Wiadukty Warszawskie kapitalny remont przeszły w poprzedniej dekadzie. By bezpiecznie je użytkować niezbędne są regularne prace konserwacyjne, między innymi wymiana wkładek przy dylatacjach. Te prace już się zakończyły. Pozwoliliśmy wykonawcy tego zadania pracować wyłącznie w godzinach nocnych, przy minimalnym natężeniu ruchu.
Wiadukty Warszawskie wybudowano w latach 70. XX wieku w formie dwóch estakad, z których każdą tworzą 23 przęsła o łącznej długości ok. 420 metrów. Kapitalny remont przeprowadziliśmy w poprzedniej dekadzie. Pochłonął on ponad 21 mln złotych. Pozwolił on przywrócić nośność 40 ton. Wiadukty wyposażyliśmy w nowy system odwodnienia. Ułożyliśmy nowe nawierzchnie i zainstalowaliśmy też nowoczesne oświetlenie.
By konstrukcje mogły służyć przez wiele kolejnych lat w dobrym stanie bardzo ważne są prace konserwacyjne. W tym roku zleciliśmy wymianę wkładek neoprenowych znajdujących się w szczelinach, zwanych dylatacjami. To właśnie wkładki neoprenowe uszczelniają styki przęseł w szczelinach dylatacyjnych, zapobiegając ściekaniu wód opadowych (zimą również wody z solą, którą posypywane są jezdnie) na podpory. Od skuteczności prac konserwacyjnych zależy trwałość obiektu i koszty ich późniejszych napraw i remontów. Takie zabiegi pozwalają wydłużać tak zwany okres międzyremontowy (pomiędzy remontami kapitalnymi) do 30-40 lat.
Wymiana wszystkich wkładek na wiaduktach Warszawskich już się zakończyła. Ze względu na duże natężenia ruchu zleciliśmy wykonawcy prowadzenie wszystkich prac wyłącznie w godzinach nocnych.