewódzkiej Policji.
To dodatkowa informacja dla kierowców o zbliżaniu się do miejsc, gdzie należy zachować jeszcze większą ostrożność.