Zakończyła się budowa ulicy Szczytowej.
Prace odbiorowe przebiegły pomyślnie. Zadanie było realizowanych w oparciu o inicjatywy lokalne – Program „25/75". Ulica Szczytowa na długości około 280 metrów zyskała twardą nawierzchnię, pomiędzy ulicami Wiśniową i Paprocią.
Wykonywane zostały również zatoki postojowe, zjazdy oraz dojścia do posesji. Powstał też krótki odcinek chodnika i połączono go z chodnikiem przy ul. Paprociej.
Inwestycja została zrealizowana dzięki inicjatywie bydgoszczan, którzy powołali stowarzyszenie. W ramach programu „25/75" zagwarantowały one niezbędny wkład własny na poziomie 20 procent kosztów inwestycji. Większość środków zabezpieczyło natomiast miasto Bydgoszcz.
Program inicjatyw lokalnych polega na współdziałaniu mieszkańców oraz miasta. Stowarzyszenia bydgoszczan, którym uda się zebrać część środków na realizację inwestycji na poziomie 25 procent (z możliwością obniżenia, gdy wcześniej realizowane były inne wspólne zadania przy infrastrukturze wodno-kanalizacyjnej), mogą liczyć na realizację inwestycji w bieżącym roku budżetowym.
W ten sposób osiedlowe ulice, o niewielkim znaczeniu dla komunikacji mogą szybciej zyskać nowe nawierzchnie lub zostać wyposażone w dodatkową infrastrukturę np. chodniki i miejsca postojowe. Warto podkreślić, że w oparciu o inicjatywy lokalne drogi mogą być utwardzane również z wykorzystaniem płyt ażurowych.
Wszystkie osoby zainteresowane skorzystaniem z programu 25/75 mogą kontaktować się z Zespołem ds. Inicjatyw Lokalnych Urzędu Miasta:
• tel. 52 58 58 721 lub 52 58 58 329
•mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zmiana trasy dla linii 61
W związku z pracami wodociągowymi i zamknięciem dla ruchu kołowego ul. Skorupki, od 06 lipca na okres ok. dwóch tygodni, zmianie ulegnie trasa przebiegu linii nr 61 zgodnie z poniższą mapką poglądową.
Przystanki wyłączone z obsługi pasażerskiej:
- Ugory / Solskiego
- Ugory / Nowodworska (oba kierunki)
- Skorupki / Orla (oba kierunki)
- Skorupki / Jordanowska (oba kierunki)
Przystanki na trasie objazdowej:
- Solskiego / Ugory (kierunek Rekinowa)
- Bielicka / Solskiego (kierunek Rekinowa)
- Solskiego / Bielicka (kierunek Kapuściska / Mokra)
Rowerem pod prąd. W mieście rusza kontraruch rowerowy
Na bydgoskich ulicach trwa malowanie oznakowania poziomego. Przy okazji tych działań, na wielu ulicach jednokierunkowych, wyznaczony zostanie kontraruch rowerowy. Dzięki takim działaniom rowerzyści będą mogą sprawniej i bezpieczniej dotrzeć do celu swojej podróży. Pierwsze prace w tym zakresie zostały wykonane już na ul. Celnej
Od dłuższego czasu analizowana jest optymalizacja połączeń dla ruchu rowerowego nie tylko przy okazji nowych inwestycji drogowych, ale również podczas działań związanych z organizacją ruchu drogowego.
Kontraruch rowerowy to dwukierunkowy ruch rowerów na ulicach jednokierunkowych, który daje możliwość jazdy rowerem „pod prąd". Takie rozwiązania stosowane są już w wielu krajach europejskich. Dzięki temu rowerzyści mogą nie tylko omijać niebezpieczne ulice i skrzyżowania, ale także skracać pokonywany dystans, co dodatkowo zwiększa konkurencyjność roweru wobec innych środków transportu
Obecnie mamy przygotowane projekty dopuszczenia ruchu rowerowego na zasadzie kontraruchu w miejscach wytypowanych podczas posiedzeń Zespołu ds. polityki rowerowej przy Prezydencie Miasta Bydgoszczy. Pierwsze prace w tym zakresie zostały już zrealizowane na ul. Celnej. Kolejne zmiany będą wdrażane wraz z malowaniem oznakowania poziomego na bydgoskich ulicach.
