Klasykami po ulicach Bydgoszczy
Rusza kolejna odsłona bezpłatnych przejazdów zabytkowymi autobusami po Bydgoszczy.
Atrakcja będzie dostępna przez wszystkie sierpniowe weekendy.
Wydarzenie finansowane jest z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Z przejazdów będzie można skorzystać w cztery sierpniowe weekendy - w dniach 03-04; 10-11; 17-18 oraz 24 i 25 sierpnia.
Na specjalnych kursach linii 52, 57 i 71 (oznaczonych jako "BBO") pojawią się m.in. zabytkowe Ikarusy oraz Mercedesa O305.
Dodatkowo we wszystkich zabytkowych pojazdach, dostępne będą ulotki prezentujące historię obsługiwanych linii autobusowych.
Udział we wszystkich przejazdach jest BEZPŁATNY.
Wydarzenie finansowane jest z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Autobusy kursować będą na trasach trzech linii autobusowych:
- 52bbo (Błonie - Myślęcinek) po trasie linii nr 52
- 57bbo (Błonie - Dworzec Główny) po trasie linii nr 57
- 71bbo (Morska - Rekinowa) po trasie linii nr 71
Na przejazdy zaprasza Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy oraz ZDMiKP
fot.Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy
Rozkłady jazdy dostępne poniżej:
Zmiany w komunikacji - sierpień 2024
Od 01 sierpnia (czwartek) zostaną wprowadzone korekty godzin odjazdów w dni powszednie na liniach nr 56 i 62. Prosimy sprawdzać aktualne rozkłady na przystankach lub na naszej stronie internetowej.
Od 05.08 br. (poniedziałek) nastąpi powrót linii międzygminnej nr 97 na swoją standardową trasę.
Do obsługi pasażerskiej powrócą następujące przystanki: Gądecz; Hutna Wieś; Włóki
Od 7 sierpnia (środa) zakończą się prace na odcinku ul. Pod Skarpą od ronda Matki Teresy z Kalkuty do ul. Romana Kaczmarczyka. Na tą trasę od 8 sierpnia (czwartek), przywrócone zostanie linia autobusowa 73.
Nadal jednak obowiązywać będzie zmiana trasy na linii 82 i 98 w związku z pracami na II etapie robót ul. Pod Skarpą od ronda Matki Teresy z Kalkuty do Korfantego. Objazd dla tego odcinka jest prowadzony ul. Akademicką.
Przypominamy, że 15 sierpnia 2024 (czwartek) komunikacja publiczna funkcjonować będzie według niedzielnych rozkładów jazdy.
W związku z organizacją Ocean Lava Triathlon Polska Bydgoszcz - Borówno 2024, dnia 18 sierpnia (niedziela) należy spodziewać się utrudnień w ruchu w transporcie miejskim w ciągu ul. Gdańskiej. O tej imprezie sportowej informować będziemy jeszcze w odrębnych komunikatach.
W sierpniu nadal można do Myślęcinka czy na podbydgoskie plaże dojechać bydgoską komunikacją.
- wydłużone kursy linii nr 82 do Lasu Gdańskiego ułatwiają dojazd do Myślęcinka także od strony Fordonu.
- linia nr 41 z Dworca Bydgoszcz Leśne do przystanku Dobrcz/Urząd Gminy umożliwia dojazd zarówno do Myślęcinka, jak i na plażę w Borównie.
- na linii 99 przez okres wakacji (we wszystkie dni tygodnia) dysponowane do ruchu są wyłącznie autobusy długie, co ułatwia dojazd do podbydgoskich Chmielnik.
-W wakacyjne weekendy linia tramwajowa nr 1 kursuje na trasie Wilczak - Myślęcinek z częstotliwością co ok. 30 minut.
- na torach napotkacie też zabytkową linię tramwajową, która kursuje na trasie Rycerska - Las Gdański co ok. 90 minut.
