Ażury i ekokostka na kolejnych osiedlowych ulicach
Trwa utwardzanie kolejnych bydgoskich ulic.
W tym roku najwięcej ulic zyska nawierzchnię z płyt ażurowych i ekokostki.
To nawierzchnie przepuszczające wody, lepiej przystosowane do zmian klimatycznych.
Technologia z wykorzystaniem płyt ażurowych stosujemy na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nienarażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych.
Inwestycje realizujemy są w standardach wypracowanych przy wcześniejszych zadaniach.
Płyty zawsze stabilizowane są opornikami betonowymi, a część utwardzanej ulicy przeznaczona dla pieszych wykładamy kostką betonową.
Część ulic utwardzana jest też z zastosowaniem ekokostki. Przepuszczalne nawierzchnie w postaci ekokrat stosujemy również na miejscach parkingowych. Obecnie trwają prace na ulicach Wieśniaczej (Miedzyń), Gołębiej (Górzyskowo) i Kolibrowej (Osowa Góra).
W ostatnim czasie wykonaliśmy natomiast prace na ul. Wodnej, Sępiej i Indyczej.
Łącznie w tym roku zaplanowaliśmy utwardzenie ażurami ponad 3 kilometry dróg osiedlowych.
Na koniec roku będziemy mieli w Bydgoszczy już blisko 100 ulic utwardzonych płytami ażurowymi lub ekokostką.
Na miejski program utwardzania ulic gruntowych trafiają środki z budżetu miasta oraz z funduszy zewnętrznych.
Prace realizujemy też często z wykorzystaniem środków z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Do pracy jadę rowerem
Masto Bydgoszcz kolejny raz organizuje akcję, która ma zachęcić mieszkańców do tego, aby dojeżdżali do pracy rowerem.
To dobra zabawa z nutką rywalizacji, która pozwoli też sprawdzić bydgoskie trasy rowerowe lub wypróbować Bydgoski Rower Aglomeracyjny.
Zachęcamy do wspólnej zabawy.
„Do pracy jadę rowerem" to druga edycja konkursu organizowanego w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności.
Jej celem jest zachęcenie mieszkańców miast, do zmiany niekorzystnych dla zdrowia przyzwyczajeń i wybrania alternatywnych, ekologicznych środków podróżowania: chodzenia, jazdy na rowerze, korzystania z komunikacji miejskiej.
Konkurs „Do pracy jadę rowerem" jest skierowany do wszystkich firm działających na terenie Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz i ich pracowników, którzy chcą spróbować swoich sił w codziennej jeździe na rowerze.
Rywalizacja organizowana jest od 16 września do 15 października br. za pośrednictwem aplikacji mobilnej Aktywne Miasta.
Jak zgłosić swoją firmę?
Firma, która chce przystąpić do zabawy, musi wysłać FORMULARZ zgłoszeniowy na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
W tytule wiadomości należy wpisać „Zgłoszenie - do pracy jadę rowerem".
Jeżeli firma jest dodana do konkursu, to należy podać hasło, które otrzyma od nas koordynator w Waszej firmie.
Szczegóły w Regulaminie.
Do wygrania są cenne nagrody. Otrzymają je zarówno firmy, jak i najlepsi rowerzyści.
Zapraszamy do wspólnej zabawy
Przebudowa ul. Łęczyckiej - niebawem otwarcie kolejnego odcinka
Trwa gruntowna przebudowa ul. Łęczyckiej na Bartodziejach.
Układana jest nowa nawierzchnia, powstają chodniki i wjazdy na posesje.
Właśnie dobiegają końca prace na II etapie robót.
Całe zadanie realizowane przez firmę Strabag, obejmuje remont ulicy Łęczyckiej na odcinku od ulicy Kamiennej do ul. Fordońskiej. W celu minimalizowania utrudnień, prace budowlane realizowane są w 3 etapach.
Prace na odcinku od ul. Fordońskiej do ronda przy ul. Skłodowskiej-Curie (etap I) zostały już zakończone.
Ułożona została nawierzchnia, przebudowane zostały chodniki i zjazdy na posesje.
Obecnie dobiegają końca prace na odcinku od ronda na ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Bocznej (II etap).
W czwartek (29 sierpnia) wykonawca planuje udostępnić przedmiotowy odcinek do ruchu i przystąpić do III etapu prac od ul. Bocznej do ul. Kamiennej.
Zakończenie wszystkich robót nastąpi jesienią bieżącego roku,
Wykonawcą prac jest firma STRABAG Sp. z o.o.
Koszt zadania to ponad 7,5 mln zł.
Pragniemy zauważyć, że obecnie realizowane zadanie nie obejmuje przebudowy skrzyżowania na ul. Łęczyckiej z Skłodowskiej-Curie.
Docelowo planowana jest tam budowa ciągu pieszo-rowerowego, który połączy się z trasą rowerowa planowaną też w ciągu ul. Curie - Skłodowskiej.
Kolejne przystanki wiedeńskie na ul. Gdańskiej - rozpoczęcie robót
Rozpoczęły się prace przy budowie kolejnych przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej.
W pierwszej kolejności prowadzone będą roboty przy Placu Praw Kobiet.
Wyniesione perony poprawią bezpieczeństwo i ułatwią podróże osobom z niepełnosprawnościami.
Całe zadanie polega na przebudowie 2 par przystanków tramwajowych na ul. Gdańskiej - przy Placu Praw Kobiet oraz Placu Wolności.
Przy pierwszym zadaniu, w związku z niewielką ilością miejsca pomiędzy kamienicami, chodnik zostanie podniesiony do poziomu drzwi tramwajowych.
W trakcie prowadzonych robót, nie trzeba się więc spodziewać większych utrudnień.
Wykonawca rozpoczął prace budowlane.
W pierwszej kolejności roboty prowadzone będą na przystanku w kierunku ul. Jagiellońskiej.
W drugim etapie realizowany będzie przystanek w kierunku ul. Dworcowej.
W trakcie prac przystanki tramwajowe przy placu Praw Kobiet, zostaną utrzymane w dotychczasowych miejscach, nastąpi jedynie niewielka dyslokacja przystanku w kierunku ul. Dworcowej.
Docelowo w tym miejscu ustawiene zostaną nowe wiaty przystankowe oraz przesunięte zostaną tablice informacji pasażerskiej.
W trakcie prowadzonych robót, ruch tramwajowy zostanie zachowany.
Przy Placu Wolności zakres robót będzie znacznie większy.
Podniesiony zostanie nie tylko chodnik ale też sama jezdnia, co wymusi na kierowcach ograniczenie prędkości.
Przygotowanie dokumentacji dla tych przystanków jest bardziej złożone, dlatego wykonawca planuje rozpocząć tam prace po wakacjach.
Wykonawca: firma Affabre
Koszt 2 przystanków Praw Kobiet to ponad 961 tysięcy złotych a perony przy placu Wolności to prawie 1,3 mln zł.
Wszystkie prace zakończą się jeszcze w tym roku.
Będzie bezpieczniej
Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju, jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni.
Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wsiadanie do pojazdów i poprawiają bezpieczeństwo.
Wyniesiony peron wymusza bowiem zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku. Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha.
Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości.