Raport z budowy mostów nad Brdą - czerwiec
Na moście drogowym trwa zbrojenie całego obiektu i przygotowanie go pod betonowanie.
Obiekt jest zaprojektowano jako konstrukcję zespoloną stalowo-żelbetową.
Na stalowych dźwigarach wykonywana jest żelbetowa płyta pomostu o szerokości ponad 14 metrów.
Wykonywany jest też najazd na mosty od strony południowej.
Wcześniej wykonawca wybudował konstrukcję most tramwajowego.
Zostały na nim ułożone i połączone szyny. Teraz trwa ich zabezpieczanie.
Następnie zostaną wmontowane w docelowe miejsce (wyżłobienia w betonowych płytach).
Płyty betonowe układane są obecnie na dojeździe na obiekt od strony ul. Fordońskiej.
Wzdłuż ul. Toruńskiej na wysokości Perłowej trwa układanie ostatniego odcinka szyn tramwajowych, które są od razu łączone . Ustawione zostały słupy trakcyjne i zabetonowano rozjazdy. Obecnie na słupach montowana jest sieć trakcyjna.
Po odebraniu tych robót, ruch tramwajowy zostanie przełożony a roboty będą kontynuowane na torowisku północnym (w stronę centrum).
Wykonywane są nadal chodniki i podbudowa pobliskich uliczek dojazdowych (ul. Spokojna, ul. Łuczniczki. ul. Koralowa) a także przyszła zatoka autobusowa na ul. Toruńskiej.
Wykonawca przygotowuje się do ułożenia nawierzchni na jezdni i dojazdach do posesji.
Wiadukt osadzony na przyczółkach
Kontynuowane są roboty przy budowie nowego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Nowy obiekt został już nasunięty nad tory kolejowe. Zamontowane i zespawane zostały łuki ogromnej konstrukcji.
Obiekt za pomocą siłowników został opuszczany na wykonane przyczółki. Teraz trwa jego precyzyjne posadowienie w miejscu docelowym.
Obecnie demontowane są tymczasowe podpory, którymi podtrzymywane były łuki konstrukcji.
Po wykonaniu tych robót, wykonawca rozpocznie wtedy prace przy izolacji obiektu, odwodnieniu i układaniu nawierzchni oraz kap chodnikowych.
W tygodniu rozpoczęły się prace przy nasypach.
Wykonana została też podbudowa ciągu pieszo-rowerowego, która zlokalizowana będzie po zachodniej stronie wiaduktu.
10 nowoczesnych tramwajów - jeszcze w tym roku
W tym tygodniu przeprowadziliśmy wizytę studyjną w fabryce pojazdów szynowych PESA Bydgoszcz S.A
Sprawdzaliśmy jak postępuje budowa 10 tramwajów, które zakupiliśmy w ubiegłym roku.
W sumie zamówiliśmy aż 40 takich nowoczesnych pojazdów.
Pozwoli to w Bydgoszczy wyminieć cały tabor tramwajowy na nowy.
Wizyta studyjna u producentra pojazdów szynowych pozwoliła skontorolować postęp dotyczasowych prac przy budowie nowoczesnych tramwajów.
Weryfikowany był montaż konstrukcji członów tramwaju, zabudowa wnętrza pojazdów oraz klejenie i lakierowanie poszycia.
10 nowych "niskopodłogowców" będzie gotowa jeszcze w tym roku.
Wraz z tramwajami zamówiliśmy też specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.
Wymieniamy cały tabor na nowy
Po Bydgoszczy kursuje nadal 46 składów typu „Konstal" 805Na. Najstarsze pojazdy mają 41 lat. Poddawano je wielu przeróbkom i modyfikacjom.
Wysłużone pojazdy rozpędzają się do około 70 km/h. Zabierają prawie 150 pasażerów.
Największym mankamentem jest wysoka podłoga wykluczająca z transportu osoby starsze oraz z niepełnosprawnościami.
W ciągu ostatniej dekady Bydgoszcz zakupiła 33 nowe tramwaje.
Teraz wyprodukowanych zostanie kolejnych 40 nowoczesnych pojazdów.
Dzięki temu wymienimy cały tabor na nowy a wysłużone Kosntale zastapimy nowoczesnymi tramwajmi.
Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania tego środka transportu.
Obecnie trwa budowa mostu tramwajowego nad Brdą oraz budowa torowiska na ul. PErłowej i Toruńskiej.
Miasto pozyskało też dofinansowanie z funduszy centralnych na rozpoczęcie modernizacji zajezdni tramwajowej.
W planach jest natomiast budowa nowej linii m.in. na Szwederowie.
Przybywa użytkowników Park&Ride
Od kilku miesięcy kierowcy mogą korzystać z parkingów PArk & Ride w Bydgoszczy. Z miesiąca na miesiąc przybywa użytkowników systemu, dzięki któremu można bez problemu parkować auto i podróżować komunikacją miejską za darmo.
W maju mieliśmy ich o ponad pół tysiąca więcej niż jeszcze w kwietniu bieżącego roku.
W marcu bieżącego roku z systemu korzystało ponad 1200 osób. Prawie wszystkie pobrane bilety, były przeznaczone dla dwóch osób. Większość (prawie 1000) biletów zakupionych została na ul. Grudziądzkiej i ul. Kujawskiej (180)
Od kwietnia pojawiła się już możliwość zakupu biletów okresowych a liczba użytkowników wzrosła w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
W maju odnotowaliśmy dalszy wzrost zainteresowania parkingami Park & Ride.
W maju z systemu skorzystało już ponad 2300 osób. To prawie pół tysiąca więcej niż w kwietniu i blisko dwa razy więcej niż w marcu bieżącego roku .
W maju najwięcej parkujących mieliśmy na parkingu wielopoziomowym na ul. Grudziądzkiej ale wzrost znaczny odnotowaliśmy też w Myślęcinku (ponad 480 sprzedanych biletów w porównaniu do 140 w kwietniu). Na parkingu przy ul. Rekreacyjnej sprzedanych zostało prawie 50% wszystkich biletów okresowych.
Przypominamy, że bilet okresowy pozwala pozostawić auta na parkingu P&R i podróż komunikacją miejską na bilecie parkingowym przez dłuższy czas.
Płacisz raz i nic nie musisz robić przez cały okres rozliczeniowy.
Szlaban będzie otwierał się autmatycznie za każdym razem i to bez obowiązku pobierania biletu.
Ceny są bardzo atrakcyjne:
• Bilet 1 – dobowy– 12 zł
• Bilet 5 – dobowy– 34 zł
• Bilet 14 – dobowy – 80 zł
• Bilet 30 – dobowy– 108 zł
Oczywiście jest też możliwośc parkowania na krótszy okres czasu.
Szczegóły dotyczące bydgoskiego systemu Park & Ride znajdziesz TUTAJ