Kontraruch rowerowy planowany jest na następujących ulicach:
1. Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza;
2. 20 Stycznia 1920r., od Mickiewicza do Chodkiewicza;
3. Reja;
4. Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja;
5. Asnyka;
6. Podolska;
7. Pomorska, od Zduny do Dworcowej;
8. Graniczna;
9. Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku;
10. Jastrzębia;
11. Pułaskiego, od Gajowej do Wyszyńskiego;
12. Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26;
13. Przyjazna, część południowa i północna;
14. Węgierska, część zachodnia i środkowa;
15. Kurpińskiego;
16. Kapeluszników, Sikorskiego, Rynek;
17. Łukasiewicza, od Kapuściska do Baczyńskiego;
18. Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej;
19. Monte Cassino;
20. Hechlińskiego;
21. Traugutta;
22. Ogrodowa;
23. Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej;
24. Celna.
Po analizie funkcjonowania kontraruchu rowerowego w mieście, będziemy podejmować wraz z Zespołem ds. polityki rowerowej, dalsze inicjatywy związane z udogodnieniami dla ruchu rowerowego. Nowe trasy chcielibyśmy udostępniać bowiem nie tylko przy realizacji dużych inwestycji drogowych
Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów
Nowe drogi rowerowe powstały już przy okazji rozbudowy ul. Grunwaldzkiej oraz Nad Kanałem. Obecnie powstają też przy ulicach Kruszwickiej i Kujawskiej. Niebawem ruszą prace przy budowie ścieżek rowerowych na ul. Focha.
Nie zapominamy również o pieszych, dla nich przygotowaliśmy w kilkunastu lokalizacjach oczyszczenie chodników z parkujących pojazdów poprzez co warunki ich komfortu na chodnikach poprawią się. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Trwają też liczne remonty chodników w mieście. Wiele tych zadań realizowanych jest też w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski. Pisaliśmy o tym między innymi TUTAJ
Prace w Myślęcinku na finiszu
Prace przy budowie buspasów na ulicy Gdańskiej w Myślęcinku dobiegają końca. Na całym odcinku ułożono nawierzchnię. Trwa nasadzanie zieleni oraz prace porządkowe i wykończeniowe.
W czerwcu udostępnione zostało do ruchu nowe rondo przy ulicy Rekreacyjnej Obecnie w jego obrębie, trwa porządkowanie terenu i nasadzenia zieleni.
Dodatkowo na ul. Rekreacyjnej realizowane są ostatnie prace przy układaniu chodników. Zatoka autobusowa na ul. Gdańskiej (za wiaduktem) w stronę pętli w Myślęcinku została już udostępniona do ruchu. Na ukończeniu są prace przy pozostałych przystankach autobusowych, które już niebawem również zostaną przekazane pasażerom.
W obrębie pętli autobusowej w Myślęcinku powstały już azyle dla pieszych, które docelowo ułatwią przekraczanie rozbudowanej jezdni.
Zamontowane zostały wiaty przystankowe i sygnalizatory świetlne. Obecnie trwa nasadzanie krzewów na pętli oraz podłączanie sygnalizacji. Szereg prac w tym miejscu zostało już zrealizowanych.
Jeszcze w tym tygodniu planowane jest malowanie oznakowania poziomego i montaż znaków na całej długości realizowanej inwestycji. Kierowcy mogą spodziewać się drobnych zwężeń drogi i ograniczeń prędkości.
Zakończenie robót:
10 lipiec 2020.
Koszt inwestycji:
10 mln zł.