Dodatkowo w każdą niedzielę - do końca wakacji - kursuje specjalna linia turystyczna do Exploseum.
Dla Pasażerów przygotowano nie tylko podróż zabytkowym Jelczem, ale też zwiedzanie dawnej fabryki materiałów wybuchowych. Atrakcja jest bezpłatna i organizowana w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Szczegóły TUTAJ
Przebudowa uliczek śródmieścia dobiega końca. Będą zmiany na Jana Kazimierza.
Dobiegają końca prace na uliczkach śródmieścia. Większość robót została już wykonana.
Obecnie kontynuowane są prace na Rybim Rynku. Plac stanie się miejscem do spotkań i spacerów.
Zasadzimy nowe drzewa, ustawimy ławki i stylowe lampy.
To kolejny etap rewitalizacji Salonu Bydgoszczy.
Od końca ubiegłego roku prowadzimy remont uliczek śródmieścia. Większość tych prac została już zakończona.
Nawierzchnie zostały wymienione na ulicach: Przyrzecze, Zaułek i Malczewskiego. Zakończone zostały też prace na 3 odcinkach ul. Grodzkiej - przy ul. Bernardyńskiej, ul. Mostowej oraz Teatrze Kameralnym.
Obecnie wykonawca układa krawęzniki i kostkę brukową na wysokości banku.
Większość prac została też zrealizowana na ul. Pod Blankami (wykonanie 95 %) Obecnie prowadzone są już ostatnie roboty na odcinku Jana Kazimierza do ul. Długiej.
Zakończenie prac planujemy jeszcze w tym tygodniu.
5 sierpnia wykonawca rozpocznie roboty na ul. Jana Kazimierza od Wałów Jagiellońskich w kierunku ul. Długiej. Przejazd zostanie zamknięty.
Informacje o utrudnieniach i zmianach w ruchu zostały już umieszczone na wielkich żółtych tablicach przy parkingu.
Po wakacjach i zakończeniu prac na pl. Kościeleckich rozpoczną się prace na ul. Przy Zamczysku. Docelowo ulica zostanie zawężona a chodnik znacznie poszerzony.
Wykonawca prowadzi też obecnie zaawansowane prace na Rybim Rynku. Zrealizowane zostały prace energetyczne i ziemne. Obecnie montowane są już krawężniki w centralnej części placu. Trwają też prace przy układaniu docelowej nawierzchni (kostka kamienna)
Będzie pięknie
Przebudowa Rybiego Rynku, zupełnie zmieni jego oblicze. Plac będzie przeznaczony wyłącznie dla ruchu pieszego. W rogach placu od strony spichrzy, dosadzimy drzewa, które zostaną dodatkowo podświetlone.
Przy przystanku tramwaju wodnego powstanie podświetlana róża wiatrów.
Montowane będą też stylowe ławki i oświetlenie.
Wykonawcą przebudowy uliczek i Rybiego Rynku jest firma Betpol z Bydgoszczy.
Koszt tej ważnej dla miasta inwestycji wynosi ponad 24 mln.
Wszystkie prace zakończą się pod koniec bieżącego roku.
MAMY TO - ważna decyzja dla torowiska na Szwederowie [WIZUALIZACJA]
Uzyskaliśmy decyzję środowiskową dla nowej trasy tramwajowej na Szwederowie.
To ważny i niezbędny krok do rozpoczęcia oczekiwanej inwestycji.
Przygotowaliśmy wizualizacje planowanej trasy. To jedna z kilku tramwajowych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach.
Głównym celem inwestycji jest budowa trasy tramwajowej przez Szwederowo od ronda Kujawskiego do ul Bielickiej. Wymaga to dostosowania ciągu ulic Solskiego do przekroju dwujezdniowego, z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi i torowiskiem po środku wraz z budową pętli tramwajowo–autobusowej przy ul. Bielickiej.
W ramach przedmiotowego zadania węzeł przesiadkowy Rondo Kujawskie zostanie doposażony w dwa dodatkowe przystanki tramwajowe.
Przebudowana zostanie też podziemna infrastruktura wokół nowej tramwajowej trasy.
Część ulic poprzecznych zostanie rozbudowana lub przebudowana w celu upłynnienia ruchu tramwajowego i samochodowego.
Między rondem Kujawskim a ul. T. Lenartowicza wytyczymy też dodatkowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym na wysokości centrum handlowego. Przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym powstanie także na wysokości ul. Konopnej.
Na trasie powstaną też zielone torowiska oraz przystanki z roślinami rosnącymi na dachach.
W ramach obecnych prac zaprojektowane zostały też elementy zmniejszające hałas i drgania oraz zadaszony parking rowerowy w obrębie pętli przy ul. Bielickiej. Nowością będą też kieszeniowe parki wzdłuż ul. Solskiego (m.in. przy ul. Konopnej, Bielickiej oraz przy ul. Kossaka). Zależy nam by trasa miała dużo zieleni.
Za ul. ks. I. Skorupki planowane torowisko zakończy się ślepo, a ulica Solskiego zostanie sprowadzona do istniejącego przekroju jednojezdniowego.
To rozwiązanie z myślą o realizacji II etapu inwestycji w kolejnych latach – tj. trasy tramwajowej wzdłuż ul. Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego, dla której posiadamy gotową koncepcję. W tym newralgicznym miejscu wprowadzone zostaną też tymczasowo buspasy, które usprawnią przejazd autobusom.
Prace projektowe realizuje firma Progreg Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Uzyskaliśmy już decyzję środowiskową dla tego zadania. Określa ona szereg rozwiązań, które w trakcie prac pozwolą zminimalizować jej wpływ na środowisko.
Za pół roku zakładamy uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wniosek o jej wydanie został złożony w czerwcu 2024 roku. Decyzja ZRID pozwoli przystąpić do postępowania przetargowego mającego na celu wyłonienia w przetargu wykonawcy robót budowlanych. Na realizację inwestycji zdobyliśmy dofinansowanie z funduszy europejskich. Prace budowlane szacowane są na okres około 24 miesięcy.
Obecnie projektujemy docelową siatkę połączeń uwzględniającą także realizację II etapu inwestycji, czyli doprowadzenie torowiska do ronda Grunwaldzkiego. Na jej podstawie powstanie rozwiązanie tymczasowe uwzględniające dojazd do pętli Bielicka. Te rozwiązania będą również przedmiotem analiz i konsultacji m.in. ze Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.
Pakiet tramwajowych inwestycji
• Finalizujemy całkowitą wymianę taboru (40 szt. „niskopodłogowców"),
• Budujemy kolejne przystanki wiedeńskie,
• Zleciliśmy gruntowną przebudowę torowiska na ul. Toruńskiej,
• Trwa modernizacja zajezdni tramwajowej.
Intensywnie przygotowujemy się do kolejnych zadań:
• Projektujemy rozbudowa pętli w Lesie Gdańskim.
• Zleciliśmy projekt modernizacji ronda Jagiellonów.
• Mamy gotowe koncepcje nowych torowisk wzdłuż ul. S. Wyszyńskiego i połączenia Rycerskiej z ul. Gdańską. Rozpoczęcie zadań uwarunkowane zdobyciem funduszy zewnętrznych.
To już się udało
W ciągu ostatniej dekady zrealizowaliśmy pakiet tramwajowych inwestycji o wartości prawie miliarda złotych:
• Torowiska do Fordonu,
• Nowa linia na dworzec,
• Trasa wzdłuż ul. Kujawskiej i modernizacja węzła Szarych Szeregów,
• Budowa tramwajowego mostu na ul. Kazimierza Wielkiego,
• Rozbudowa pętli Kapuściska,
• Zakup 43 tramwajów,
• Pierwsze przystanki wiedeńskie.